Μπείτε στον κόσμο των προνομίων της Ναυτεμπορικής. Γίνετε συνδρομητής στην έντυπη έκδοση και αποκτήστε άμεση πρόσβαση σε όλα τα Premium Services.
Το Κιότο, η παλιά αυτοκρατορική πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, φημίζεται κυρίως για τους όμορφους ναούς και τους εντυπωσιακούς της κήπους. Λιγότερο γνωστές φαίνεται πως είναι οι πτυχές που αφορούν τις μυστικές παραδόσεις της πόλης, τους μύθους και τους θρύλους. Σύμφωνα με αυτούς, ορισμένα σημεία αποτελούν «αποθήκες» ενέργειας, ενώ άλλες περιοχές θεωρείται ότι κατοικούνται από «σκοτεινές» δυνάμεις που επηρεάζουν ακόμη και τους περαστικούς.
Πίσω από τις κλειστές πόρτες του κέντρου Μοντοριμπάσι, ωστόσο, ο αρχαίος πολιτισμός των 1.200 χρόνων ζωντανεύει από μια ομάδα κατοίκων του Κιότο που έχει σκοπό να αναδείξει τις αόρατες αυτές δυνάμεις και τους θρύλους του παρελθόντος. Τα μέλη της ομάδας βλέπουν τις δραστηριότητές τους ως στροφή σε παραδόσεις που αγνοήθηκαν στα χρόνια της ταχείας οικονομικής ανάπτυξης της Ιαπωνίας και ως την αρχή μιας νέας κουλτούρας που θα μπορούσε να βρει ευρεία απήχηση.
Το κέντρο πολιτισμού και παλαιοπωλείο είναι ιδιοκτησία του ζωγράφου και συλλέκτη έργων τέχνης με θέμα τον θάνατο, Κέντο Ουατανάμπε. Στον δεύτερο όροφο, ο Ουατανάμπε εκθέτει τα έργα του, ενώ σε διπλανό χώρο πραγματοποιούνται συναντήσεις, παραστάσεις και φωτογραφίσεις με παραδοσιακά κιμονό. Το Μοντοριμπάσι βρίσκεται κοντά στο αυτοκρατορικό παλάτι της πόλης, σε μία από τις κεντρικές περιοχές των θρύλων του Κιότο.
Κόσμος περπατά κατά μήκος του ποταμού Χορικάβα στο Κιότο, σε μια περιοχή η οποία θεωρούνταν πύλη που συνέδεε τον ανθρώπινο κόσμο με την πνευματική σφαίρα.
Ο Γιασουγιούκι Ιζουτάνι, ειδικός της παραδοσιακής ιαπωνικής ιατρικής και ιερέας Σίντο (της μοναδικής θρησκείας στην Ιαπωνία ως τον 6ο μ.Χ. αιώνα), εξετάζει τη φυσική κατάσταση ασθενούς βάσει της θεωρίας των πέντε στοιχείων και των εννοιών «γιν» και «γιανγκ», στο κατάστημα / κέντρο πολιτισμού Μοντοριμπάσι στο Κιότο. Ο Ιζουτάνι αποτελεί μέλος της κοινότητας νέων του Κιότο που συγκεντρώνονται στο Μοντοριμπάσι και της οποίας το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην αναβίωση των ελάχιστα γνωστές πτυχών της παραδοσιακής ιαπωνικής κουλτούρας.
Ο Γιασουγιούκι Ιζουτάνι, ειδικός της παραδοσιακής ιαπωνικής ιατρικής και ιερέας Σίντο, επί το έργον.
Ο Γιασουγιούκι Ιζουτάνι κάνει μοξοθεραπεία (εφαρμογή θερμότητας από βότανα που καίγονται σε ειδικά σημεία του σώματος).
Ο ζωγράφος, ειδικός σε θέματα σχετικά με τον θάνατο και ιδιοκτήτης του κέντρου Μοντοριμπάσι, Κέντο Ουατανάμπε παρουσιάζει μια παλιά ζωγραφιά. Το κέντρο πολιτισμού και κατάστημα πώλησης αντικών έχει πάρει το όνομά του από γέφυρα της περιοχής η οποία θεωρούνταν πύλη σύνδεσης του ανθρώπινου με τον πνευματικό κόσμο.
Ο Νομπούο Γιοσίντα και ο Μακότο Σάι, που εργάζονται ως ηθοποιοί σε ρόλους σαμουράι, εξασκούνται στην ξιφασκία, στο κέντρο Μοντοριμπάσι.
Μια γυναίκα κοιτά παλιά κιμονό στο κατάστημα Μοντοριμπάσι.
Η ηθοποιός του εναλλακτικού κινηματογράφου Έμι Κιμούρα ποζάρει για μια φωτογραφία, στο κέντρο Μοντοριμπάσι.
Κάδρα στους τοίχους του κέντρου Μοντοριμπάσι.
Η είσοδος του σιντοϊστικού ιερού Σεϊμέι, το οποίο φημίζεται για τις «μαγικές» και θεραπευτικές του δυνάμεις. Στην παλιά πόλη του Κιότο, ιστορίας 1200 χρόνων, παρατηρείται τον τελευταίο καιρό μια στροφή προς τις αρχαίες παραδόσεις και πνευματικές πεποιθήσεις από ομάδες νέων πολιτών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τις δραστηριότητές τους ως την αρχή μιας νέας κουλτούρας που μπορεί τελικά να βρει μαζικότερη ανταπόκριση.
Πιστοί αγγίζουν ένα μπρούτζινο φρούτο, το οποίο θεωρείται ότι προστατεύει από την αρνητική ενέργεια, στο ιερό Σεϊμέι, στο Κιότο.
Επισκέπτες σιντοϊστικού ιερού στο Κιότο παρατηρούν αφίσες που απεικονίζουν κατορθώματα του Άμπε-νο-Σεϊμέι, ο οποίος έζησε τον 11ο αιώνα και ήταν κρατικός υπάλληλος ειδικός στη μαγεία και τη μαντεία.
Μια γυναίκα πουλά φυλαχτά στο ιερό Σεϊμέι.
Φυλαχτά για προστασία από το «κακό» διατίθενται προς πώληση στο ιερό Σεϊμέι στο Κιότο.
Τουρίστρια αγκαλιάζει ένα δέντρο για να πάρει την «θεραπευτική» του ενέργεια, στο ιερό Σεϊμέι του Κιότο.
Η Σιχόρι Χάτορι, ζωγράφος του παραδοσιακού ιαπωνικού ρεύματος Νιχόνγκα διαβάζει ένα βιβλίο με μάσκες του θεάτρου Νο, στο στούντιό της στο Κιότο. Η Χάτορι, μέλος της κοινότητας που ενδιαφέρεται για την ανάδειξη των ξεχασμένων παραδόσεων του Κιότο, είναι διάσημη για τα έργα της, τα οποία απεικονίζουν φαντάσματα και πλάσματα βγαλμένα από ιαπωνικούς θρύλους.
Ο συγγραφέας Τόρου Κατσουράγκι, μέλος της ομάδας των κατοίκων του Κιότο που ενδιαφέρονται για την αναβίωση των αρχαίων παραδόσεων, συνομιλεί με επισκέπτρια του ιερού Κονοτζίμα. Το ενδιαφέρον του Κατσουράγκι επικεντρώνεται στην μελέτη στις επιδράσεις του αραβικού και εβραϊκού πολιτισμού στην αρχαία ιαπωνική κουλτούρα. Σύμφωνα με διάφορους μύθους, το ιερό Κονοτζίμα συνδέεται με χριστιανούς, εβραίους ή ζωροάστρες οι οποίοι έφτασαν στην Ιαπωνία χιλιάδες χρόνια πριν.
Η Μίνα Νακασίμα υποδύεται ένα μυθικό χαρακτήρα, τον οποίο δημιούργησε στο πλαίσιο θεατρικής παράστασης που ανεβάζει στο Κιότο. Η Νακασίμα είναι μέλος της ομάδας πολιτών που ενδιαφέρονται για την ανάδειξη της παράδοσης του Κιότο και προσπαθεί μέσα από τις περφόρμανς της να οπτικοποιήσει τα νοήματα των αρχαίων κινεζικών και ιαπωνικών ιδεογραμμάτων.