Θα μπορούσαν μια μέρα τα αυτοκίνητα να κινούνται από μόνα τους, χωρίς ανθρώπινες παρεμβάσεις; Η Google φαίνεται να το πιστεύει, καθώς ήδη δοκιμάζει στους δρόμους της Καλιφόρνια οχήματα που στρίβουν, σταματούν και ξεκινούν χωρίς οδηγό.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του προγράμματος Σεμπάστιαν Θραν, στόχος της Google είναι «να συμβάλει στην αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων, στην εξοικονόμηση χρόνου για λογαριασμό των ανθρώπων και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα». Όπως διευκρινίζει πάντως, τα αυτοκίνητα δεν είναι... μη επανδρωμένα καθώς από τη θέση του οδηγού κάποιος θα πρέπει να ελέγχει το λογισμικό που καθορίζει την πορεία τους.
Έξι Toyota Prius και ένα Audi TT με ειδικές κάμερες στην οροφή τους έχουν ήδη διανύσει συνολικά στους αυτοκινητόδρομους της «Χρυσής Πολιτείας» 225.000 χιλιόμετρα με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση και 1.610 χιλιόμετρα χωρίς κανείς να πατήσει ούτε ένα κουμπί. Τα αυτοκίνητα «γνωρίζουν» τα όρια ταχύτητας, όλες τις πιθανές διαδρομές και όλους τους τρόπους οδήγησης, ενώ χάρη σε λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, κάμερες και αισθητήρες, μπορούν να «αισθανθούν» οτιδήποτε τα πλησιάσει και να μιμηθούν τις αποφάσεις που θα έπαιρνε ένας οδηγός καλύπτοντας μια οποιαδήποτε απόσταση.
Σύμφωνα με το blog του ομίλου, η τεχνολογία αναπτύσσεται από ερευνητές που έχουν εργαστεί σε ανάλογο πρόγραμμα για λογαριασμό του αμερικανικού υπουργείου ¶μυνας. Μάλιστα ορισμένοι μηχανικοί, τους οποίους επικαλούνται οι New York Times, θεωρούν τα οχήματα της Google –που δραστηριοποιείται πλέον ενεργά σε ακόμη περισσότερους τομείς- ασφαλέστερα σε σχέση με τα συμβατικά, καθώς λένε ότι ο μηχανισμός τους αντιδρά πιο γρήγορα σε σχέση με τους ανθρώπους, ενώ δεν έχει... ανθρώπινες αδυναμίες. Δεν γίνεται για παράδειγμα να αφαιρεθεί ούτε να αποκοιμηθεί στο τιμόνι ή... να μεθύσει.
Αν και θα αργήσουμε πολύ να δούμε τέτοια αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους, δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως μια τέτοια εφεύρεση θα μπορούσε να αλλάξει την κοινωνία τόσο ριζικά όσο το Διαδίκτυο.
Η Google ξεπερνά και τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Η Google δεν είναι εξάλλου η μόνη που πειραματίζεται με την ιδέα των ρομποτικών αυτοκινήτων. Στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ αναπτύσσεται αυτό το διάστημα όχημα που οδηγείται και σταθμεύει μόνο του.
Στις αρχές της δεκαετίας, αυτοκίνητα της Honda και της Buck «οδηγήθηκαν» χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, χάρη σε μαγνήτες που είχαν τοποθετηθεί στο οδόστρωμα, ενώ Nissan και Mercedes χρησιμοποίησαν τεχνολογία που επιτρέπει στα οχήματα να «βλέπουν» το δρόμο σε απόσταση λίγων μέτρων. Είναι ωστόσο η πρώτη φορά που κάποιος –και μάλιστα όχι μια αυτοκινητοβιομηχανία- πλησιάζει τόσο στην υλοποίηση μιας ιδέας, η οποία διατυπώθηκε για πρώτη φορά σε επίπεδο... φαντασίωσης πριν από 70 ολόκληρα χρόνια.