Τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας για τους οδηγούς φορτηγών και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, προβλέπει η συμφωνία στην οποία κατέληξαν το Συμβούλιο υπουργών και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Ειδικότερα, τα δύο θεσμικά όργανα της Κοινότητας συμφώνησαν στην υιοθέτηση πρότασης κανονισμού που περιορίζει το ανώτατο επιτρεπτό εβδομαδιαίο χρόνο οδήγησης από 74 ώρες που είναι σήμερα, σε 56 ώρες. Με τις νέες ρυθμίσεις αυξάνεται ακόμη ο χρόνος ανάπαυσης των οδηγών από οκτώ ώρες ημερησίως που είναι σήμερα σε εννέα ώρες και προωθείται υποχρεωτικός χρόνος ανάπαυσης για τους οδηγούς τουλάχιστον 45 συνεχών ωρών μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων.
Με την απόφαση αυτή εισάγεται δηλαδή για πρώτη φορά από την κοινοτική νομοθεσία η έννοια των δύο ημερών «ρεπό» για τους οδηγούς φορτηγών.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν συμφωνηθεί θα εναπόκειται επίσης στη διακριτική ευχέρεια κάθε κράτους μέλους να προωθεί ακόμη πιο αυστηρές ρυθμίσεις για τους οδηγούς φορτηγών.
Προβλέπεται ακόμη ότι την ευθύνη για την πιστή εφαρμογή του κανονισμού θα έχουν πλέον οι ιδιοκτήτες των φορτηγών με τη συνυπευθυνότητα των επιχειρήσεων που μισθώνουν τα φορτηγά, και όχι όπως σήμερα οι οδηγοί.
Επίσης, με την εισαγωγή του ηλεκτρονικού ταχογράφου, που καταγράφει λεπτομερώς τους χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών για τις τελευταίες 28 ημέρες, θα υπάρχει μια πιο πλήρης εικόνα των παραβάσεων.
Πηγή: ΑΠΕ