Μπορεί στον κόσμο των μηχανών αναζήτησης να θεωρείται αδιαμφισβήτητος «βασιλιάς» το Google, αλλά υπάρχουν και ανταγωνιστές- και ένας εξ αυτών είναι το DuckDuckGo, που, σε σχέση με δύο χρόνια πριν, όταν έλαβαν χώρα οι αποκαλύψεις στο πλαίσιο της υπόθεσης Σνόουντεν, είδε την επισκεψιμότητά του να αυξάνεται κατά 600%.
Βασικό πλεονέκτημά του είναι το ότι δεν παρακολουθεί τα δεδομένα των χρηστών του- κάτι που το έχει καταστήσει αρκετά δημοφιλές πλέον για να διαχειρίζεται πλέον 3 δισ. αναζητήσεις μέσα σε ένα έτος- ακόμα και αν, όπως σημειώνεται σε σχετικό δημοσίευμα του Guardian, τόσες διαχειρίζεται η Google μέσα σε περίπου 24 ώρες.
Επίσης, στην άνοδό του βοήθησε και η συνδρομή της Apple, που το κατέστησε επιλογή στο Safari search, κατά την άφιξη του iOS 8 πριν έναν χρόνο.
Το DuckDuckGo ιδρύθηκε το 2008 από τον Γκάμπριελ Γουάινμπεργκ και εδρεύει στο Πάολι της Πενσιλβάνια αντί για την Σίλικον Βάλεϊ. Όπως ανέφερε ο ίδιος σε συνέντευξή του στο CNBC, το site βγάζει χρήματα από keyword advertising, για το οποίο οι ενδιαφερόμενοι πλειοδοτούν.
«Πληκτρολογείς αυτοκίνητο και σου εμφανίζεται μια διαφήμιση αυτοκινήτου» αναφέρει σχετικά, συμπληρώνοντας ότι η Google παρακολουθεί όλα αυτά τα sites, επειδή «τρέχουν» μεγάλα διαφημιστικά δίκτυα και άλλες υπηρεσίες, όπως το Gmail, «οπότε χρειάζεται η μηχανή αναζήτηση να βλέπει πού κινείστε. Και για αυτό οι διαφημίσεις σας ακολουθούν στο Ίντερνετ» εξηγεί.
Από την άλλη πλευρά, το DuckDuckGo επικεντρώνεται στις αναζητήσεις στο web και μόνο, οπότε δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο.
«Αυτό που δεν καταλαβαίνουν οι καταναλωτές είναι ότι τα δεδομένα τους διαρρέουν και για άλλους λόγους, που δεν συνειδητοποιούν καν» αναφέρει, προσθέτοντας ότι ακόμα και το incognito mode δεν προστατεύει από την παρακολούθηση. «Η Google σας παρακολουθεί ακόμα, ο ISP σας ξέρει πού πηγαίνετε».
Ωστόσο, ο ίδιος αναγνωρίζει πως, αν και το μερίδιο αγοράς της μηχανής θα συνεχίσει ανοδική πορεία, το brand awareness παραμένει χαμηλά.