Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Οι σχεδιαστές του Lexus UX ακολούθησαν τη φιλοσοφία του «δημιουργικού αστικού εξερευνητή» («Creative Urban Explorer»), βασιζόμενοι στη νέα αρχιτεκτονική της παγκόσμιας πλατφόρμας GA-C, με κύριο χαρακτηριστικό την εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος και το χαμηλό κέντρο βάρους για ευελιξία. Στα highlights προβάλλονται η νέα τέταρτη γενιά του αυτοφορτιζόμενου, υβριδικού συστήματος κίνησης και η δεύτερη γενιά του «Lexus Safety System +» στάνταρ σε όλες τις ευρωπαϊκές εκδόσεις.
Στην Ελλάδα το νέο UX θα προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδικό σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Το προσθιοκίνητο υβριδικό UX 250h στην έκδοση Dynamic κοστίζει 37.600 ευρώ, στην Εxecutive 41.100 ευρώ και στη Luxury 44.800 ευρώ. Το τετρακίνητο υβριδικό 250h κοστολογείται στην έκδοση Dynamic στα 39.800 ευρώ, στην Executive στα 43.300 ευρώ και στη Luxury στα 47.000 ευρώ. Τα πακέτα εξοπλισμού είναι πληρέστατα και αυτό είναι το πλεονέκτημα του νέου μοντέρνου και πολύ καλά κατασκευασμένου μοντέλου έναντι του καταξιωμένου και δύσκολου ευρωπαϊκού ανταγωνισμού. Αυτή τη φορά, ωστόσο, η Lexus πήγε πολλά βήματα μπροστά σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά. Ένα μεσαίο compact SUV -έτσι θα το χαρακτηρίζαμε- με premium «σφραγίδα» σε πολλούς τομείς, που όταν το οδηγείς σε συναρπάζει.
Το Urban + X-over (crossover) το οδηγήσαμε στην ευρύτερη περιφέρεια της Βαρκελώνης, σε δρόμους άψογους από κάθε άποψη, που μας επέτρεψαν να καταλάβουμε το πόσο σωστά είναι στημένο. Το τιμόνι είναι γρήγορο, με σωστό βάρος και καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα έχουν πιο προοδευτική λειτουργία που συνηθίζεται (σε όλα τα υβριδικά είναι κοινό χαρακτηριστικό). Το Drive Select περιλαμβάνει τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport S, Custom και Sport S+. Η απορροφητική του ανάρτηση, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, δεν κουράζει και δεν κτυπάει, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό με τα συστήματα ασφαλείας του νέου UX 250h περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης με εντοπισμό πεζών, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικής σήμανσης, προσαρμοζόμενο Cruise Control (DRCC) και αυτόματη λειτουργία προβολέων.
Το αρκούντως ευρύχωρο εσωτερικό είναι χάρμα οφθαλμών και έχει δική του ξεχωριστή προσωπικότητα με έξυπνα στοιχεία όσον αφορά τη λειτουργικότητα και την εργονομία. Με πολύ βελτιωμένο αυτοματοποιημένο κιβώτιο eCVT και συνδυαστική ισχύ 184 ίππων από δίλιτρο μοτέρ βενζίνης και δύο ηλεκτροκινητήρες τα έχεις όλα, με κατανάλωση 5,4 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο. Τι άλλο;