Top of the top ή Crème De La Crème! Αυτό ήταν πάντοτε η S-Class της Mercedes-Benz και, όπως όλα δείχνουν, παραμένει. Ήδη, η εταιρία, λόγω των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας, προετοίμασε την παρουσίαση της εντελώς νέας γενιάς, σε …συνέχειες, ψηφιακά, δίνοντας έμφαση στην τεχνολογία που «ανταποκρίνεται με ενσυναίσθηση στις ανάγκες και τις επιθυμίες του οδηγού και των επιβατών της». Η τελική πράξη της αποκάλυψης του αυτοκινήτου, πια, ολοκληρώθηκε και οι παραγγελίες για τη νέα S-Class ξεκινούν από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2020. Η εμφάνισή της στις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2021.
Ο υπέρτιτλος αυτή τη φορά είναι «μοντέρνα πολυτέλεια» και ήταν αναμενόμενο να αγγίζει πρωτόγνωρα επίπεδα στο εσωτερικό της S-Class. Οι σχεδιαστές, σύμφωνα με την εταιρία, δημιούργησαν ένα περιβάλλον απόλαυσης και χαλάρωσης όπου επικρατεί η κομψότητα, η υψηλή ποιότητα και το φως. Η νέα Mercedes-Benz S-Class έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ευφυΐα σε πολλούς τομείς, ενώ η εμπειρία της οδήγησής της αναβαθμίζεται στο επόμενο επίπεδο. Οι ψηφιακές καινοτομίες, όπως το MBUX (Mercedes-Benz User Experience), -μιλήσαμε αναλυτικά σε προηγούμενο άρθρο μας επί του προκειμένου-, συνδυάζονται με καινοτομίες που αυξάνουν την οδηγική απόλαυση, καθιστώντας, ταυτόχρονα, την οδήγηση ακόμη ασφαλέστερη, όπως το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με μεγαλύτερη γωνία διεύθυνσης, και καινοτομίες ασφάλειας, όπως ο πίσω αερόσακος. Το σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side αποκτά μία νέα λειτουργία η οποία επιτρέπει στην ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL να ανασηκώνει το αμάξωμα του οχήματος (και στις δύο πλευρές) ακριβώς πριν από μία επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Μετά τη συστηματική περαιτέρω εξέλιξή τους, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αποτελούν ένα ακόμα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Για παράδειγμα, χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Η ενσωμάτωση στο MBUX σημαίνει ότι οι προβολές γραφικών και εικόνων έχουν αναβαθμιστεί σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.
Τα καθίσματα κυριολεκτικά προσκαλούν τους επιβάτες να καθίσουν αναπαυτικά και να χαλαρώσουν. Η ρευστή, τρισδιάστατη σχεδίασή τους δημιουργεί την αίσθηση της ελαφρότητας, ενώ οι διαφορετικές επενδύσεις αλλάζουν τον χαρακτήρα των καθισμάτων. Για παράδειγμα, οι συνεχείς, διαμήκεις ραφές στο δέρμα Lugano δίνουν μία εκλεκτή, πρωτοποριακή εμφάνιση, ενώ το προοδευτικό ρομβοειδές μοτίβο του δέρματος νάπα και Exclusive νάπα είναι πιο κλασικό και εκφραστικό.
Στα μπροστινά καθίσματα υπάρχουν έως 19 μοτέρ που φροντίζουν για την άνεση – αριθμός που δείχνει την έκταση της τεχνολογίας που έχει εγκατασταθεί στα καθίσματα. Δεν αρκεί όμως η άνεση: τα καθίσματα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο και στην ασφάλεια. Και όσον αφορά στην πολυτελή ευεξία, όλα τα καθίσματα που διατίθενται για την S-Class φέρουν τη σφραγίδα έγκρισης της γερμανικής ένωσης για την υγεία της σπονδυλικής στήλης AGR.
Στη νέα S-Class διατίθενται δέκα διαφορετικά προγράμματα μασάζ. Τα προγράμματα μασάζ χρησιμοποιούν μοτέρ δόνησης, και μπορούν να ενισχύουν το αποτέλεσμα χαλάρωσης με θερμότητα, όπως στο μασάζ με θερμές πέτρες. Για τον σκοπό αυτό, το σύστημα θέρμανσης του καθίσματος συνδυάζεται με τους αεροθαλάμους στα ενεργά καθίσματα πολλαπλού περιγράμματος. Οι θάλαμοι αέρα βρίσκονται πιο κοντά στην επιφάνεια του καθίσματος, άρα ο έλεγχος γίνεται ευκολότερος και η λειτουργία τους καλύτερα αισθητή.
Οι πέντε διαφορετικές εκδόσεις καθισμάτων επιτρέπουν τη διαμόρφωση του πίσω μέρους της S-Class σε χώρο ανάπαυσης ή εργασίας. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι το θερμαινόμενο πρόσθετο μαξιλάρι για το προσκέφαλο, το οποίο διατίθεται για τα δύο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα. Το εύρος και η γωνία ρύθμισης του καθίσματος συνοδηγού στη λειτουργία «σοφέρ» και το κάθισμα ανάπαυσης πίσω του έχουν επίσης βελτιωθεί.
Πατώντας ένα κουμπί ή δίνοντας μια φωνητική εντολή, η ολιστική προσέγγιση «Fit & Healthy» του συστήματος ENERGIZING Comfort προσφέρει χειροπιαστή εμπειρία των διαφόρων συστημάτων άνεσης της S-Class με λειτουργίες που ομαδοποιούνται σε διαφορετικούς κόσμους εμπειριών. Ταυτόχρονα, το σύστημα δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό χώρο, για παράδειγμα αναζωογονητική σε μονότονες διαδρομές ή χαλαρωτική εάν το επίπεδο stress είναι υψηλό. Το ENERGIZING COACH προτείνει μάλιστα το κατάλληλο πρόγραμμα αναζωογόνησης ή ευεξίας με βάση τα δεδομένα του οχήματος ή της διαδρομής. O ευφυής αλγόριθμος συνυπολογίζει επίσης πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα ύπνου και το επίπεδο άγχους εάν ο οδηγός έχει κατάλληλη wearable συσκευή.
Η Mercedes-Benz έχει βελτιώσει ριζικά το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING στη νέα S-Class. Έχουν ενσωματωθεί στο σύστημα καινοτομίες όπως το μασάζ από μοτέρ δόνησης στην έδρα των καθισμάτων και από ήχους που μεταδίδει το ηχοσύστημα 4D Surround Burmester® High-End. Με τον τρόπο αυτό τα μπάσα γίνονται καλύτερα αισθητά. Η άμεση αναπαραγωγή του ήχου στα καθίσματα προσθέτει ένα ακόμη επίπεδο στην τρισδιάστατη ακουστική εμπειρία – ήχος 4D εμπνευσμένος από το μασάζ με ήχους. Η αντιληπτή ένταση του ήχου μπορεί να ρυθμίζεται ξεχωριστά για κάθε κάθισμα. Η εμπειρία της μουσικής γίνεται έτσι καλύτερα αισθητή, και αυτό επιτυγχάνεται με δύο διεγέρτες ενσωματωμένους στην πλάτη κάθε καθίσματος.
Το γραφείο, μας λένε οι ειδικοί, θα είναι σύντομα κινητό – ακόμη και για τον οδηγό. Τουλάχιστον για όσους οδηγούν ένα αυτοκίνητο με το αστέρι: διότι η Mercedes-Benz θέλει η νέα S-Class να μπορεί να οδηγείται αυτοματοποιημένα, με απόλυτη τεχνική και λειτουργική ασφάλεια, πληρώντας όλες τις αυστηρές νομικές απαιτήσεις του λεγόμενου συστήματος 3ου επιπέδου. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, αναμένεται ότι η S-Class θα είναι έτοιμη για αυτοματοποιημένη υπό συνθήκες οδήγηση με το νέο σύστημα DRIVE PILOT, όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση σε ενδεδειγμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία. Αφαιρώντας την πίεση της οδήγησης από τον οδηγό, το σύστημα αυτό του επιτρέπει να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες, όπως να σερφάρει στο διαδίκτυο ή να διαβάζει και να απαντά σε email με το In-Car Office, ώστε να κερδίζει χρόνο.
DAIMLER AG/MERCEDES-BENZ AG - GLOBAL COMMUN
Με τη νέα S-Class η Mercedes-Benz κάνει ακόμα ένα μεγάλο βήμα προς το όραμά της για οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Ο οδηγός υποστηρίζεται από πολλά νέα ή διευρυμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Έτσι, είναι πιο ξεκούραστος στην καθημερινότητά του και οδηγεί με άνεση και ασφάλεια. Όταν προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδράσουν σε επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η λειτουργία των συστημάτων απεικονίζεται με έναν νέο σχεδιασμό ενδείξεων στην οθόνη του οδηγού.
Χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Ο χειρισμός γίνεται ταχύτερα και πιο διαισθητικά χάρη στη συμπερίληψή του στο MBUX. Το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα είναι ενσωματωμένο στα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης, ενώ ο υπολογισμός της πορείας έχει προσαρμοστεί αντίστοιχα. Η λειτουργία φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης εξυπηρετεί επίσης στην προστασία των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.
Ο οδηγός μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο μέσω του smartphone με το σύστημα υποβοήθησης απομακρυσμένης στάθμευσης. Η λειτουργία έχει απλοποιηθεί σημαντικά. Εάν η S-Class διαθέτει προεγκατάσταση του INTELLIGENT PARK PILOT, τότε είναι έτοιμη για τη λειτουργία Automated Valet Parking (AVP, 4ο επίπεδο SAE). Σε συνδυασμό με τον αναγκαίο προαιρετικό εξοπλισμό και την αντίστοιχη υπηρεσία Connect (ανάλογα με τη χώρα), η νέα S-Class διαθέτει την τεχνολογία που χρειάζεται, ώστε να μπαίνει και να βγαίνει από πολυώροφα γκαράζ, που έχουν υποδομή AVP, με λειτουργία υψηλής αυτοματοποίησης και χωρίς οδηγό, εφόσον το επιτρέπει η νομοθεσία της χώρας.
Τα πρωτοποριακά συστήματα ανάρτησης προσφέρουν εντυπωσιακή εμπειρία ταξιδιού στη νέα S-Class. Το (προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως 10° προσφέρει βελτιωμένες δυνατότητες ελιγμών στην πόλη, αντίστοιχες ενός compact αυτοκινήτου. Ακόμα και στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο και τετρακίνηση, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 1,9 μέτρα φτάνοντας κάτω από τα 10,9 μέτρα.
Χάρη στο (προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, η S-Class διαθέτει δυνατότητες ελιγμών που συναντά κανείς στα αυτοκίνητα compact μέσα στην πόλη. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει έως και τις 10 μοίρες. Ακόμα και στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο και τετρακίνηση, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 1,9 μέτρα φτάνοντας κάτω από τα 10,9 μέτρα.
Περισσότερα από 50 ηλεκτρονικά εξαρτήματα της νέας S-Class μπορούν να ενημερώνουν το λογισμικό τους ασύρματα (over the air - OTA). Ορισμένα από αυτά είναι το σύστημα infotainment MBUX, η οθόνη οδηγού, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και τα συστήματα φωτισμού MULTIBEAM LED και DIGITAL LIGHT. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον πελάτη να εξοικονομεί χρόνο από περιττές επισκέψεις στο συνεργείο για τέτοιους λόγους. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει πάντα την τελευταία ενημέρωση λογισμικού, ώστε να είναι εξοπλισμένο για νέες λειτουργίες. Προϋπόθεση για τις ασύρματες ενημερώσεις αποτελεί πάντα η συναίνεση του χρήστη.
Σε περίπτωση κινδύνου πλευρικής σύγκρουσης με άλλο όχημα, η (προαιρετική) ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Πρόκειται για μία νέα λειτουργία του συστήματος PRE-SAFE® Impulse Side: μπορεί να μειώνει τα φορτία που ασκούνται στους επιβάτες, επειδή οι δυνάμεις της σύγκρουσης διοχετεύονται προς τα ιδιαίτερα ανθεκτικά στοιχεία του αμαξώματος που βρίσκονται στο κάτω τμήμα του οχήματος.
Η προαιρετική, πλήρως ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL, που λειτουργεί στα 48 V, προσφέρει έναν μοναδικό συνδυασμό άνεσης και ευκινησίας, καθώς και πρόσθετη προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Η αερανάρτηση AIRMATIC με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση ADS+ περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Η στενή συνεργασία μεταξύ όλων των συστημάτων ανάρτησης και ελέγχου εξασφαλίζει μέγιστη ευστάθεια και ασφάλεια. Η Mercedes-Benz έχει προσθέσει μια νέα λειτουργία του συστήματος PRE-SAFE® Impulse Side στα μέτρα που εφαρμόζονται κατά το στάδιο πριν την σύγκρουση: Σε περίπτωση κινδύνου πλευρικής σύγκρουσης, η ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος κατά έως 80 χιλιοστά μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Έτσι μειώνονται τα φορτία στα στοιχεία κάθε πόρτας, καθώς τα μαρσπιέ μπορούν να απορροφήσουν μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας επειδή βρίσκονται σε υψηλότερο σημείο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραμόρφωσης του χώρου επιβατών και των φορτίων που επενεργούν στους επιβάτες. Οι αισθητήρες ραντάρ μπορούν να αναγνωρίζουν έγκαιρα μια πιθανή πλευρική σύγκρουση.
Το προαιρετικό σύστημα DIGITAL LIGHT μπαίνει για πρώτη φορά σε σειρά παραγωγής στη Mercedes-Benz, επιτρέποντας εντελώς νέες λειτουργίες υποβοήθησης:
-
Προειδοποίηση για ανίχνευση οδικών έργων προβάλλοντας ένα εικονίδιο εκσκαφέα στο οδόστρωμα
-
Προβολή ακτίνας φωτός σε πεζούς που ανιχνεύονται στην άκρη του δρόμου ως προειδοποίηση
-
Οι φωτεινοί σηματοδότες, τα σήματα stop και απαγόρευσης εισόδου επισημαίνονται προβάλλοντας ένα προειδοποιητικό σύμβολο στο οδόστρωμα
-
Υποστήριξη σε στενές λωρίδες κυκλοφορίας (με οδικά έργα) προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές στο οδόστρωμα.
Το DIGITAL LIGHT διαθέτει μία μονάδα φωτισμού σε κάθε προβολέα αποτελούμενη από τρεις πανίσχυρες λυχνίες LED των οποίων το φως διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρό-κάτοπτρα. Συνεπώς, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα, επιτρέποντας την κατανομή φωτός με μεγάλη ακρίβεια. Έτσι το σύστημα υποβοήθησης φώτων μεγάλης σκάλας μπορεί να εξαιρεί με 100 φορές μεγαλύτερη ακρίβεια τα επερχόμενα οχήματα και τα οδικά σήματα από τη φωτεινή ακτίνα σε σύγκριση με το φως 84 pixel. Οι διαβαθμίσεις φωτός/σκίασης και η κατανομή του φωτός όλων των υπόλοιπων λειτουργιών προσαρμοζόμενου φωτισμού παρέχονται με σημαντικά μεγαλύτερη ακρίβεια, π.χ. φωτισμός ομίχλης, φωτισμός αυτοκινητοδρόμου ή φωτισμός πόλης.
Χάρη στην τεχνολογία LED, η νέα S-Class έχει πραγματοποιήσει ένα σημαντικό άλμα και στον εσωτερικό φωτισμό: η Mercedes-Benz έχει δημιουργήσει για πρώτη φορά διαδραστικό εσωτερικό φωτισμό. Ο (προαιρετικός) ενεργός ατμοσφαιρικός φωτισμός έχει πλέον ενσωματωθεί στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και έχει τη δυνατότητα να ενισχύει οπτικά τις προειδοποιήσεις. Το γεγονός αυτό επιτρέπει και την αντίστοιχη επιβεβαίωση ανταπόκρισης από τα συστήματα ανέσεων, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος κλιματισμού και του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes».
Με συντελεστή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,22, η S-Class αναδεικνύεται σε ένα από τα πλέον αεροδυναμικά αυτοκίνητα του κόσμου, ιδίως στην πολυτελή κατηγορία. Παρόλο που η μετωπική επιφάνεια (A) της νέας S-Class έχει αυξηθεί ελαφρώς στα 2,5 τ.μ., ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί ακόμη περισσότερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Η S-Class έχει επιτύχει επίσης σημαντικές βελτιώσεις αεροακουστικής. Το προηγούμενο μοντέλο είχε ήδη άριστες επιδόσεις ως προς τους θορύβους στον εσωτερικό χώρο. Στο νέο μοντέλο επικρατεί ακόμη περισσότερη ησυχία. Η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος αποτελεί τη βάση για την εξαιρετική άνεση ως προς τους θορύβους και τους κραδασμούς, αλλά συμπληρώνεται και με πρόσθετα μέτρα βελτίωσης. Για παράδειγμα, οι οπές για τα καλώδια στο τροπέτο διαθέτουν διπλά λαστιχένια στεγανοποιητικά. Για να ακούγεται ο ήχος κινητήρα πολιτισμένος και καθόλου ενοχλητικός στον εσωτερικό χώρο, η μόνωση του τροπέτου επεκτάθηκε στις πλευρές των κολώνων Α και στο δάπεδο. Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί επίσης για πρώτη φορά ηχοαπορροφητικό αφρώδες υλικό σε ορισμένα τμήματα του αμαξώματος.
Οι πρώτες εκδόσεις κινητήρων που θα εξοπλίσουν τη νέα S-Class είναι εξακύλινδροι εν σειρά βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες διαφορετικών επιπέδων ισχύος. Ένας κινητήρας V8 με ενσωματωμένο δυναμό μίζας (ISG) και ηλεκτρικό σύστημα 48 volt θα είναι διαθέσιμος σύντομα. Η υβριδική ηλεκτρική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων θα παρουσιαστεί το 2021.
Η ευφυής σχεδίαση του αμαξώματος και οι καινοτομίες στα συστήματα συγκράτησης επιβεβαιώνουν τον ηγετικό ρόλο της S-Class στο θέμα της παθητικής ασφάλειας. Το νέο υβριδικό αμάξωμα από κράμα αλουμινίου με περιεκτικότητα άνω του 50 τοις εκατό σε αλουμίνιο πληροί πολλές απαιτήσεις: Υψηλό επίπεδο σταθερότητας σε σύγκρουση, χαμηλότερο βάρος και μεγάλη ακαμψία αμαξώματος. Όλες αυτές οι ιδιότητες εξασφαλίζουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς σε συνδυασμό με εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβων και κραδασμών.
Το 2019, με το Experimental Safety Vehicle (ESF) 2019, η Mercedes-Benz παρουσίασε τις ιδέες τις οποίες επεξεργάζονται οι ειδικοί ασφάλειας της εταιρείας. Μεταξύ των 20 και πλέον καινοτομιών, υπήρχαν ορισμένες που ήταν σχεδόν έτοιμες να τεθούν σε σειρά παραγωγής, όπως ο πίσω αερόσακος, ο οποίος είναι πλέον διαθέσιμος ως προαιρετικός εξοπλισμός στη νέα S-Class. Ο μετωπικός αερόσακος για τους πίσω επιβάτες φουσκώνει εξαιρετικά ήπια χάρη στην καινοτόμα, κυλινδρική δομή μου. Σε περίπτωση σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, ο πίσω αερόσακος μπορεί να μειώνει σημαντικά το φορτίο που επενεργεί στο κεφάλι και τον αυχένα των επιβατών στις πίσω εξωτερικές θέσεις. Στη διάρκεια σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, ανάλογα με τη φορά της σύγκρουσης, τη σφοδρότητα και την ύπαρξη συνοδηγού στο όχημα, ο νέος κεντρικός αερόσακος παρεμβάλλεται ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους. Είναι ενσωματωμένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού, στο κέντρο του οχήματος.
Στην S-Class χρησιμοποιούνται περισσότερα από 98 κιλά εξαρτημάτων που κατασκευάζονται από υλικά διατήρησης φυσικών πόρων. Ο αριθμός των εξαρτημάτων που περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά είναι πλέον 120 – υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Άλλα 40 κιλά περίπου φτιάχνονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Η διαδικασία ανάπτυξης με σεβασμό προς το περιβάλλον αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας και βασίζεται σε συγκεκριμένους στόχους. Οι περιβαλλοντικές πτυχές λαμβάνονται υπόψη ήδη από τη φάση σχεδιασμού.
Από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, αναμένεται ότι η S-Class θα είναι έτοιμη για αυτοματοποιημένη υπό συνθήκες οδήγηση με τον νέο (προαιρετικό) σύστημα DRIVE PILOT όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση σε ενδεδειγμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία. Το σύστημα αυτό αφαιρεί την πίεση της οδήγησης από τον οδηγό και του επιτρέπει να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες, όπως να σερφάρει στο διαδίκτυο ή να διαβάζει και να απαντά σε email με το In-Car Office, ώστε να κερδίζει χρόνο...