Δ. Ρέππας: H ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ περνάει στο κράτος

Τρίτη, 05 Οκτωβρίου 2010 16:58
UPD:18:24

Αναφερόμενος στο προσωπικό του ΟΣΕ, ο υπουργός επανέλαβε ότι θα μειωθεί σημαντικά, καθώς θα μεταταγούν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου περίπου 2.500 εργαζόμενοι, το μισθολογικό καθεστώς των οποίων, όπως διευκρίνισε, θα είναι ίδιο με των υπαλλήλων στις υπηρεσίες που θα πάνε.

A- A A+

Την απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει την ανοιχτή πληγή που ακούει στο όνομα ΟΣΕ επανέλαβε ο υπουργός Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό, ένα 24ωρο μετά την έγκριση του σχετικού νομοσχεδίου από το υπουργικό συμβούλιο.

Αναφερόμενος στο προσωπικό του ΟΣΕ, ο υπουργός επανέλαβε ότι θα μειωθεί σημαντικά, καθώς θα μεταταγούν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου περίπου 2.500 εργαζόμενοι, το μισθολογικό καθεστώς των οποίων, όπως διευκρίνισε, θα είναι ίδιο με των υπαλλήλων στις υπηρεσίες που θα πάνε.

Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ισχύουν τα επιδόματα που προβλέπει ο κανονισμός εργασίας στον ΟΣΕ. Γι' αυτούς που θα μείνουν στον ΟΣΕ δεν θα υπάρξει μείωση του μισθού, αλλά θα περικοπούν τα επιδόματα, τα οποία, όπως είπε, πολλές φορές φτάνουν το διπλάσιο του μισθού.

Σχετικά με τα χρέη του Οργανισμού ο κ. Ρέππας διευκρίνισε ότι το Δημόσιο αναλαμβάνει τις οικονομικές υποχρεώσεις που έχει ο ΟΣΕ, η ακίνητη περιουσία του οποίου, όμως, περνάει στο κράτος.

Σύμφωνα με τον υπουργό, ένα μεγάλο μέρος του ελλείμματος των 10,7 δισ. ευρώ του ΟΣΕ οφείλεται στο γεγονός ότι οι επενδύσεις που έγιναν στη σιδηροδρομική υποδομή εδώ και αρκετά χρόνια, χρηματοδοτήθηκαν μέσω δανείων που αναγκάστηκε να συνάψει ο ΟΣΕ και όχι μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.

Μάλιστα ανακοίνωσε ότι από του χρόνου η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη, σύμφωνα με το μνημόνιο, να εγγράφει στο δημόσιο χρέος τα ελλείμματα, είτε από τον ΟΣΕ ή τις άλλες ΔΕΚΟ, είτε από τους ΟΤΑ.

Η εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας θα γίνεται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου ΟΣΕ θα εγκρίνεται από τη Διυπουργική Επιτροπή που παρακολουθεί τις ΔΕΚΟ.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιδιωχθεί στρατηγική συμμαχία με ιδιώτη επενδυτή, στον οποίο θα παραχωρηθεί το 49% και θα αναλάβει τη διοίκηση και το management. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως εταιρεία λειτουργίας θα είναι υποχρεωμένη να πληρώνει στον ΟΣΕ μίσθωμα για την υποδομή που χρησιμοποιεί.

Ο κ. Ρέππας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλείσουν ζημιογόνες γραμμές και να αυξηθούν τα κόμιστρα, ενώ για τις ατέλειες που έχουν σήμερα περίπου 64.000 άτομα, τα οποία δεν πληρώνουν εισιτήριο, ανέφερε ότι θα καταργηθούν και μόνο για ορισμένες κατηγορίες όπως τα ΑΜΕΑ και οι στρατεύσιμοι, το κράτος θα επιδοτεί την εταιρεία.

Για την εμπορική πολιτική, τέλος, ο κ. Ρέππας επεσήμανε ότι ο ΟΣΕ έχει σήμερα ένα πολύ μικρό μερίδιο συμμετοχής, μόλις 1,2% και για το λόγο αυτό άρχισε ήδη να αναρτάται στο διαδίκτυο πίνακας με τις τιμές για το μεταφορικό έργο, ώστε να εκλείψουν οι μεσάζοντες και οι πράκτορες. Μάλιστα από αυτό το μέτρο και μόνο υπολογίζεται να υπάρξει ένα όφελος περίπου 30 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς