Έπρεπε να περάσει σε γαλλικά χέρια (PSA), τελικά, η Opel για να αναβιώσει η «σημειολογία» του απώτερου ένδοξου παρελθόντος της. Η περίπτωση του νέου Mokka το αποδεικνύει περίτρανα, αφού οι μυημένοι θα καταλάβουν, με το πρώτο, τις παραπομπές στη σχεδιαστική βάση μιας εταιρίας που «υπέγραψε» μοντέλα εμβληματικά στη μακρόχρονη ιστορία της. Σε συνέχεια, λοιπόν, του νέου, πλήρως ηλεκτρικού Opel Mokka-e, ο Γερμανός κατασκευαστής ανακοινώνει τώρα το νέο Mokka με προηγμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πολύ αποδοτικό, σύμφωνα με τους ιθύνοντες του εργοστασίου και πιο συμπαγές από ποτέ, το νέο Mokka είναι ο τέλειος συνδυασμός απόλαυσης και καινοτομίας -ιδανικό για τη ζούγκλα της πόλης αλλά και για τον αυτοκινητόδρομο.
Παρά το ελαφρώς μακρύτερο μεταξόνιο (+2 χλστ), το νέο Mokka είναι κατά 12,5 εκ. πιο κοντό συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, προσφέρει όμως στους πέντε επιβάτες του παρόμοια χωρητικότητα 350 λίτρων στο χώρο αποσκευών. Με συνολικό μήκος μόλις 4,15 μ ελίσσεται με ευκολία και παρκάρει άνετα σε αστικά και ημιαστικά κέντρα.
Το νέο Mokka εντυπωσιάζει με τις όντως γοητευτικές αναλογίες και τη σχεδιαστική του ακρίβεια, ενώ η συνολική, τολμηρή του εμφάνιση διαμορφώνεται από τους κοντούς προβόλους και το καλοζυγισμένο, φαρδύ αμάξωμα, μελετημένο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Επίσης, ξεχωρίζει ως το πρώτο μοντέλο που αποτυπώνει το μελλοντικό πρόσωπο της μάρκας και υιοθετεί το πλήρως ψηφιακό cockpit επόμενης γενιάς: το Opel Vizor και το Opel Pure Panel, αντίστοιχα. Ο πίνακας οργάνων εκτείνεται σε οριζόντια διάταξη και ενσωματώνει δύο διευρυμένες οθόνες: αυτή μπροστά από τον οδηγό έχει διάσταση 12”. Ωστόσο, στοχεύοντας στη διαισθητική λειτουργία και στη συνεχή προσοχή του οδηγού στο δρόμο, οι σχεδιαστές διατήρησαν τα μπουτόν ελέγχου για τις βασικές λειτουργίες.
Με το μοντέλο GS Line, η Opel προσφέρει για πρώτη φορά μία πιο σπορ έκδοση του Mokka. Η νέα έκδοση – με ιδιαίτερο στάνταρ εξοπλισμό όπως, η κόκκινη «υπογραφή» στα φώτα ημέρας, το Opel Vizor σε πολύ γυαλιστερό μαύρο, μαύρα διακοσμητικά εξωτερικά στοιχεία και σήματα (έναντι των χρωμιωμένων), ειδικό ύφασμα στα εμπρός καθίσματα, κόκκινη επένδυση στον πίνακα οργάνων, ζάντες αλουμινίου με μαύρο φινίρισμα, δίχρωμη οροφή και μαύρη επένδυση οροφής – καθιστά το Mokka πραγματικά ακαταμάχητο στο δρόμο.
Το νέο Mokka παραμένει πιστό στην παράδοση της Opel να «εκδημοκρατίζει» καινοτόμες τεχνολογίες από ανώτερες κατηγορίες. Μεταξύ αυτών είναι προηγμένα συστήματα όπως το ACC (Advanced Cruise Control) και Active Lane Positioning, που διατηρεί αυτόματα το όχημα στο κέντρο της λωρίδας. Το σύστημα φωτισμού προσφέρει επίσης κορυφαίες τεχνολογίες με το προσαρμοζόμενο και αντιθαμβωτικό σύστημα φωτισμού IntelliLux LED® matrix που περιλαμβάνει 14 στοιχεία, μοναδικό στην κατηγορία. Όλες οι εκδόσεις του Mokka διατίθενται στάνταρ με φώτα LED μπροστά και πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο και αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition). Επίσης διατίθεται πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και αυτόματη υποβοήθηση στάθμευσης (automatic park assist).
Βασίζεται σε μία νέα έκδοση της πολύ αποδοτικής multi-energy πλατφόρμας της εταιρείας - CMP (Common Modular Platform). Αυτό το ελαφρύ και αποδοτικό αρθρωτό σύστημα παρέχει μέγιστη ευελιξία στην εξέλιξη οχημάτων και επιτρέπει τόσο τη χρήση αμιγούς ηλεκτροκίνησης με μπαταρία όσο και κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο πελάτης έχει τον τελικό λόγο στην επιλογή του κινητήριου συνόλου.
Η ομάδα μηχανικών του Rüsselsheim αφιέρωσε πολύ χρόνο, αφενός στη μείωση του βάρους εξοικονομώντας έως 120 κιλά έναντι της προηγούμενης γενιάς και αφετέρου στην αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος. Τα οφέλη είναι εμφανή: ενώ το νέο Mokka είναι πολύ πιο άμεσο σε απόκριση, πιο ευέλικτο και απολαυστικό στην οδήγηση, καταναλώνει αισθητά λιγότερη ενέργεια.
Οι ζωηροί και ταυτόχρονα οικονομικοί κινητήρες βενζίνης και diesel αποδίδουν ισχύ που κυμαίνεται μεταξύ 100 και 130 ίππων. Η ήπια κατανάλωση και οι ανώτερες επιδόσεις είναι κύριο χαρακτηριστικό όλων των κινητήριων συνόλων (προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC: στο μικτό κύκλο 3,8-4,8 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 100-111 γμ/χλμ).
Η απόλαυση ξεκινά με τον μικρότερο 1.2 Turbo (100 ίπποι) που συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC: στο μικτό κύκλο 4,6 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 104 γμ/χλμ).
Υψηλότερες επιδόσεις χαρακτηρίζουν τον 1.2 Turbo (130 ίπποι). Παρά την ισχυρή ιπποδύναμη, η κατανάλωση του αλουμινένιου κινητήρα παραμένει μέτρια, είτε με το εξατάχυτο μηχανικό, ή με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC: στο μικτό κύκλο 4,5-4,8 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 103-111 γμ/χλμ).
Οι δύο βενζινοκινητήρες πλαισιώνονται από έναν ζωηρό κινητήρα diesel 1.5L με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που αποδίδει (110 ίπποι) και μέγιστη ροπή 250Nm (προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC: στο μικτό κύκλο 3,8 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2100 γμ /χλμ).
Για βέλτιστη μετεπεξεργασία καυσαερίων, το σύστημα μείωσης ρύπων του diesel – που αποτελείται από έναν παθητικό οξειδωτικό καταλύτη/καταλύτη συγκράτησης NOx, σύστημα ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου (Diesel Particulate Filter - DPF) – συνδυάζονται ως μία συμπαγής μονάδα, τοποθετημένη όσο το δυνατόν πιο κοντά στον κινητήρα. Το σύστημα παγίδευσης NOx ενεργεί ως καταλύτης κρύων εκκινήσεων, μειώνοντας τις εκπομπές NOx σε θερμοκρασίες κάτω από το όριο ενεργοποίησης του SCR.
Οι φίλοι της ηλεκτροκίνησης μπορούν να παραγγείλουν το Opel Mokka-e. Χάρη στην κοινή αρθρωτή πλατφόρμα (CMP), διάφορα συστήματα κίνησης μπορούν να προέρχονται από μία κοινή πλατφόρμα.
Το νέο Mokka φέρνει στην κατηγορία B κορυφαίες καινοτομίες μέχρι πρότινος διαθέσιμες μόνο σε πολυτελή μοντέλα. Το σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward collision alert) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 5,0km/h. Εάν το αυτοκίνητο πλησιάζει προπορευόμενο όχημα, ή πεζό πολύ γρήγορα, το σύστημα εκδίδει ένα προειδοποιητικό σήμα και εμφανίζει ένα μήνυμα στο Κέντρο Ενημέρωσης Οδηγού. Εάν επίκειται σύγκρουση, το σύστημα φρένων είναι σε ετοιμότητα και, εάν χρειαστεί, εφαρμόζεται πίεση πέδησης για να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες. Σε ταχύτητες κάτω των 30km/h, το σύστημα μπορεί να σταματήσει τελείως το όχημα. Εάν η ταχύτητα υπερβαίνει τα 30km/h, αυτή μειώνεται και ο οδηγός πρέπει να φρενάρει ενεργά.
Το Adaptive cruise control διατηρεί μία σταθερή απόσταση ανάμεσα στο νέο Mokka και το προπορευόμενο όχημα, χρησιμοποιώντας ραντάρ και αισθητήρες κάμερας. Λειτουργεί μεταξύ 30 και 180 χλμ/ώρα. Η ταχύτητα του οχήματος αυξάνεται ή μειώνεται, ανάλογα με αυτή του προπορευόμενου οχήματος, αλλά δεν υπερβαίνει την προκαθορισμένη. Με αυτόματο κιβώτιο, το σύστημα προσφέρει επιπλέον λειτουργία stop & go. Μπορεί να φρενάρει τελείως το αυτοκίνητο, εάν για παράδειγμα το προπορευόμενο όχημα σταματήσει σε ένα φωτεινό σηματοδότη.
Το νέο Mokka επιβεβαιώνει για μία ακόμα φορά τον ηγετικό ρόλο της Opel στις τεχνολογίες φωτισμού. Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με την τελευταία γενιά φώτων LED – από τα φώτα ημέρας σε χαρακτηριστικά γραφικά μέχρι τα εμπρός φώτα ομίχλης. Τα απόλυτο στοιχείο στην κατηγορία είναι το προσαρμοζόμενο σύστημα φώτων adaptive IntelliLux LED® matrix light με συνολικά 14 στοιχεία. Όπως στο Opel Insignia, το Opel Astra και το νέο Opel Corsa, το σύστημα φωτισμού επιτρέπει τη συνεχή λειτουργία της μεγάλης σκάλας. Για να μην ενοχλούνται οι οδηγοί των αντίθετα διερχόμενων ή προπορευόμενων οχημάτων, τα ατομικά στοιχεία LED μπορούν να απενεργοποιούνται ή να μειώνουν την ένταση φωτισμού σε κλάσματα του δευτερολέπτου – έτσι οι επιβάτες του Mokka απολαμβάνουν φωτισμό υψηλών προδιαγραφών χωρίς να ‘τυφλώνονται’ οι άλλοι οδηγοί. Πίσω, η αποκλειστική χρήση τεχνολογίας LED επέτρεψε στους σχεδιαστές να τοποθετήσουν πολύ λεπτά, επιμήκη φώτα που επιτείνουν την αίσθηση ακρίβειας και ποιότητας.
Η κορυφαία τεχνολογία καθισμάτων είναι τυπικό χαρακτηριστικό της Opel. Διατίθενται διάφορα εργονομικά καθίσματα ρυθμιζόμενα ατομικά προς έξι κατευθύνσεις. Κατόπιν παραγγελίας διατίθεται επένδυση σπορ Alcantara και ένα κλασικό πλήρως δερμάτινο σαλόνι – ασυνήθιστο για όχημα της κατηγορίας Β. Στην κορυφή βρίσκεται μία θερμαινόμενη, δερμάτινη έκδοση καθισμάτων, με διάτρητη επιφάνεια και λειτουργία μασάζ για τον οδηγό.
Οδηγός και συνοδηγός μπορούν να τοποθετούν τα smartphones τους στον ειδικό χώρο της κεντρικής κονσόλας. Εδώ, τα συμβατά τηλέφωνα επαναφορτίζονται επαγωγικά (ασύρματα). Μία ελαστική επένδυση στη βάση αποτρέπει τη μετακίνηση των συσκευών.
Η νέα γκάμα συστημάτων infotainment διασυνδέει και ψυχαγωγεί τον οδηγό και τους επιβάτες του Mokka. Συστήματα Multimedia Radio και Multimedia Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 7” και το κορυφαίο σύστημα Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 10” είναι διαθέσιμα. Οι οθόνες είναι ενσωματωμένες στο νέο Pure Panel της Opel και ιδανικά τοποθετημένες με κλίση προς τον οδηγό.
Το συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto συστήματα πολυμέσων διαθέτουν ενσωματωμένο φωνητικό έλεγχο. Το νέο Mokka προσφέρει επίσης την υπηρεσία OpelConnect. Η λειτουργία LIVE navigation3 με ενημέρωση κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, η άμεση σύνδεση με οδική βοήθεια και η υπηρεσία eCall (κλήση έκτακτης ανάγκης) καθιστούν τα ταξίδια λιγότερο στρεσογόνα για οδηγούς και επιβάτες. Εάν ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι ή οι προεντατήρες ζωνών ασφαλείας σε ένα ατύχημα, το eCall επικοινωνεί αυτόματα με το Public Safety Answering Point (PSAP).