Μεγάλα ονόματα της μουσικής σκηνής που σημάδεψαν μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή στη συναυλιακή ιστορία της Θεσσαλονίκης, το 1997 - 98, παρελαύνουν σε μια σειρά φωτογραφιών του Γιάννη Τζέμου, οι οποίες συνθέτουν την έκθεση «Concerts», η οποία παρουσιάζεται στον χώρο της «Ζώγιας», στη Θεσσαλονίκη.
Η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 10 Απριλίου, εγκαινιάζει τη νέα σειρά εκδηλώσεων της «Ζώγιας», υπό τον τίτλο «Άνοιξη στη Ζώγια», και είναι, παράλληλα, η πρώτη της ενότητας «Φωτογραφικές πρεμιέρες», που παρουσιάζει δημιουργούς, οι οποίοι εκθέτουν τη δουλειά τους για πρώτη φορά στο κοινό. Η «Άνοιξη στη Ζώγια» περιλαμβάνει εκδηλώσεις για τη μουσική, τη γραφή, τη φωτογραφία, το θέατρο και το παιδί και διαρκεί από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Από τη ροκ και την τζαζ σκηνή Στην έκθεση του δημοσιογράφου, συγγραφέα και ερασιτέχνη φωτογράφου Γιάννη Τζέμου, παρουσιάζονται φωτογραφίες μεγάλων καλλιτεχνών της ροκ και της τζαζ σκηνής, όπως ο Peter Hammill μόνος στη σκηνή, οι εκλεκτικοί Divine Comedy του Neil Hannon, ο Ed Kuepper, χωρίς μπάντα, μπροστά σε μικρό κοινό 60 - 70 ατόμων, ο περφεξιονίστας Γάλλος Pascal Comelade με τα ukelele και τα πιάνα μινιατούρες, οι Tuxedomoon με πλήρη σύνθεση, ο μεγάλος bluesman Little Smokey Smothers, η μπάντα πνευστών του Mra Oma, οι σαξοφωνίστες Ed Bailey και Ricky Ford και οι Monochrome Set. Μάλιστα, τη βραδιά των εγκαινίων, θα ακουστούν πολλά τραγούδια των εικονιζόμενων καλλιτεχνών.
Χωρίς πρόσθετο φωτισμό
Την άνοιξη του 1997, εν μέσω Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, ο Γιάννης Τζέμος, ενθουσιασμένος από τη μουσική κίνηση στους ζωηρούς και ζωντανούς συναυλιακούς χώρους της Θεσσαλονίκης, αποφάσισε να καταγράψει με την κάμερα τα μουσικά δρώμενα, καθώς και πολλές άλλες εκδηλώσεις, με επίκεντρο τις ροκ και τζαζ βραδιές. Η φωτογραφία τού έδινε τη δυνατότητα να πλησιάσει γνωστούς καλλιτέχνες, που ήταν στο επίκεντρο και των δικών του αναζητήσεων.
«Από την πρώτη στιγμή, αποφάσισα να χρησιμοποιήσω ασπρόμαυρο φιλμ, τόσο για να αποφύγω τη χρωματική ανομοιομορφία του φωτισμού των συναυλιών, όσο και για να τονίσω τις λεπτομέρειες στα πρόσωπα» σημειώνει ο ίδιος. «Δεδομένου ότι οι λήψεις θα γίνονταν από κοντινή απόσταση, επέλεξα να μη έχω πρόσθετο φωτισμό (φλας), που, σίγουρα, θα έδινε καλύτερα αποτελέσματα, αλλά θα ενοχλούσε τους φωτογραφιζόμενους, και να χρησιμοποιήσω γρήγορα φιλμ των 3200 ASA. O κόκκος, που φυσιολογικά θα προέκυπτε, ήταν αισθητικό ζητούμενο τότε, αν και, σήμερα, πιθανόν να μοιάζει παράξενος στους φίλους της ψηφιακής φωτογραφίας».
Πληροφορίες Ζώγια: Αλεξάνδρου Σβώλου 54 - Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310 243459.
naftemporiki.gr