Γνωστοποίηση των επιβαρύνσεων που προβλέπουν στην περίπτωση της καθυστέρησης καταβολής για κάθε τύπο δανείου ζητεί από τις τράπεζες η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή με επιστολή της προς όλα τα πιστωτικά ιδρύματα.
Στόχος της επιστολής, όπως προκύπτει από έγγραφο του υπουργού Εργασίας που διαβιβάστηκε στη Βουλή, είναι να διερευνηθεί το κύρος των όρων που προβλέπουν όλες οι σχετικές χρεώσεις.
Το έγγραφο του κ. Κουτρουμάνη διαβιβάστηκε προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή του ΛΑΟΣ Κυριάκου Βελόπουλου, ο οποίος κατήγγειλε ότι επιβάλλεται από τις τράπεζες χαράτσι που ξεκινά από τα 8 ευρώ και φθάνει τα 120 ευρώ για περιπτώσεις ακόμη και ολιγοήμερης καθυστέρησης της πληρωμής δόσεων δανείων και καρτών.
Σύμφωνα με τον υπουργό, όσον αφορά στο θέμα της επιβολής από τα πιστωτικά ιδρύματα, χρεώσεων, πέραν του επιτοκίου υπερημερίας για την περίπτωση καθυστέρησης καταβολής εκ μέρους των δανειοληπτών και των κατόχων πιστωτικών καρτών, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος, για την προστασία του καταναλωτή, για τη διερεύνηση της καταχρηστικότητας της πρακτικής και την επιβολή διοικητικών κυρώσεων.
Ειδικότερα, η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή έχει ήδη αποστείλει κλήση για την υποβολή υπομνήματος κατά δύο πιστωτικών ιδρυμάτων, που προβλέπουν υψηλές χρεώσεις, επισημαίνοντας τη μονομερή από μέρους τους τροποποίηση των όρων των συμβάσεων με τους καταναλωτές και αφετέρου την αδιαφάνεια της αιτίας επιβολής των χρεώσεων, τα οποία καθιστούν τους όρους αυτούς καταχρηστικούς.
Τα υπομνήματα έχουν ήδη υποβληθεί στην Τράπεζα της Ελλάδος με αίτημα την παροχή προθεσμίας 2 μηνών για την παροχή γνώμης.
Όπως σημειώνει ο κ. Κουτρουμάνης, η διαδικασία ολοκληρώνεται με την απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ή του εξουσιοδοτημένου οργάνου περί της παραβίασης ή μη του Ν. 2251/94 (περί προστασίας του καταναλωτή) και την επιβολή διοικητικών κυρώσεων.
Στο πλαίσιο της ίδιας διαδικασίας, έχουν ήδη αποσταλεί στην Τράπεζα της Ελλάδος και άλλες υποθέσεις που αφορούν πρακτικές αμφιλεγόμενων χρεώσεων. Ο υπουργός διαβεβαιώνει ότι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή «συνεχίζει αδιαλείπτως» τη διερεύνηση και άλλων περιπτώσεων καταχρηστικών γενικών όρων συναλλαγών των πιστωτικών ιδρυμάτων, προβαίνοντας σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ