Η ελληνική τέχνη στο παρισινό Σαλόνι των Ανεξαρτήτων

Στο Grand Palais, από τις 15 έως τις 19 Φεβρουαρίου
Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017 09:10

Νάντια Ράπτη.

A- A A+

Για έβδομη χρονιά, η ιστορικός τέχνης και τεχνοκριτικός Έμμυ Βαρουξάκη μεταφέρει την ελληνική τέχνη σε έναν ιδιαίτερα μεγαλειώδη χώρο πλάι στα Ηλύσια Πεδία του Παρισιού, στη Γαλλία, παρουσιάζοντας ομαδική έκθεση Ελληνίδων εικαστικών στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων στο Grand Palais, από τις 15 έως τις 19 Φεβρουαρίου.

Φέτος, η ελληνική τέχνη εκπροσωπείται στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων αποκλειστικά από γυναίκες εικαστικούς. Στην έκθεση, θα παραστεί η πρέσβης της Ελλάδας στη Γαλλία, Μαρία Θεοφίλη.

Για μερικά χρόνια ακόμη

Παρά τις φήμες που ήθελαν το παραδοσιακό Σαλόνι Τέχνης των Γάλλων να διανύει την τελευταία του χρονιά, τελικά θα παραμείνει στον ίδιο χώρο για μερικά χρόνια ακόμη, πριν μετατραπεί η πλευρά αυτή των περιοδικών εκθέσεων, που ονομάζεται Legrandnef, σε πολυχώρο ποικίλων εκθεμάτων για εμπορικούς σκοπούς.

Άσπα Παπαλεξανδρή .

Για πολλά χρόνια, η Έμμυ Βαρουξάκη παρακολουθούσε το Σαλόνι των Ανεξαρτήτων και συζητούσε με τους διοργανωτές του, μιλώντας τους για τα επιτεύγματα της σύγχρονης ελληνικής τέχνης. Έτσι, της ανέθεσαν να φέρνει γκρουπ Ελλήνων καλλιτεχνών κατά την κρίση και επιλογή της, και άρχισε η εκπροσώπηση των Ελλήνων, που άντεξε, παρά τους δύσκολους καιρούς, έως σήμερα, με 80 περίπου καλλιτέχνες να έχουν εκθέσει έργα τους.

Σε αυτήν την έκθεση, συμμετέχουν οι καλλιτέχνιδες: Αναστασία Γκινάκη, Μαρικίτα Μανωλοπούλου, Νίκη Μιχαηλίδου, Λίζα Βασιλάτου Μέρλιν, Κατερίνα Πολυζωίδου Μαυρολέων, Άσπα Παπαλεξανδρή, Θάλεια Πρωτοψάλτη και Νάντια Ράπτη. Η Ελένη Βαρουξάκη θα εκθέσει στο τμήμα των νέων καλλιτεχνών του Σαλόν από διάφορες χώρες.

Όλος ο μοντερνισμός της Ευρώπης βρήκε έδρα και καταφύγιο

Το Σαλόνι των Ανεξαρτήτων, που στεγάζεται στο Grand Palais, στα Ηλύσια Πεδία, είναι ένα από τα τέσσερα ιστορικά Σαλόν, που αποτελούν το μεγαλύτερο Σαλόνι Τέχνης της Ευρώπης, το Art En Capital. Τα Σαλόνια γεννήθηκαν με εντολή του Λουδοβίκου ΙΔ΄, ο οποίος ήθελε να καθιερώσει την τέχνη της Ακαδημίας και παραχώρησε τα Σαλόνια του Λούβρου για τον σκοπό αυτό και, ιδιαίτερα, το λεγόμενο Σαλόν Καρρέ. Από εκεί, και η ονομασία που έμεινε για πάντα.

Αναστασία Γκινάκη.

Το Σαλόνι των Ανεξαρτήτων γεννήθηκε το 1887, μετά από επανειλημμένες αρνήσεις να εκτεθούν πρωτοπόροι και επαναστατικοί ως προς το στιλ καλλιτέχνες στο επίσημο ακαδημαϊκό Σαλόν των Γάλλων καλλιτεχνών. Οι ιμπρεσιονιστές, οι φωβ, οι μεταϊμπρεσιονιστές και οι κυβιστές - πλην του Πικάσο που δεν εξέθετε ποτέ σε Σαλόν - δημιούργησαν πρώτα και εξέθεταν για πολλά χρόνια, μέχρι τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, στο Σαλόνι των Ανεξαρτήτων.

Έμυ Βαρουξάκη.

Όλος ο μοντερνισμός της Ευρώπης βρήκε έδρα και καταφύγιο στους χώρους του, που ήταν πάντα σε επίλεκτα κτήρια του Παρισιού. Εκεί, πήγαιναν οι πληροφορημένοι συλλέκτες και οι μεγάλοι έμποροι τέχνης, για να βρουν και να αποκτήσουν τα έργα των μεγάλων ταλέντων των νεότερων χρόνων. Όλα τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης είχαν ως πόντιουμ το Σαλόνι των Ανεξαρτήτων. Από το 2006, η έκθεση γίνεται στο Grand Palais.

naftemporiki.gr

Προτεινόμενα για εσάς