Συνεχίζουν την απεργία οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ, καθώς χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε η συνάντησή τους με το γ.γ. Μεταφορών Χ. Τσιόκα.
Ανένδοτος εμφανίστηκε μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών Γιώργος Τζωρτζάτος, ο οποίος τόνισε πως «η κυβέρνηση δείχνει την αδιαλλαξία της για ακόμη μία φορα».
«Η ευθύνη δεν μας βαραίνει, η κυβέρνηση μας οδήγησε στην απεργία πηγαίνοντας εν κρυπτώ το νομοσχεδιο στη βουλή και τώρα δείχνει την αδιαλλαξία της για ακόμη μία φορα», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Τζωρτάτος εξήγησε ότι το υπουργείο Μεταφορών ζήτησε λύση της απεργίας προτού ξεκινήσει ο διάλογος, κάτι το οποίο δεν έγινε δεκτό από τους απεργούς.
Οι απεργοί ζήτησαν, να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο μέχρι το τέλος Αυγούστου, γεγονός που αποκλείει η κυβέρνηση, καθώς υπάρχει και σχετική δέσμευση με τον Μηχανισμό Στήριξης. Ζήτησαν επίσης αποζημίωση του ύψους της αδείας που κατέχουν, σε βάθος χρόνου και διασφάλιση των συνταξιοδοτικών τους δικαιωμάτων.
«Οι συνάδελφοι είναι στο δρόμο και αγωνίζονται, έπρεπε το υπουργείο να μας δώσει αυτά που αξίζουν σε αυτούς τους αγωνιστές», πρόσθεσε.
Ορατή πια η πολιτική επιστράτευση
Την ίδια στιγμή το «όπλο» της πολιτικής επιστράτευσης αναμένεται να προτάξει η κυβέρνηση, μετά και από τη σημερινή αδιαλλαξία των απεργών.
«Η πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη, η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη», δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός Δ. Ρέππας και τόνισε ότι η κυβέρνηση «βεβαίως και εξετάζει» το ενδεχόμενο πολιτικής επιστράτευσης. Μάλιστα, ο υπουργός ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στο σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή.
«Υπήρξε αδιέξοδο που εκτιμώ ότι πρέπει τώρα να αποτιμηθεί από τους απεργούς και στη βάση αυτή να δούμε τη δυνατότητα να ξανασυνεχιστεί ο διάλογος, όχι όμως κάτω από το κράτος εκβιασμού της κοινωνίας και της παράλυσης της ελληνικής οικονομίας», τόνισε μετά τη συνάντηση ο κ. Τσιόκας.
«Χρόνος για διάλογο υπάρχει, διάθεση υπάρχει, όμως όχι με “τερτίπια” του στυλ “ακυρώστε το νομοσχέδιο και να πάμε ξανά από μηδενική βάση”», συμπλήρωσε.
«Η κυβέρνηση θα λάβει υπόψη τις θέσεις όλων των παραγωγικών δυνάμεων και θα πάρει τις αποφάσεις της», πρόσθεσε ο γγ Μεταφορών σχετικά με το ενδεχόμενο επιστράτευσης, καταλήγοντας: «Δεν θα επιτρέψουμε να παραλύσει η χώρα».
Πάντως, ο εκπρόσωπός ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ χαρακτήρισε μία τέτοια ενδεχόμενη κίνηση ακραία λύση και λάθος, διαμηνύοντας για ακόμα μία φορά πως η απεργία συνεχίζεται.
Εν τω μεταξύ, το 80% ξεπερνά πλέον το ποσοστό των πρατηρίων, που έχουν μείνει χωρίς βενζίνη στη Μακεδονία και τη Θράκη, εξαιτίας της απεργίας διαρκείας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης.
Oι απεργοί επιτρέπουν από το πρωί τον ανεφοδιασμό -από τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης- δύο οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, από κάθε εταιρεία υγρών καυσίμων.
Σε ποια πρατήρια βρήκατε βενζίνη;
Πρατήρια τα οποία διαθέτουν ακόμη βενζίνη σύμφωνα με αναγνώστες του naftemporiki.gr :
DRACOIL στη Ν. Ιωνία Θεσσαλονίκης (διέθετε βενζίνη στις 13:04)
REVOIL στο Γυψοχώρι Γιαννιτσών (διέθετε βενζίνη στις 13:30)
AVIN στη Λ. Λαυρίου 11 στο Σταυρό Αγίας Παρασκευής (διέθετε βενζίνη στις 13:37)
ΕΤΕΚΑ στη λεωφόρο ΝΑΤΟ στον Ασπρόπυργο (το τελευταίο πριν την είσοδο στην Αττική οδό) (διέθετε βενίζνη στις 13:45)
ΕΚΟ Λεωφόρος Ποσειδώνος πριν από τη Γλυφάδα στο ρεύμα προς Γλυφάδα (διέθετε βενζίνη στις 14:10)
ΕΤΕΚΑ Λεωφόρος Δημοκρατίας στο Ικόνιο-Πέραμα (με κατεύθυνση προς Πέραμα). (διέθετε βενζίνη στις 14.30)
AEGEAN Λεωφ. Αθηνών 120 (δίπλα στο Χρηματιστήριο) (διέθετε βενζίνη στις 14.30)
SHELL Λεωφόρος Σκαραμαγκά 202 στο Κερατσίνι (στον κόμβο Λεωφ.Σχιστού-Λεωφ.Λαμπράκη) (διέθετε βενζίνη στις 14.45)
SHELL Λ. Κηφισίας 356 (διέθετε βενζίνη στις 14.46)
SHELL στη Χαλανδρίου Αγία Παρασκευή (διέθετε βενζίνη στις 15:24)
DRACOIL Αριστοτέλους και Παπανικολή στο Χαλάνδρι (διέθετε βενζίνη στις 15:24)
ΕΚΟ Εθνική Οδός Αθηνών Κορίνθου στο ύψος της αερογέφυρας Σκαραμαγκά ρεύμα προς Αθήνα (διέθετε βενζίνη στις 15:30)
GALLON Εθνική Οδός Αθηνών Κορίνθου στο ύψος της αερογέφυρας Σκαραμαγκά ρεύμα προς Αθήνα (διέθετε βενζίνη στις 15:30)
EKO Λεωφόρος Κηφισίας 264 και Μουσών, Κηφισιά
AEGEAN Γρ. Λαμπράκη Νίκαια-με κατεύθυνση προς το Σχιστό λίγο πριν την πλατεία Σπάθα (διέθετε βενζίνη και χωρίς ουρά στις 16.06)
ΑΕGEAN Λεωφόρος Κ. Καραμανλή (κατεύθυνση προς Γλυφάδα), στα Πηγαδάκια Βούλας πριν τη διασταύρωση με Βάρης-Κορωπίου.
AEGEAN Λεωφόρος Ποσειδώνος 27 (προς Πειραιά, πριν τη διασταύρωση με Αμφιθέας)
AEGEAN Βασιλ. Παύλου, Καστέλλα Πειραιάς
ΑVIN Στη λεωφόρο Κηφισίας 221 - 223 (διέθετε βενζίνη στις 16:45)
AVIN Στην οδό Ηρακλείτου, στο Πάτημα Χαλανδρίου, ρεύμα προς κόμβο Πλακεντίας (διέθετε βενζίνη στις 16.30)
BP 26ης Οκωβρίου Θεσσαλονίκη απέναντι από το Porto Palace. Ανεφοδιάστηκε από δύο βυτιοφόρα το μεσημέρι.
ΕΛΙΝ Πειραιώς 218 (διέθετε βενζίνη στις 17:36)
AEGEAN Λένορμαν 149 Κολωνός (διέθετε βενζίνη στις 18:37)
Τα γερμανικά ΜΜΕ για την απεργία
Η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ και βυτιοφόρων σχολιάζεται στα γερμανικά ΜΜΕ, με το περιοδικό Focus να κάνει λόγο για «χαριστική βολή στον ήδη λαβωμένο ελληνικό τουρισμό».
«Εξαιτίας της απεργίας, η βενζίνη τελειώνει στα πρατήρια. Η κατάσταση είναι άσχημη και για τους τουρίστες καθώς πολλοί, κυρίως στη βόρεια Ελλάδα, έχουν ξεμείνει με τα τροχόσπιτά τους», συμπληρώνεται στην ιστοσελίδα του περιοδικού.
«Απεργία των οδηγών φορτηγών και βυτιοφόρων έχει οδηγήσει σε χαοτικές καταστάσεις στα πρατήρια καυσίμων της Ελλάδας. Οι απεργίες γίνονται την εβδομάδα που οι περισσότεροι Έλληνες φεύγουν για διακοπές», γράφει το FAZ.NET.
«Συνολικά 30.000 οδηγοί και ιδιοκτήτες βυτιοφόρων βενζίνης απεργούν στην Ελλάδα κατά της εφαρμογής του κανονισμού της ΕΕ για την κατάργηση των κλειστών επαγγελμάτων. Μια άδεια κοστίζει ανάλογα με τα κυβικά του βυτιοφόρου από 100.000 μέχρι και 300.000 ευρώ. Οι άδειες είναι εδώ και περίπου 40 χρόνια «κλειστές». ΓιΆ αυτό ανεβαίνουν συνεχώς οι τιμές τους», αναφέρει η Süddeutsche.de.