Το παλιό, το νέο και η Volkswagen

Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2015 14:27
UPD:14:27
EPA/MARIJAN MURAT

Για τους περισσότερους αναλυτές, η απομάκρυνση του κ. Βίντερκορν (δεξιά) και η αντικατάστασή του με τον κ. Μίλερ (αριστερά) ήταν η σωστή κίνηση. Για κάποιους άλλους όμως, δεν παύει να είναι μέλος της «παλαιάς φρουράς» του Βόλφσμπουργκ.

A- A A+

Από την έντυπη έκδοση

Της Αγγελικής Κοτσοβού
[email protected]

Ο Ματίας Μίλερ αστειευόταν κάποτε ότι παραήταν μεγάλος για να αναλάβει το «τιμόνι» της Volkswagen. Συχνά όμως, η ζωή επιφυλάσσει περίεργα παιχνίδια, όπως αποδεικνύεται στην περίπτωση του 62χρονου Μίλερ, που αντικαθιστά τον Μάρτιν Βίντερκορν στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, σε μια ιστορικά κρίσιμη εποχή για τη VW.

O γερμανικός κολοσσός αυτοκινήτων εναποθέτει τις ελπίδες του σε ένα γνώριμο πρόσωπο -που επί πέντε χρόνια ήταν επικεφαλής της Porsche- για να ξεπεράσει το χειρότερο σκάνδαλο στην ιστορία του. Γνωρίζοντας τον όμιλο απέξω και ανακατωτά -αρχίζοντας την καριέρα του ως κατασκευαστής εργαλείων στην Audi, στα τέλη της δεκαετίας του ‘70- ξέρει και τι χρειάζεται για την αποκατάσταση της φήμης και της αξιοπιστίας της. Η πείρα του θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που κέρδισε την εμπιστοσύνη των μελών του εποπτικού συμβουλίου, αποφασίζοντας την εκλογή του.

Εξίσου σημαντικό όμως είναι και το γεγονός ότι χαίρει της υποστήριξης της οικογένειας Πόρσε-Πιχ, που διατηρεί την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου στη VW. Τον περιμένουν πολύ δύσκολες ημέρες, καθώς θα πρέπει να σώσει τη VW από τις «στάχτες» του επονομαζόμενου σκανδάλου «Dieselgate», στο οποίο εμπλέκονται 11 εκατ. πετρελαιοκίνητα οχήματα και με εκτιμώμενο κόστος 18 δισ. δολαρίων.

Ο κ. Μίλερ -που γεννήθηκε το 1953 στο Χέμνιτς της πρώην Ανατολικής Γερμανίας- θα πρέπει να λογοδοτήσει και στους μετόχους, που είδαν να εξανεμίζονται μέσα σε πέντε ημέρες 25 δισ. ευρώ από την κεφαλαιοποίηση της VW. «Το πιο σημαντικό μου καθήκον είναι να κερδίσω πίσω την εμπιστοσύνη για τον όμιλο Volkswagen» δήλωσε στην πρώτη του συνέντευξη Τύπου ως διευθύνων σύμβουλος, συνδυάζοντας την ταπεινότητα με την αποφασιστικότητα.

Για τους περισσότερους αναλυτές, η απομάκρυνση του κ. Βίντερκορν και η αντικατάστασή του με τον κ. Μίλερ ήταν η σωστή κίνηση. Για κάποιους άλλους όμως, δεν παύει να είναι μέλος της «παλαιάς φρουράς» του Βόλφσμπουργκ και θα προτιμούσαν ένα νέο πρόσωπο να ανοίξει καινούργιο «κεφάλαιο» στην ιστορία της VW.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή