Του Θεόδωρου καράογλου*
Η ακύρωση της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία, μας στενοχωρεί. Είναι, όμως, μια υπεύθυνη απόφαση, την αναγκαιότητα της οποίας αναγνωρίζει, αποδέχεται και επικροτεί η συντριπτική πλειοψηφία της κοινής γνώμης. Πρόκειται για μια πράξη ευθύνης η οποία προτάσσει την ανάγκη να προασπίσουμε τη δημόσια υγεία, δεδομένου ότι η Θεσσαλονίκη -όπως συμβαίνει σε αρκετές περιοχές της πατρίδας μας- καλείται να διαχειριστεί το αυξημένο φορτίο της πανδημίας.
Με ρεαλισμό και υπευθυνότητα στεκόμαστε στο ύψος των περιστάσεων, φροντίζοντας οι οικονομικές απώλειες να μην έχουν σωρευτικό χαρακτήρα και τον Σεπτέμβριο του 2021 η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης να λειτουργήσει και πάλι ως ζωντανός πόλος έλξης του παγκόσμιου επιχειρείν και της καινοτομίας.
*Ο Θεόδωρος Γ. Καράογλου είναι υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης) και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης Ν.Δ.
Το γεγονός ότι η φετινή διοργάνωση δεν θα πραγματοποιηθεί εξαιτίας των πρωτόγνωρων συνθηκών που επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο και οι οποίες απαιτούν ιδιαίτερους χειρισμούς, δεν σημαίνει ότι η Βόρεια Ελλάδα απουσιάζει από τον στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης.
Στον έναν χρόνο που μεσολάβησε από τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 η Μακεδονία και η Θράκη αφυπνίστηκαν από το λήθαργο της αδράνειας και περνούν στη νέα εποχή.
Επενδύουν στην καινοτομία, την εξωστρέφεια, το ανθρώπινο δυναμικό, θέτοντας τις βάσεις να μετεξελιχθούν σε σημαντικό και αναγνωρίσιμο ερευνητικό κόμβο στην Ευρώπη και τα Βαλκάνια.
Τα παραδείγματα μεταστροφής του κλίματος είναι πολλά και ενδεικτικά ότι στην περιοχή μας κάτι αλλάζει προς το καλύτερο.
Ο αμερικανικός κολοσσός της Pfizer εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη και ξεκίνησε τις διαδικασίες πρόσληψης καταρχήν 200 εργαζομένων. Ο ιταλικός όμιλος Leonardo έδειξε έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ η Cisco επενδύει περίπου 12 εκατομμύρια στην πόλη για τη δημιουργία κέντρου καινοτομίας.
Πλέον, η Βόρεια Ελλάδα παύει να είναι συνώνυμη της αποβιομηχάνισης, των ανεκπλήρωτων προσδοκιών και των χαμένων ευκαιριών. Αντίθετα, επιχειρεί άλμα προς το μέλλον διεκδικώντας με αξιώσεις τη μεταβολή σε σημείο αναφοράς στη ΝΑ Ευρώπη.
Έχοντας ως φιλοσοφία το τρίπτυχο αξιοπιστία, συνέπεια, αποτελεσματικότητα, στο υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης) υλοποιούμε δυο Mega Projects (Τεχνολογικό Πάρκο 4ης Γενιάς “Thess Intec” και ανάπλαση ΔΕΘ) τα οποία εμπνέουν στην περιοχή ευθύνης μας αυτοπεποίθηση για το σήμερα και σιγουριά για το αύριο.
Για το “Thess Intec”, στόχος μας είναι να ανοίξει τις πύλες του το καλοκαίρι του 2023, έχοντας ως θεματοφύλακα την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας. Στις αρχές Αυγούστου υπογράφηκε η συμβολαιογραφική πράξη σύστασης της ΕΑΝΕΠ (Εταιρεία Ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου), η οποία έχει την ευθύνη υλοποίησης του εγχειρήματος και ακολούθως δρομολογήθηκαν η συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου σε Σώμα, η ανάθεση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου και η ανάθεση της μελέτης λειτουργίας του πάρκου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό μέχρι την άνοιξη του 2022 θα ολοκληρωθεί το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο και το 2023 τελειώνουν τα θέματα που αφορούν τις υποδομές, ώστε οι επιχειρήσεις και τα ερευνητικά κέντρα που θα φιλοξενηθούν στην έκταση των 761 στρεμμάτων στην Περαία να υποδεχθούν περίπου 7.000 νέους εργαζόμενους.
Σχετικά με την ανάπλαση του Εκθεσιακού Κέντρου της Θεσσαλονίκης, επίσης όλα προχωρούν βάσει προγραμματισμού. Ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021, ενώ θα ακολουθήσει η προκήρυξη των λοιπών μελετών ώστε οι εργασίες ανάπλασης να ξεκινήσουν εντός του 2022. Στόχος μας, όπως έχει οριοθετηθεί από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, είναι τον Σεπτέμβριο του 2026 η Θεσσαλονίκη να γιορτάσει τα 100 χρόνια της ΔΕΘ στις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα αποτελούν ένα νέο τοπόσημο για την πόλη.
Τα δυο παραπάνω έργα που ανέφερα είναι μόλις η αρχή. Ήδη έχουν δρομολογηθεί και υλοποιούνται και άλλα έργα υποδομών, τα οποία προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, καθιστώντας σύντομα τη Θεσσαλονίκη μια πόλη στην οποία αξίζει να ζεις.
Για παράδειγμα, το Μετρό θα λειτουργήσει πλήρως τον Απρίλιο του 2023, ενώ μετά από δεκαετίες απέκτησε ανάδοχο το έργο σύνδεσης του λιμένα Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Επίσης, το αργότερο έως τις αρχές του 2022 θα έχει αναδειχθεί ο οριστικός ανάδοχος του “Thessaloniki Fly Over”, δηλαδή της αναβάθμισης της ανατολικής περιφερειακής οδού της πόλης. Ακόμη, δημοπρατήθηκαν συμπληρωματικά έργα της Εγνατίας Οδού τα οποία αφορούν το τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα και το “ορφανό χιλιόμετρο” των Μουδανιών που ταλαιπωρεί τους επισκέπτες στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής.
Με λίγα λόγια, ό,τι είπαμε το κάνουμε πράξη, διότι στην κυβέρνηση πιστεύουμε ότι τα έργα μιλούν δυνατότερα από τα λόγια. Για αυτό φροντίζουμε καθημερινά να σηκώνουμε ψηλότερα τον πήχη των προσδοκιών, αφού απαράβατη αρχή μας είναι ότι οι πολίτες μάς κρίνουν από το παραγόμενο αποτέλεσμα και όχι από τις εξαγγελίες ή τις προθέσεις.