Ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ απεφάνθη ότι η διδασκαλία του «ευφυούς σχεδιασμού» (Intelligent Design - ID) σε ένα σχολείο της Πενσιλβάνια, στο μάθημα της Βιολογίας, παράλληλα με την Θεωρία της Εξέλιξης των ειδών του Δαρβίνου, είναι αντισυνταγματική, καθώς αφορά τη θρησκεία και όχι την επιστήμη. Την υπόθεση έφερε στη Δικαιοσύνη ομάδα γονέων.
Σύμφωνα με τη θεωρία του «ευφυούς σχεδιασμού», η ζωή δημιουργήθηκε από κάποια «ανώτερη νοημοσύνη». Αν και έχουν περάσει 100 και πλέον χρόνια από τότε που ο Δαρβίνος εισηγήθηκε τη θεωρία περί εξέλιξης των ειδών, υπάρχουν ακόμη πολιτείες των ΗΠΑ που αποτρέπουν την αναφορά της στα σχολικά εγχειρίδια. Πρόκειται για αποτέλεσμα της επιρροής των λεγόμενων Δημιουργιστών (Creationists), ενός ρεύματος θρησκευόμενων που με αρωγό τον σύλλογο «Χριστιανών Επιστημόνων» ενισχύουν τις θέσεις τους αντλώντας από τα αναπάντητα ερωτήματα της σύγχρονης βιολογίας και γενετικής: Πώς προέκυψε η νέα πληροφορία στους μονοκυτταρικούς οργανισμούς; Και πώς είναι δυνατόν με τη διαδικασία της φυσικής επιλογής (που σήμερα γίνεται δεκτή ως «ατομική επιλογή») να προκύπτουν μη εγωκεντρικά ένστικτα, όπως λ.χ. ο αλτρουισμός;
Το Χάρβαρντ ανακοίνωσε τον Αύγουστο του 2005 ότι ξεκινά ένα πολυδάπανο ερευνητικό πρόγραμμα «Origins of Life in the Universe» αναζήτησης του τρόπου με τον οποίο δημιουργήθηκε η ζωή στο Σύμπαν. Το πρόγραμμα θα ξοδεύει ένα εκατομμύριο δολάρια ετησίως για να βρει όλες τις ικανοποιητικές απαντήσεις τα επόμενα χρόνια.
Τον Αύγουστο, σε μια συνέντευξη, ο αμερικανός πρόεδρος Τζόρτζ Μπους δήλωσε ότι θα έπρεπε να διδάσκεται στα αμερικανικά σχολεία και μια εναλλακτική θεωρία για την εξέλιξη των ειδών, όπως η ΙD.
K.T.