Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα προκαλούν επίπεδα ρύπανσης ρεκόρ, τα οποία συνδέονται με χιλιάδες θανάτους στο Ηνωμένο Βασίλειο και η βρετανική κυβέρνηση ίσως βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αν η κατάσταση δεν βελτιωθεί.
Οι συνθήκες στο Λονδίνο έχουν επιδεινωθεί σε βαθμό που ο δήμαρχος της πόλης Σαντίκ Καν, εξετάζει το ενδεχόμενο διανομής μασκών σε σχολεία, για την προστασία των πνευμόνων των παιδιών.
Σε αντίθεση με το θανατηφόρο επεισόδιο του 1952, το οποίο προκλήθηκε από την καύση άνθρακα υψηλής περιεκτικότητας σε θείο και οδήγησε σε περίπου 12.000 θανάτους, η τοξική ρύπανση του αέρα από τους κινητήρες ντίζελ είναι αόρατη, καθιστώντας πιο δύσκολη τη συνειδητοποίηση του προβλήματος χωρίς την καταφυγή σε μετρήσεις.
Διάφορες περιβαλλοντικές οργανώσεις εκτιμούν ότι περίπου 40.000 άνθρωποι πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο, ως αποτέλεσμα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, εκ τους οποίους οι 9.000 είναι στο Λονδίνο.
Οι κινητήρες ντίζελ εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες του τοξικού αερίου διοξειδίου του αζώτου, περισσότερες από τους κινητήρες βενζίνης. Το διοξείδιο του αζώτου μπορεί να προκαλέσει καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια, καθώς και να εμποδίσει την ανάπτυξη των πνευμόνων των παιδιών.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις έφεραν την υπόθεση μη συμμόρφωσης της βρετανικής κυβέρνησης στα ευρωπαϊκά πρότυπα ως το Ανώτατο Δικαστήριο, όπου η κυβέρνηση παραδέχθηκε την παραβίαση των κανονισμών αλλά δεν έλαβε ακόμα δράση να τους εφαρμόσει. Μάλιστα είχε έρθει σε επαφή με τις Βρυξέλλες για τη χαλάρωση των ορίων, χωρίς αποτέλεσμα. Το Brexit έφερε την υπόθεση ακόμα πιο πίσω, καθώς πλέον το Ηνωμένο Βασίλειο δε θα δεσμεύεται από τους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και οι οικολογικές οργανώσεις της Βρετανίας ανησυχούν ότι το νέο περιβαλλοντικό πλαίσιο θα είναι πολύ πιο χαλαρό όσον αφορά τα επίπεδα ρύπανσης.