Mε αφορμή σημερινά δημοσιεύματα του Τύπου, σχετικά με την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το θέμα της απελευθέρωσης των θαλάσσιων ενδομεταφορών και τις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο ζήτημα, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εξέδωσε σήμερα ανακοίνωση στην οποία υπενθυμίζεται ότι αναφορικά με την εναρμόνιση του νόμου 2932 με τον Κανονισμό 3577/92 της Ε.Ε., το υπουργείο έστειλε στις 29/12/2003, σχετική επιστολή με τις ελληνικές θέσεις.
Το ΥΕΝ επισημαίνει ότι αναμένει την επίσημη απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο ενός διαλόγου που άρχισε με συναντήσεις (7/11/2003 και 18/12/2003) αντιπροσωπείας του ΥΕΝ και εκπροσώπων της Διεύθυνσης Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Όπως τονίζεται στην επιστολή του ΥΕΝ προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «με το Νόμο 2932/2001 απελευθερώθηκε από την 1η Νοεμβρίου 2002 ο τομέας των θαλασσίων ενδομεταφορών για τα πλοία με σημαία κρατών–μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ευρωπαϊκού Οικονομικού χώρου και της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών. Η εμπειρία από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του νόμου 2932/01 είναι συνολικά θετική, καθόσον με τις διατάξεις του, ρυθμίστηκαν ικανοποιητικά τα θέματα της ακτοπλοΐας και καλύφθηκαν -αν και με αυξημένο δημοσιονομικό κόστος- οι μεταφορικές ανάγκες της χώρας με τρόπο συμβατό με τη λειτουργία της αγοράς».
Στην επιστολή υπογραμμίζεται επίσης ότι «η πολιτεία διατηρεί τη θεσμική της υποχρέωση για τη διασφάλιση της εδαφικής συνέχειας της χώρας και της κοινωνικής συνοχής για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος» και πως «είναι προφανές ότι η εξασφάλιση τακτικής και επαρκούς παροχής υπηρεσιών μεταφορών για την σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους αποτελεί δημόσιο συμφέρον».
«Ο ρόλος της πολιτείας μέσα στο νέο απελευθερωμένο περιβάλλον της ελληνικής ακτοπλοΐας δεν μπορεί να είναι άλλος από το να διατηρήσει την εποπτεία του τομέα στο πλαίσιο της πολιτικής για την περιφερική ανάπτυξη και την παροχή ίσων ευκαιριών στους κατοίκους των νησιών, παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η κοινωνική συνοχή της χώρας», καταλήγει η εν λόγω επιστολή.
Επιπροσθέτως, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Πασχαλίδης, απαντώντας σε σημερινό δελτίο Τύπου του τομέα ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, επισημαίνει ότι «η Ν.Δ οφείλει να ξεκαθαρίσει τη θέση της σε κρίσιμα θέματα της ακτοπλοΐας όπως είναι η έννοια της δημόσιας υπηρεσίας, οι συνθέσεις, η ηλικία των πλοίων και να μην κρύβεται πίσω από τους προβληματισμούς άλλων που συχνά πυκνά η ίδια καλλιεργεί. Με δύο λόγια η Ν.Δ οφείλει να ξεκαθαρίσει αν λέει ναι ή όχι στην δημόσια υπηρεσία στο ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας μας, αν λέει ναι ή όχι στην ποιοτική ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, αν λέει ναι ή όχι στην παρουσία ελλήνων ναυτικών στα ελληνικά πλοία. Αυτό που σίγουρα πρέπει να γίνει αντιληπτό και κατανοητό από όλους είναι πως η ακτοπλοΐα για μια χώρα σαν την Ελλάδα είναι ζωτική ανάγκη σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γι αυτό και η απελευθέρωση θα πρέπει να γίνεται με κανόνες, με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον και το νησιωτικό χαρακτήρα της Ελλάδας».