Στο άνοιγμα των αερομεταφορών μετά τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και στη νέα κανονικότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λόγω κορωνοϊού, αναφέρθηκε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Μιλώντας στον «Real FM 97,8», υπενθύμισε ότι η Ελλάδα διά του πρωθυπουργού ήδη από τον Απρίλιο στη Σύνοδο Κορυφής είχε ζητήσει κοινές κατευθυντήριες γραμμές για τα ταξίδια εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκτίμησε ότι οι χθεσινές ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι σε αυτή τη λογική.
Ανέφερε επίσης ότι έγινε δεκτό το αίτημα της Ελλάδας να μην υπάρχει διάκριση μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Πρέπει να γίνει ένα σταδιακό άνοιγμα των εσωτερικών συνόρων της Ευρώπης μεταξύ χωρών που βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση επιδημιολογική» πρόσθεσε, εξηγώντας ότι «θα δίνεται η δυνατότητα σε κάθε χώρα - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κρίνει εάν η χώρα Α είναι σε μία παρόμοια επιδημιολογική κατάσταση με μία χώρα Β και να έρθει σε μία πιο στενή διμερή συμφωνία».
Ο υπουργός σημείωσε ότι για λόγους πρακτικούς δεν «ακούμπησε» αυτή τη στιγμή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ελληνική πρόταση για διεξαγωγή τεστ στους επιβάτες 72 ώρες πριν την πτήση, πρόσθεσε όμως ότι αυτό δε σημαίνει ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να λάβει ορισμένα μέτρα, «τα οποία θα τα δούμε μαζί με τους ειδικούς».
«Αυτά που ανακοινώθηκαν χθες δεν είναι θέσφατα. Είναι κατευθυντήριες γραμμές, οι οποίες μάλιστα ανακοινώθηκαν μετά από πίεση του Έλληνα πρωθυπουργού. Δεν θα γινόταν έκτακτη συνέντευξη τύπου για την ελεύθερη μετακίνηση για τον τουρισμό, εάν δεν είχε πιέσει η Ελλάδα. Αυτό δείχνει κι ένα επιπλέον πολιτικό κεφάλαιο που έχει ο Έλληνας πρωθυπουργός και η χώρα, διότι διαχειριστήκαμε αυτή την πανδημία με έναν τρόπο κατά κοινή ομολογία επιτυχημένο. Το ζήτημα τώρα είναι η επόμενη μέρα» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Ο ίδιος ανέφερε ότι σε πρώτη φάση η Ελλάδα έχει ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με χώρες που δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως το Ισραήλ, ενώ προανήγγειλε ότι η κυβέρνηση μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα ξεδιπλώσει το σχέδιό της για την τουριστική βιομηχανία.
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Ερωτηθείς για τη χρήση κλιματισμού στις αστικές συγκοινωνίες εν αναμονή του μίνι - καύσωνα, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι η σύσταση του ΕΟΔΥ είναι τα κλιματιστικά να λειτουργούν μόνο σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. «Επομένως θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τη χρήση των κλιματιστικών, διότι αυτή είναι η σύσταση των ειδικών» πρόσθεσε, τονίζοντας ότι κατανοεί τα προβλήματα, όμως η χώρα πήγε καλά στην αντιμετώπιση της κρίσης, διότι οι πολιτικοί δεν έκαναν του κεφαλιού τους, αλλά άκουγαν τους ειδικούς. «Όταν λοιπόν οι ειδικοί λένε "προσοχή στη χρήση των κλιματιστικών", αυτό θα κάνουμε» ξεκαθάρισε.
Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι η χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι σχεδόν καθολική. Επισήμανε δε ότι για αυτούς τους λίγους που αποτελούν εξαίρεση και δεν φορούν μάσκα, υπάρχουν και οι 300 βοηθοί επιβατών στους 45 σημαντικότερους σταθμούς ανταπόκρισης του Μετρό με λεωφορεία, αλλά και η συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία. Τόνισε, πάντως, πως «δεν μπορούμε να βάλουμε και έναν αστυνομικό πάνω σε κάθε λεωφορείο. Εδώ έρχεται και το στοιχείο της ατομικής ευθύνης».
Όσον αφορά τις αποστάσεις, ο υπουργός επισήμανε ότι «όσο θα μπαίνουμε σε μία κανονικότητα - καθώς βρισκόμαστε γύρω στο 35% της επιβατικής κίνησης σε σχέση με την προ-κορωνοϊου εποχή κι επομένως αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι - πρέπει να καταλάβουμε ότι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς φοράμε τη μάσκα, διότι πολλές φορές θα είναι σχεδόν αδύνατον να κρατήσουμε τις αποστάσεις. Εδώ, λοιπόν, χρειάζεται η επίκληση της κοινής λογικής και ατομική ευθύνη. Υπάρχουν σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στους συρμούς του μετρό και στα λεωφορεία συγκεκριμένες σημάνσεις, που σου λένε πού πρέπει να κάτσεις και πού όχι. Από εκεί και πέρα, ας προσπαθήσουμε όλοι με τον κοινό νου να προστατεύσουμε πρώτα τον εαυτό μας και μετά τους ανθρώπους που είναι δίπλα μας».
Κίνητρα για αγορά «καθαρού» και φθηνού ΙΧ
Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε ότι πολύ σύντομα σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Περιβάλλοντος, οι καταναλωτές που θα φέρουν ένα νέο ΙΧ από το εξωτερικό θα πληρώνουν λιγότερα σε σχέση με όσους αγοράσουν εισαγόμενο αυτοκίνητο 15ετίας. «Γιατί το κάνουμε αυτό; Διότι η Ελλάδα έχει έναν στόλο με μέσο όρο ηλικίας πάνω από 15 έτη και θέλουμε να δώσουμε κίνητρα έτσι ώστε να μπορέσει κάποιος να πάρει ένα φθηνό και "καθαρό" αυτοκίνητο». Όσον αφορά ειδικότερα στην ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ότι αυτό είναι το μέλλον και εκεί θα πάμε σιγά σιγά.
Για τα ταξί ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση έσκυψε πάνω από το πρόβλημα και ενώ στην αρχή υπήρχε οδηγία για έναν επιβάτη ανά όχημα, τώρα επιτρέπονται δύο και, επίσης, φρόντισε ώστε οι οδηγοί των ταξί να ενταχθούν στις ΚΑΔ.
Ψηφιακό δίπλωμα
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε, τέλος, στο προσωρινό ψηφιακό δίπλωμα, καθώς ξεκινούν οι εξετάσεις οδήγησης. Εξήγησε ότι όποιος επιτύχει στις εξετάσεις, μέσα σε 48 ώρες θα λαμβάνει ένα προσωρινό ψηφιακό δίπλωμα και δεν θα χρειάζεται να περιμένει τέσσερις μήνες μέχρι να έρθει το κανονικό δίπλωμα. «Η μεγάλη καινοτομία είναι ότι, από τη στιγμή που πετύχεις στις εξετάσεις, μπορείς να οδηγήσεις και να μην περιμένεις τέσσερις μήνες να σου έρθει ένα χαρτί» σημείωσε ο υπουργός.