Σε εξέλιξη είναι οι προετοιμασίες για την αναχώρηση ενός 12 μέτρων πλοίου από τον Καναδά που πρόκειται να επιχειρήσει το πρώτο υπερατλαντικό ταξίδι σκάφους χωρίς καθόλου πλήρωμα.
Όπως αναφέρει το Reuters, το USV Maxlimer είναι ένα μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας με προορισμό τη νότια ακτή της Αγγλίας. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του θα πραγματοποιεί έρευνες στον βυθό, με την καθοδήγηση ενός κυβερνήτη σε σταθμό ελέγχου στη Βρετανία. Το ταξίδι αναμένεται να διαρκέσει 35 ημέρες.
Το σκάφος κατασκευάστηκε από τη Sea-Kit International, που αναπτύσσει πλοία τόσο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, όσο και για ερευνητικούς φορείς. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Shell Ocean Discovery XPRIZE, ενός διαγωνισμού για τη διεξαγωγή αυτόνομων ερευνών στον πυθμένα των θαλασσών. Έχει τη δυνατότητα να αποστέλλει και να ανακτά αυτόνομα υποβρύχια ρομπότ, ενώ επίσης μπορεί να αναλαμβάνει και άλλες αποστολές, με διαφορετικά φορτία. «Είναι σχεδόν σαν ένα ημιφορτηγό της θάλασσας. Είναι ανθεκτικό, είναι ευπροσάρμοστο, έχει μεγάλο εύρος» είπε ο Μπεν Σίμπσον, International Managing Director της SEA-KIT.
To πλοίο ελέγχεται μέσω τηλεχειριστηρίου χειρός όταν είναι στο λιμάνι, και, όταν είναι στη θάλασσα, μπορεί να κάνει streaming «ζωντανά» δεδομένα στους χειριστές του μέσω πολλαπλών δορυφορικών links.
«Αυτό που έχουμε τώρα, μέσω της τεχνολογίας, είναι πολύ πολύ παρόμοιο με αυτά που έχουμε στη γέφυρα ενός πλοίου, και, με πολλούς τρόπους, θα έλεγα, ακόμα πιο εκτενές» είπε ο Τζέιμς Φάνσοου, διευθυντής του SEA-KIT. «Ο χειριστής εδώ, σε αυτόν τον σταθμό, μπορεί βασικά να δει παντού γύρω στον ορίζοντα σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, και σε πολλά πλοία είναι αρκετά δύσκολο βασικά να δεις τι ακριβώς υπάρχει πίσω σου από τη γέφυρα».
Η εταιρεία διαβλέπει ένα μέλλον για μη επανδρωμένα σκάφη, κρατώντας τους ανθρώπους μακριά από τους κινδύνους. Επίσης, τα πλοία χωρίς πλήρωμα θα επιφέρουν σημαντικά οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη: «Δεν χρειάζεσαι γέφυρα, δεν χρειάζεσαι κουζίνα, δεν χρειάζεσαι προμήθειες νερού, δεν χρειάζεσαι κλιματισμό και ξαφνικά το μέγεθος αυτού του πλοίου γίνεται κλάσμα του μεγέθους των πλοίων που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή» είπε ο Σίμπσον. Σημειώνεται επίσης πως, σύμφωνα με την εταιρεία, ο συνδυασμός μεγέθους και υβριδικής ντίζελ- ηλεκτρικής προώθησης μειώνει τη χρήση καυσίμου περίπου κατά 95%