Ford Puma: Φιλικός «αστεροειδής»

Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2020 10:11
UPD:10:11
A- A A+

«Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα μεγάλο για την ανθρωπότητα…», είχε πει ο  Νιλ Άρμστρονγκ πατώντας στη Σελήνη, το 1969. Το θυμηθήκαμε στο Αστεροσκοπείο Πεντέλης, πρόσφατα, στην επίσημη «πρώτη» του  νέου  Ford Puma εν Ελλάδι. Και, επειδή, όταν κοιτάς από ψηλά μοιάζει ο κόσμος ζωγραφιά, το κατακόκκινο crossover ή B-SUV ή, όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε, μας ξύπνησε συναισθήματα και μας ταξίδεψε για λίγο στο διάστημα, παρότι πατούσε γερά στη γη! Οδηγώντας το, νιώσαμε πολλά από αυτά που χάνονται, τελευταία, στη μαζικότητα της εποχής, αναπολήσαμε τις μέρες παλαιότερων εμβληματικών μοντέλων της εταιρίας με σπορ προσανατολισμό στην οδήγηση, αλλά χαρήκαμε και αυτό το άλμα στη σύγχρονη εποχή, που απαιτεί ασφάλεια, λογική και ευαισθησία, όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, την οικονομία, την πρακτικότητα. Ναι, το όμορφο και έξυπνο αυτό «τυπάκι» λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος της ισχυρής παράδοσης ενός τεράστιου κατασκευαστή του κλάδου με τον τεχνολογικό εκμοντερνισμό των μέσων «πολλαπλού σκοπού» για την κάλυψη ποικίλων αναγκών, στις καθημερινές μετακινήσεις μας.

Και τα high lights του νέου μοντέλου μας λένε ότι:

-Με τη χρήση της προηγμένης τεχνολογίας Ford EcoBoost Hybrid 48-volt, το Ford Puma μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και αυξάνει τις επιδόσεις.

-Οι ευέλικτες λύσεις αποθήκευσης προσφέρουν τον καλύτερο στην κατηγορία χώρο αποσκευών. Και στο πορτ μπαγκάζ κρύβεται μια …γούρνα με τάπα για να ξεπλένεις τις περιπέτειες ή να κάνεις πάρτυ με πάγο και αναψυκτικά (…τουλάχιστον).

-Το νέο σύστημα Local Hazard Information που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό -με διαθέσιμο το Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, για άνετη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στις πόλεις με συχνές στάσεις- είναι σε θέση να ενημερώνει τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο πριν γίνουν αντιληπτές από τον ίδιο ή τους αισθητήρες του οχήματος.

Πιο αναλυτικά, το μικρό «λίγο απ’ όλα» είναι απολαυστικό, όντως, στο δρόμο, όπως διαπιστώσαμε, σβέλτο και άμεσο στους χειρισμούς. Το κινητήριο σύνολο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ενσωματώνει ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής με έναν χαμηλών τριβών τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost, ο οποίος αποδίδει έως 155 ίππους. Βασιζόμενο στο δάπεδο του Fiesta το μήκος, το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 4.186 χλστ., 1.805 χλστ. και 1.550 χλστ. αντίστοιχα. Στην όψη του ξεχωρίζουν οι «αμυγδαλωτοί» προβολείς, οι οποίοι απλώνονται στα εμπρός φτερά, η μεγάλη κάθετη μάσκα και οι Led προβολείς ομίχλης. Οι καμπύλες στο αμάξωμα είναι αρκετές και πιο εμφατικές στα φτερά. Οι ελαφρώς κεκλιμένες εμπρός κολόνες είναι αυτές που διαμορφώνουν τη χαμηλή coupe γραμμή της οροφής. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα Led διαιρούμενα φώτα με το εσωτερικό τους μοτίβο να ενσωματώνει δυο αντικριστά σχήματα “C” -στην παλέτα για το αμάξωμα του νέου Puma υπάρχουν συνολικά δέκα αποχρώσεις. Οι επηρεασμένες από SUV αναλογίες προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, διευρύνοντας τα πεδία δράσης, ενώ εξασφαλίζουν, παράλληλα, κορυφαίο ωφέλιμο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 456 λίτρων.

Το Ford Puma είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος και καθίσματα με λειτουργία οσφυϊκού μασάζ αναβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και πρακτικότητας – και τα δύο προσφέρονται στάνταρ στην πολυτελή έκδοση Titanium X. Το Puma ST-Line, μία έκδοση εμπνευσμένη από τις δημιουργίες της Ford Performance, υιοθετεί χαρακτηριστικά σπορ στοιχεία, όπως προαιρετικές ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών σε ματ μαύρο χρώμα, σπορ ανάρτηση και τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα. Η νέα έκδοση Puma ST-Line X Vignale προάγει περαιτέρω την άνεση και την πολυτέλεια με στάνταρ δερμάτινα καθίσματα Windsor και premium σύστημα ήχου της B&O.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η λεπτή οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 3. Ηigh-tech νότα αποτελεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών. Παράλληλα προσφέρονται δυο θύρες USB, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για smartphone, η συνδεσιμότητα των οποίων επιτυγχάνεται μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Για όσους θέλουν να παραμένουν online εν κινήσει το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect επιτρέπει τη σύνδεση στο διαδίκτυο μέχρι και 10 συσκευών.

Η καινοτομία, όμως που, πράγματι, εντυπωσιάζει είναι ότι το διαμέρισμα που παραδοσιακά φιλοξενεί τη ρεζέρβα (προαιρετική αλλιώς κιτ επισκευής ελαστικού) έχει τετραγωνισμένο σχήμα. Ο λόγος για το Ford MegaBox, το οποίο προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων. Με πλάτος 764 χλστ., μήκος 753 χλστ. και βάθος 306 χλστ., το MegaBox μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά αντικείμενα ύψους έως 115 εκ. Επίσης η συνθετική επένδυση επιτρέπει να βάζετε μέσα στο Ford MegaBox λερωμένα αντικείμενα (π.χ. πετσέτες θαλάσσης ή λασπωμένες μπότες) και στη έπειτα να καθαρίζετε με νερό, καθώς υπάρχει τάπα αποστράγγισης. Ακόμη, ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει το πορτμπαγκάζ του νέου Puma να ξεχωρίζει είναι η εύκαμπτη εταζέρα του. Αυτή μετακινείται, παράλληλα με την πόρτα του πορτμπαγκάζ, όποτε ανοίγει και κλείνει με αποτέλεσμα οι πλαϊνοί μηχανισμοί στήριξης να είναι περιττοί, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την απρόσκοπτη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης.

Εμείς χαρήκαμε το νέο Puma με το γνωστό 3κύλινδρο 1000άρη EcoBoost βενζινοκινητήρα, απόδοσης 125 ίππων και 170 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt -το νέο Puma είναι το πρώτο από τα δεκατέσσερα συνολικά εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα λανσάρει η Ford μέχρι το τέλος του 2020. Συνδυάζεται με μηχανικό 6 σχέσεων κιβώτιο που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για την παροχή πρόσθετης ροπής έως 50 Nm υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης.

Δεν υπάρχει turbo lag, καθώς η απόκριση στο γκάζι είναι από την αρχή αμεσότατη, σε καμία περίπτωση δεν αντιλαμβάνεσαι μέσω κραδασμών η θορύβου ότι κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει 3κύλινδρο μοτέρ (με σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου), το οποίο δεν «κρεμάει», ακόμα και αν κινείσαι με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο. Οι ρυθμοί ανεβαίνουν γραμμικά, αλλά όχι βαρετά, (επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 191 χλμ./ώρα), ενώ ο χαρακτήρας του νέου Puma επηρεάζεται από τα προγράμματα οδήγησης Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail. Διαπιστώσαμε πως και με πιο άγρια οδήγηση και το πρόγραμμα Sport επιλεγμένο (που σημαίνει αμεσότερη απόκριση στο γκάζι και πιο βαρύ τιμόνι) δεν είδαμε μέση κατανάλωση καυσίμου πάνω από 7,0 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 124 γρ./χλμ.). Σαφώς με το πρόγραμμα Eco οι τιμές πέφτουν πολύ χαμηλότερα.  Ασφαλώς δίνουμε εύσημα στην ανάρτηση (πιο άκαμπτη η πίσω ανάρτηση, μεγαλύτερα αμορτισέρ, πιο σκληρά σιλεντμπλόκ, βελτιστοποιημένα top mounts και με διαφορετικές ρυθμίσεις στην έκδοση ST Line χωρίς όμως να μειώνεται η απόσταση από το έδαφος), που πέραν του ότι κάνει άνετα τα περάσματα πάνω από κακοτεχνίες του δρόμου, διατηρεί περιορισμένες τις κλίσεις στις στροφές.

Στα μέρη μας, η αρχική τιμή του νέου Puma διαμορφώνεται στα 20.097 ευρώ, ενώ θα προσφέρεται στις εκδόσεις Titanium και ST-Line X με τον 1.0 EcoBoost mHEV των 125 ή 155 ίππων.

 

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή