Η Ολλανδία, με την συγκλονιστική ερμηνεία του Duncan Laurence στο «Arcade», ένα από τα καλύτερα τραγούδια του φετινού διαγωνισμού, κατέκτησε την πρώτη θέση στη φετινή διοργάνωση.
Η Ολλανδία, με την συγκλονιστική ερμηνεία του Duncan Laurence (Ντάνκαν Λόρενς) στο «Arcade», ένα από τα καλύτερα τραγούδια του φετινού διαγωνισμού, μια συναισθηματική μπαλάντα, κατέκτησε την πρώτη θέση της 64ης Eurovision, με 492 βαθμούς, για πέμπτη φορά στην ιστορία της, και θα είναι η χώρα που θα φιλοξενήσει τον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού του 2020.
Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η Ιταλία με 465 βαθμούς και την τρίτη θέση η Ρωσία με 369 βαθμούς.
Ο Duncan de Moor, γνωστός ως Duncan Laurence, έχει καταγωγή από το Spijkenisse της Ολλανδίας και είναι γεννημένος στις 11 Απριλίου του 1994. Σε συνέντευξή του, αποκάλυψε ότι οι στίχοι του τραγουδιού μιλούν για μια πολύ προσωπική ιστορία. «Είναι εμπνευσμένοι από την ιστορία ενός ανθρώπου που αγάπησα βαθιά και ο οποίος πέθανε σε πολύ νεαρή ηλικία».
Πολύ χαμηλή ήταν η βαθμολογία που απέσπασε η ελληνική συμμετοχή και η Κατερίνα Ντούσκα, με το τραγούδι «Better Love», το οποίο έχει γράψει μαζί με τον Έλληνα τραγουδοποιό Leon of Athens και τον τραγουδοποιό σκωτσέζικης καταγωγής David Sneddon. Μετά από 47 βαθμούς που της έδωσαν οι κριτικές επιτροπές, το κοινό της χάρισε μόνο 24 βαθμούς και κατέλαβε μόλις την 21η θέση με 71 βαθμούς.
Η Τάμτα -εκπροσωπώντας την Κύπρο- με το τραγούδι «Replay» που έγραψε ο συνθέτης Άλεξ Παπακωνσταντίνου, γνωστός ως Alex P, έφτασε στην 15η θέση με 101 βαθμούς. Σφυρίγματα και αποδοκιμασίες από το κοινό ακούστηκαν -ακόμα μια χρονιά- κατά τη διάρκεια της ανταλλαγής 12 βαθμών μεταξύ των κριτικών επιτροπών Ελλάδας και Κύπρου.
Αίσθηση προκάλεσε η δεύτερη θέση που κατέκτησε η Βόρεια Μακεδονία στην ψηφοφορία των επιτροπών. Η μπαλάντα με τίτλο «Proud», που ερμήνευσε η Ταμάρα Τοντέβσκα, ήταν αρκετά καλή, ωστόσο η απόφαση των επιτροπών ερμηνεύτηκε από πολλούς ως πολιτική στάση στήριξης της Συμφωνίας των Πρεσπών. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι από την ψηφοφορία του κοινού πήρε πολύ λιγότερες ψήφους.
Ελένη Φουρέιρα - «Θρύλοι της Eurovision»
Η Ελένη Φουρέιρα, ένα χρόνο μετά τη θριαμβευτική της εμφάνιση στο διαγωνισμό -είχε κερδίσει τη δεύτερη θέση εκπροσωπώντας την Κύπρο με το τραγούδι το «Fuego»- και μία ημέρα αφότου κυκλοφόρησε, από την Panik Records, το πρώτο της διεθνές EP με τίτλο «Gypsy Woman», συμμετείχε σε ένα special interval act με τίτλο «Θρύλοι της Eurovision».
Η Φουρέιρα μοιράστηκε τη σκηνή με τους Conchita Wurst, Mans Zelmerlöw και Verka Serduchk και ερμήνευσε το «Dancing Lasha Tumbai», το τραγούδι με το οποίο o Verka εκπροσώπησε την Ουκρανία το 2007.
Στο τέλος, και οι τέσσερις τραγουδιστές μαζί με την Gali Atari τραγούδησαν το «Hallelujah» με το οποίο το Ισραήλ κέρδισε την Eurovision του 1979, σε μία συγκινητική στιγμή.
H «βασίλισσα της ποπ»
Η Μαντόνα -η οποία πήρε ως αμοιβή ένα εκατομμύριο δολάρια, με τον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία Σιλβάν Άνταμς να πληρώνει τον λογαριασμό- εμφανίστηκε στη σκηνή του Εκθεσιακού Κέντρου του Τελ Αβίβ, λίγο πριν ανακοινωθούν τα τελικά αποτελέσματα του διαγωνισμού.
«Είχατε ένα όνειρο, βάλατε έναν στόχο, δουλέψατε, κάνατε πολλές θυσίες για να πετύχετε τον στόχο σας», πρόσθεσε και συνέχισε λέγοντας: «Όλοι αυτοί που βρίσκονται εδώ μέσα είναι από όλες τις χώρες του κόσμου που είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ και αυτό που έχω να πω είναι πως η δύναμη της μουσικής ενώνει τους ανθρώπους. Είστε όλοι νικητές και ο λόγος που το πιστεύω αυτό είναι διότι για να φτάσετε μέχρι εδώ δεν ήταν καθόλου εύκολο» δήλωσε, απευθυνόμενη προς τους διαγωνιζόμενους, η Αμερικανίδα σούπερ σταρ.
H «βασίλισσα της ποπ» ερμήνευσε ένα τραγούδι από τα παλιά, το «Like a prayer» που κλείνει φέτος 30 χρόνια, αλλά και ένα καινούργιο, με τίτλο «Future», που συμπεριλαμβάνεται στο νέο της άλμπουμ με τίτλο «Madame X». Αν και καταχειροκροτήθηκε από το κοινό, δεν κατάφερε να πείσει με την ερμηνεία της. Η Μαντόνα θέλησε να στείλει από τη σκηνή της Eurovision σε όλον τον κόσμο μήνυμα ειρήνης. Έτσι, δύο χορευτές -κατά τη διάρκεια της ζωντανής εμφάνισης της ερμηνεύτριας- πέρασαν μπροστά από τις κάμερες αγκαλιασμένοι και έχοντας στις πλάτες τους τις σημαίες του Ισραήλ και της Παλαιστίνης. Το μήνυμα έγινε αμέσως αντιληπτό από τους χρήστες των μέσων κοινωνικών δικτύων πυροδοτώντας συζητήσεις για το θέμα.
Σε παλιότερη συνέντευξή της, η Μαντόνα είχε εξηγήσει την απόφασή της να εμφανιστεί στο Ισραήλ, λέγοντας ότι πάντα θα υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και ότι ελπίζει να δει «ένα νέο μονοπάτι προς την ειρήνη».
«Δεν θα σταματήσω να παίζω μουσική για να εξυπηρετήσω την πολιτική ατζέντα κάποιου, ούτε θα σταματήσω να μιλάω κατά των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπου και αν αυτές σημειώνονται στον κόσμο», είχε αναφέρει η 60χρονη τραγουδίστρια.
Διαρροή από κριτική επιτροπή & αποβολή
Η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση (EBU) επιβεβαίωσε στο Eurovoix ότι η κριτική επιτροπή της Λευκορωσίας αποβλήθηκε από τον τελικό της φετινής Eurovision. Tα μέλη της κριτικής επιτροπής της Λευκορωσίας αποκάλυψαν τις ψήφους τους από τον πρώτο ημιτελικό, στον οποίο διαγωνίσθηκε η Ελλάδα και η Κύπρος, σε συνέντευξη που παραχώρησαν στο Tut.by. Μάλιστα, ένα από τα μέλη της επιτροπής, η Anastasia Tikhanovich, ψήφισε την Ελλάδα.
Αυτό το γεγονός παραβιάζει τους κανόνες της Eurovision που προβλέπουν ότι τα αποτελέσματα των ημιτελικών δεν αποκαλύπτονται παρά μόνο μετά τη λήξη του τελικού.
[email protected]