Η μητρική της Mercedes-Benz, Daimler, και η Robert Bosch συνεργάζονται για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων, σε μια «συμμαχία» που έχει πρωτευόντως σκοπό την επιτάχυνση της παραγωγής «ρομποτικών ταξί».
Η συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών, όπως σημειώνει το πρακτορείο Reuters, αποτελεί ένα ισχυρό αντίβαρο σε νέους «παίκτες» της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως οι εταιρείες Uber και Didi, που επίσης δουλεύουν πάνω σε αυτόνομα οχήματα.
Εταιρείες τεχνολογίας και αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται για ένα νέο τοπίο στον χώρο, καθώς όλο και περισσότεροι πελάτες θα χρησιμοποιούν smartphones για να εντοπίζουν, να καλούν και να νοικιάζουν οχήματα, αντί να μπαίνουν στη διαδικασία να αγοράζουν δικά τους. Η συγκεκριμένη συνεργασία φαίνεται να σηματοδοτεί το τέλος των προσπαθειών της Daimler να αναπτύξει αυτόνομο όχημα από μόνη της, σε ένα νέο παράδειγμα «συμμαχίας» μεταξύ μιας εταιρείας τεχνολογίας και μιας αυτοκινητοβιομηχανίας για να διασφαλιστεί μερίδο στην ανερχόμενη αυτή αγορά, που αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες.
Δεν έγιναν γνωστές οι οικονομικές λεπτομέρειες σχετικά με τη συμφωνία ανάμεσα στις δύο γερμανικές εταιρείες, η οποία ανακοινώθηκε την Τρίτη.
Η Bosch, που ιδρύθηκε το 1886, το πρώτο έτος που ο ιδρυτής της Mercedes, Καρλ Μπεντς, κατοχύρωσε την πατέντα αυτοκινήτου του, θα αναπτύξει λογισμικό και αλγορίθμους που απαιτούνται για την αυτόνομη κίνηση αυτοκινήτου, από κοινού με την αυτοκινητοβιομηχανία. Η συνεργασία με την Bosch βοηθά τη Mercedes να αφιερώσει περισσότερους πόρους μηχανολογικού χαρακτήρα στα αυτόνομα αυτοκίνητα, εξοικονομώντας ολόκληρα χρόνια όσον αφορά στην ανάπτυξη ενός συστήματος παραγωγής για αυτόνομα οχήματα.
Ένα τέτοιο σύστημα εκτιμάται πλέον πως θα είναι έτοιμο στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, όπως ανακοινώθηκε από τη Daimler, χωρίς να διευκρινίζεται πότε εκτιμάται να λάβει χώρα το λανσάρισμα των πρώτων ρομποτικών ταξί. Σύμφωνα με το Reuters, η εταιρεία στοχεύει κυρίως στην αγορά ride-hailing μέσω smartphone, όπου κυριαρχούν η κινεζική Didi και οι αμερικανικές Uber και Lyft.
Σημειώνεται ότι και η ανταγωνίστρια της Mercedes-Benz, BMW, ξεκίνησε πέρυσι συνεργασία με την ισραηλινή Mobileye και την Intel για την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας που καθιστούσε δυνατή την έξοδο αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους ως το 2021. Έκτοτε, η Intel έχει συμφωνήσει στην εξαγορά της Mobileye αντί 15,3 δισ. δολαρίων, μια συμφωνία που ακολούθησε το deal της Qualcomm, ύψους 47 δισ. δολαρίων, για την απόκτηση της ολλανδικής κατασκευάστριας τσιπ ΝΧΡ.
Η Bosch είναι ήδη ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές συστημάτων ADAS (advanced driver assistance systems) και πρόσφατα ανακοίνωσε συνεργασία με την αμερικανική Nvidia για την ανάπτυξη ενός υπολογιστή αυτόνομης οδήγησης για αυτοκίνητα παραγωγής. Συνεργασίες με την Nvidia έχουν, ανεξάρτητα, και η Mercedes-Benz και η ZF.
Πριν τη συνεργασία με την Bosch, η Mercedes-Benz είχε δύο ομάδες μηχανικών να δουλεύουν πάνω σε αυτόνομα οχήματα, με τη μία να ακολουθεί «εξελικτική» πορεία, με στόχο την αναβάθμιση των δυνατοτήτων των συμβατικών οχημάτων, ενώ η άλλη ακολουθούσε ένα πιο «ριζοσπαστικό» μονοπάτι.