Σε αντίθεση με την περυσινή χρονιά, ο παγκόσμιος πρωταθλητής στη Φόρμουλα 1 φέτος αναδείχθηκε αρκετά νωρίς, τέσσερα GP πριν τη λήξη του θεσμού, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να είναι ο αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος.
Ο νεαρός Γερμανός πιλότος της Red Bull κατέκτησε τον φετινό τίτλο έχοντας, μέχρι στιγμής, δέκα νίκες σε 16 αγώνες, και 14 συμμετοχές στο βάθρο των νικητών και μόλις μία τέταρτη θέση, στο GP της πατρίδας του. Μέχρι στιγμής, μετράει 12 πολ ποζίσιον και έχει συγκεντρώσει 349 βαθμούς με το πρωτάθλημα να θέλει ακόμη τρία GP για να ολοκληρωθεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πλην του αγώνα στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ που ήταν τέταρτος, έχει τερματίσει μία φορά φέτος στην τρίτη θέση, και αυτή ήταν στην Ιαπωνία και τη Σουζούκα, αποτέλεσμα που ήταν αρκετό για να του χαρίσει τον φετινό, δεύτερο συνεχόμενο τίτλο.
Με το φετινό παγκόσμιο τίτλο, ο Φέτελ γίνεται ο 32ος οδηγός που καταφέρνει να στεφθεί πρωταθλητής και ο νεαρότερος σε ηλικία πιλότος (24 ετών, τριών μηνών και έξι ημερών) που έχει κατακτήσει δύο συνεχόμενα πρωταθλήματα.
Παράλληλα, γίνεται ο ένατος πιλότος στην ιστορία της Φόρμουλα 1 που έχει καταφέρει να πάρει δύο παγκόσμιους τίτλους στη σειρά. Οι υπόλοιποι οκτώ είναι μερικά από τα πιο σημαντικά ονόματα με ξεχωριστή και αξιοπρόσεκτη ιστορία στο άθλημα, όπως ο Αλμπέρτο Ασκάρι (1952, 1953), ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο (1951, 1954, 1955, 1956, 1957), ο Τζακ Μπράμπαμ (1959, 1960, 1966), ο Αλέν Προστ (1985, 1986, 1989, 1993), ο Αϊρτον Σένα (1988, 1990, 1991), ο Μίκαελ Σουμάχερ (1994, 1995, 2000-2004), ο Μίκ Χάκινεν (1998, 1999) και ο Φερνάντο Αλόνσο (2005, 2006).
Ηδη, με το περυσινό παγκόσμιο πρωτάθλημα το «τρομερό παιδί» της Φόρμουλα 1 είχε καταφέρει να αναδειχθεί ως το νεαρότερο πιλότο που κατακτά τον τίτλο στην ιστορία του αθλήματος (23 ετών και 121 ημερών).
Σε ηλικία 19 ετών και 53 ημερών ο Φέτελ έλαβε μέρος για πρώτη φορά στο Τουρκικό GP το 2006 με την ομάδα της BMW Sauber ως δοκιμαστής και έγινε έτσι ο νεότερος πιλότος που συμμετείχε σε αγώνα Φόρμουλα 1 και ο μικρότερος που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε επίσημο αγώνα του αθλήματος (Στη φωτογραφία με το «αφεντικό» της BMW-Sauber, Μάριο Τίσεν).
Σε λιγότερο από έναν χρόνο, στον πρώτο του αγώνα στη Φόρμουλα 1, στις ΗΠΑ, ο Φέτελ καταφέρνει με την ομάδα της BMW Sauber και την F1.07 να κερδίσει τον πρώτο του βαθμό και να γίνει έτσι ο μικρότερος οδηγός που βαθμολογείται στην ιστορία του αθλήματος (19 ετών και 349 ημερών).
Οκτώ αγώνες μετά τις ΗΠΑ, στο GP της Ιαπωνίας με την ομάδα της Toro Rosso αυτή τη φορά, έγινε ο πιο μικρός σε ηλικία πιλότος που οδήγησε έστω και έναν γύρο ένα GP. Ηταν μόλις 20 ετών και 89 ημερών. EPA/GERO BRELOER
Έναν χρόνο μετά την Ιαπωνία, έμελλε να ανέβει για πρώτη φορά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ηταν στην πίστα της Μόντσα, στην Ιταλία, όπου ο νεαρός Φέτελ με την STR3 της Scuderia Toro Rosso σημείωσε την πρώτη του νίκη στη Φόρμουλα 1 και έγινε ο νεαρότερος οδηγός που πετυχαίνει κάτι τέτοιο (21 ετών και 73 ημερών) και ανεβαίνει στο βάθρο των νικητών.
Με την πολ ποζίσιον που κέρδισε στη Μόντσα, κατέχει το ρεκόρ του μικρότερου σε ηλικία πιλότου που ξεκινά τον αγώνα από την πρώτη θέση στη σειρά εκκίνησης ενώ έγινε και ο νεότερος οδηγός που κέρδισε πολ ποζίσιον και τον αγώνα μαζί. Αξίζει να σημειωθεί ότι η νίκη του στη Scuderia Toro Rosso ήταν και η μοναδική στην ιστορία της ομάδας.
Με τη μεταγραφή του το 2009 στη μητρική ομάδα της Toro Rosso, τη Red Bull, κατάφερε να γίνει ο πιο νέος πιλότος που διεκδικούσε το πρωτάθλημα, τερματίζοντας τελικά δεύτερος το 2009.
Την ίδια χρονιά, στο GP της Βρετανίας, όγδοο γύρο του πρωταθλήματος, είχε την πολ ποζίσιον, κέρδισε τον αγώνα και είχε σημειώσει τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα. Ηταν μόλις 21 ετών και 353 ημερών, ο νεότερος σε ηλικία πιλότος που καταφέρνει κάτι τέτοιο.
Το σίγουρο είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ είναι πολύ μικρός, μόλις 24 ετών και έχει ακόμη πολύ μέλλον μπροστά του να καταρρίψει κι άλλα ρεκόρ και να εδραιωθεί, γιατί όχι, στο πάνθεον των οδηγών που έχουν γράψει ιστορία στη Φόρμουλα 1, όπως το ίδαλμά του, Μίκαελ Σουμάχερ.