Ερευνητές στη Γερμανία ανέπτυξαν τεχνολογία για ένα περιβραχιόνιο το οποίο θα επιτρέπει στον χρήστη να νιώθει την κρούση από αλληλεπιδράσεις σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας- όπως, για παράδειγμα, σε ένα παιχνίδι πυγμαχίας, όταν ο χρήστης χτυπά ή δέχεται τα χτυπήματα του αντιπάλου.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του MIT Technology Review, το Impacto είναι ένα πρωτότυπο που αναπτύχθηκε από ερευνητές στο εργαστήριο HCI (Human-Computer Interaction) στο Ινστιτούτο Hasso Plattner στη Γερμανία, και έχει σκοπό να καλύψει αυτό το κενό που υπάρχει στη σημερινή VR εμπειρία. Η τεχνολογία αυτή αποτελείται από ένα περιβραχιόνιο το οποίο συνδυάζει βασικό απτικό feedback (δονήσεις ή αγγίγματα στο δέρμα) με ηλεκτρικά ερεθίσματα στους μύες για να εξομοιώνεται η αίσθηση της φυσικής επαφής.
«Είναι κατά κάποιον τρόπο μια ψευδαίσθηση» λέει ο Πάτρικ Μπάουντις, επικεφαλής του εργαστηρίου. «Θέλουμε τον χρήστη που φορά το VR headset να πιστεύει ότι όντως χτυπήθηκε από κάτι».
HPI.DE
To περιβραχιόνιο συνδυάζει βασικό απτικό feedback (δονήσεις ή αγγίγματα στο δέρμα) με ηλεκτρικά ερεθίσματα στους μύες για να εξομοιώνεται η αίσθηση της φυσικής επαφής.
Με επικεφαλής τον Πέντρο Λόπες, η ομάδα εξομοίωσε τη φυσική δύναμη αναδημιουργώντας το αποτέλεσμα που θα είχε στο σώμα του χρήστη. Άρχισαν με ένα πυγμαχικό VR παιχνίδι μέσω Oculus Rift. Για τη δημιουργία της αίσθησης του χτυπήματος (όταν η γροθιά κάνει επαφή), η ομάδα ανέπτυξε ένα μικρό περιβραχιόνιο που δίνει ένα φυσικό «άγγιγμα» στο δέρμα του χρήστη στο σημείο της εικονικής επαφής. Ένα ζεύγος ηλεκτροδίων διεγείρει τους δικέφαλους του χρήστη για να συσταλούν την ίδια στιγμή.
Το αποτέλεσμα: «Βλέπετε τον αντίπαλο να σας ρίχνει ένα χτύπημα, νιώθετε κάτι στο δέρμα σας και το χέρι σας κινείται προς τα πίσω (σε μια περίπτωση πυγμαχικής άμυνας απέναντι σε χτύπημα)» τονίζει ο Μπάουντις. Το Impacto μάλιστα μπορεί να συνδυαστεί και με άλλα μέσα – σκηνικά για τη δημιουργία πιο αληθοφανών εμπειριών, που περιλαμβάνουν κλασικές νευτωνικές δράσεις- αντιδράσεις. Προς το παρόν η εξομοίωση είναι πειστική μόνο για επαφές 200 μιλισεκόντ ή λιγότερο, ωστόσο ήδη γίνονται έρευνες πάνω στην επέκτασή της.