H κούρσα των αυτόνομων φορτηγών

Τρίτη, 05 Απριλίου 2016 14:16
UPD:14:26
twitter.com/MAN_Group

Κατά τη ΜΑΝ, το platooning θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και, ως εκ τούτου, εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 10%.

A- A A+

Με τον χώρο των αυτόνομων/ αυτοοδηγούμενων οχημάτων να αποτελεί έναν από τους πλέον «καυτούς» του κόσμου της τεχνολογίας, δεν ήταν δυνατόν να απουσιάζουν από την κούρσα και τα φορτηγά.

Το τμήμα φορτηγών της Volkswagen θα δαπανήσει το ποσό των 569 εκατ. δολαρίων μέχρι το τέλος της δεκαετίας για τη βελτίωση της αυτοματοποιημένης διασύνδεσης μεταξύ βαρέων φορτηγών, όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα. Η ΜΑΝ, που αποτελεί μέρος του τμήματος φορτηγών της Volkswagen, στο πλαίσιο εκδήλωσης στο Μόναχο παρουσίασε τη βιωσιμότητα του «truck platooning», στο οποίο ένα φορτηγό το οποίο οδηγείται από άνθρωπο ακολουθείται σε κονβόι από ημιαυτοματοποιημένα φορτηγά.

Γενικότερα, η Volkswagen προωθεί τις τεχνολογίες αυτοματοποίησης προκειμένου να ξεπεράσει το πρόσφατο σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων. Κατά τη ΜΑΝ, το platooning θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και, ως εκ τούτου, εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 10%.

Από πλευράς της, σε παρόμοιους δρόμους κινείται και η Daimler, τρία διασυνδεδεμένα και αυτόνομα Mercedes-Benz Actros της οποίας άρχισαν τη Δευτέρα ένα ταξίδι από τη Στουτγάρδη στο Ρότερνταμ, σε ένα εγχείρημα στο πλαίσιο της European Truck Platooning Challenge 2016, με τη στήριξη της ολλανδικής κυβέρνησης. Στο συγκεκριμένο «ράλι» συμμετέχουν και άλλοι πέντε ευρωπαϊκοί κατασκευαστές, και η άφιξη στον προορισμό αναμένεται στις 6 Απριλίου. Σκοπός είναι η επίδειξη των δυνατοτήτων που παρέχουν το «truck platooning» και οι τεχνολογίες αυτόνομης κίνησης, τόσο από άποψης εξοικονόμησης καυσίμου, όσο και από άποψης μείωσης των ρύπων και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.

Το σύστημα της Daimler είναι το Highway Pilot Connect, που επιτρέπει V2V (vehicle to vehicle) διασύνδεση και συγχρονισμένη κίνηση σε αυτοκινητόδρομους. Τα διασυνδεδεμένα οχήματα μπορούν να έχουν απόσταση 15 μέτρων, κάτι που συνεπάγεται οφέλη από αεροδυναμικής άποψης και εξοικονόμηση καυσίμου/ μείωση ρύπων κατά 10%. Ακόμη, γίνεται καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου στον αυτοκινητόδρομο, καθώς τα τρία φορτηγά «πιάνουν» συνολικό μήκος 150 μέτρων. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η Daimler στο ζήτημα της ασφάλειας: Ενώ ο άνθρωπος οδηγός έχει μέσο όρο αντίδρασης 1,4 δευτερολέπτων, το Highway Pilot Connect μπορεί να δίνει σήμα φρεναρίσματος στο πίσω όχημα σε 0,1, αποφεύγοντας καραμπόλες.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή