Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Μια δοκιμασμένη συνταγή δεν την αλλάζεις εύκολα. Για το λόγο αυτό, οι Βαυαροί απέφυγαν να «πειράξουν» τα κύρια συστατικά της Σειράς 1 της BMW, όσον αφορά το συνολικό σχεδιασμό, το στήσιμο στο δρόμο, τις τεχνολογίες, την ποιότητα, τον εσωτερικό διάκοσμο και τον εξοπλισμό. Όλα αυτά, στην προηγούμενη, πλήρη, αλλαγή της, μπήκαν στις ιδανικές δόσεις. Η τωρινή ανανέωση φέρνει φρεσκάδα, όσον αφορά την αισθητική, ενισχύοντας, ουσιαστικά, τα ανταγωνιστικά «όπλα» του μικρότερου συμβατικού (μη ηλεκτρικού, δηλαδή) οχήματος της εταιρίας με κίνηση στον πίσω άξονα. Πρόκειται για τους νέους αποδοτικούς κινητήρες BMW TwinPower Turbo. Με σχεδόν 2 εκ. αυτοκίνητα της Σειράς 1 να έχουν πουληθεί, σε ολόκληρο τον κόσμο, την τελευταία 10ετία, τα μοντέλα, πλέον, της premium αυτής σειράς με την τεχνολογία BMW EfficientDynamics, διαθέτουν μια νέα γκάμα 3ύλινδρων και 4κύλινδρων κινητήρων βενζίνης και diesel, που, επιτυγχάνουν υψηλές επιδόσεις, με ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις καυσίμων (η μείωση, αυτή τη φορά, φθάνει έως και 12%).
Απόλυτη ισορροπία
Οδηγώντας διάφορες εκδόσεις της ανανεωμένης Σειράς 1, από την Αθήνα προς την υπέροχη φύση της Πελοποννήσου, μέχρι τα Τρίκαλα της Κορινθίας, στο πολύ όμορφο συγκρότημα «Πλειάδων Γη», όπου έγινε η παρουσίαση, και, από εκεί, πίσω, ξανά, στα κεντρικά Γραφεία της BMW Hellas (Κηφισιά), διαπιστώσαμε πόσο προσεκτική δουλειά έχει γίνει στον τομέα των κινητήρων, ως προς τον πολιτισμένο τρόπο λειτουργίας τους, την απόδοσή τους και την άριστη συνεργασία τους, είτε με τα 8άρια αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων είτε με τα 6άρια μηχανικά. Τόσο πολύ μας επηρέασε θετικά η ισορροπημένη αίσθηση πληρότητας, στο εθνικό (ήμαρτον) δίκτυο, αλλά και στο επαρχιακό, ώστε, προς στιγμήν, πιστέψαμε, πως έγιναν αλλαγές και στις αναρτήσεις. Όταν ρωτήσαμε, όμως, τους υπευθύνους της εταιρίας, η απάντηση ήταν ότι τίποτε δεν έχει αλλάξει στο συγκεκριμένο πεδίο, διότι, απλώς, δεν …χρειαζόταν -βεβαίως, τα αυτοκίνητα της δοκιμής ήταν πολύ καινούργια και αυτό έπαιξε ρόλο, διότι, όπως και να το κάνουμε, το ελληνικό απαράδεκτο σύστημα δρόμων καταπονεί, με τον καιρό, ακόμη και τα τελειότερα επιτεύγματα της τεχνολογίας…
«Πινελιές» φρεσκάδας
Αισθητικά, η ανανεωμένη BMW Σειράς 1 έρχεται με διαφορετικό εμπρός τμήμα, βάσει της ομογενοποιημένης σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας, που, συνιστά πιο «αυστηρό βλέμμα». Νέα γρίλια με χρώμιο, μακρόστενα και πιο έντονα εμπρός φώτα με τεχνολογία LED, τονισμένο καπό, αλλά και αλλαγμένο προφυλακτήρα με μακρύτερους προβολείς ομίχλης. Στο πλάι του αμαξώματος δεν υπάρχουν αλλαγές και ξεχωρίζουν μόνον οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Πίσω ο προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος, ομοίως, η απόληξη της εξάτμισης, το ίδιο και η 5η πόρτα του χώρου αποσκευών, τμήμα της οποίας καταλαμβάνουν τα εμφανώς μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά φώτα. Όλες οι μεταβολές στο αμάξωμα είχαν ως αποτέλεσμα να μακρύνει αυτό μόλις κατά 5 χλστ.
Εξοπλισμός υψηλού επιπέδου
Στην καμπίνα των επιβατών δεν είναι εύκολο να διακρίνει κάποιος αλλαγές. Κυριαρχεί και πάλι η απτή αίσθηση της ποιοτικής κατασκευής, αλλά, και του καλού εξοπλισμού άνεσης. Στη βασική έκδοση προσφέρεται, μεταξύ άλλων, αυτόματος κλιματισμός, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 6,5 ιντσών σε συνδυασμό με το λειτουργικό iDrive, αισθητήρες αυτόματης ενεργοποίησης των φώτων και των υαλοκαθαριστήρων όταν βρέχει, πρόσθετες λεπτομέρειες χρωμίου στον πίνακα οργάνων και την κονσόλα. Η γκάμα, φυσικά, του προαιρετικού εξοπλισμού είναι ευρύτατη, ανάλογα με τις επιθυμίες εξατομίκευσης και την οικονομική δυνατότητα του αγοραστή/χρήστη.
Κάτω από το καπό
Στον τομέα των μηχανικών μερών, σημειώνουμε ότι οι 5 βενζινοκινητήρες και οι 5 diesel, πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Σε όλους τους κινητήρες βενζίνης, η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo περιλαμβάνει εκτός από σύστημα υπερσυμπιεστή, μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων VALVETRONIC και μεταβλητή ρύθμιση εκκεντροφόρων στην πλευρά εισαγωγής και εξαγωγής (Double VANOS). Τα δύο σύνολα που σίγουρα θα αποτελέσουν τα δυνατά χαρτιά στην ελληνική αγορά είναι ο 3κύλινδρος 1,5 λτ στην 116i, ο οποίος αποδίδει 109 ίππους με ροπή 18,3 χγμ και ο αντίστοιχος πετρελαιοκινητήρας στην 116d, με ισχύ 116 ίππων και ροπή 27,5 χγμ. Το 114 βενζίνης δεν θα υπάρχει πια. Τη γκάμα στα μηχανικά σύνολα βενζίνης συμπληρώνουν οι 4κύλινδροι των 1,6 λτ (εκδόσεις 118i και 120i), απόδοσης 136 και 177 ίππων, ο 2λιτρος των 218 ίππων (125i), με την κορυφαία M135i να αποδίδει πλέον 326 ίππους από τον 3λιτρο κινητήρα. Στους diesel, υπάρχει και εδώ ο 2λιτρος των 150 ίππων (118d), 190 ίππων (120d) και 224 ίππων (125d). Πάντως, η 3κύλινδρη έκδοση βενζίνης 116i δεν είναι ακόμα διαθέσιμη, αλλά, αναμένεται τον προσεχή Ιούλιο.
Τιμές και καλύψεις 3asyDRIVE Plus
Tιμολογιακά, η αντιπροσωπεία μας πληροφόρησε ότι, με όφελος απόσυρσης, οι 3θυρες βενζινοκίνητες εκδόσεις από τα 21.220 ευρώ (116i) με την κορυφαία M135i XDrive να φτάνει τα 53.650 ευρώ. Για τις diesel 3θυρες της Σειράς 1, οι τιμές ξεκινούν από τα 23.220 ευρώ για την 116d και φθάνουν τα 39.900 για την 125d. Για τις 5θυρες εκδόσεις υπολογίστε +850 ευρώ. Οι διαφορές τιμών, προς τα πάνω, από την προηγούμενη σειρά, κυμαίνονται, κατά περίπτωση από 200 (116i βενζίνης) έως 450 ευρώ (116i Diesel Efficient Dynamics). Τρεις εκδόσεις, εξ άλλου, απαλλάσσονται τελών κυκλοφορίας λόγω πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων CO2. Θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφέραμε ότι στις τιμές των διαφόρων εκδόσεων συμπεριλαμβάνεται το πρόγραμμα υπηρεσιών Connected Drive με NAVI, Cruise control, κάμερα οπισθοπορείας. Από το καλοκαίρι θα παρέχονται κάρτα sim για κλήσεις έκτακτης ανάγκης (στο 112 πανευρωπαϊκά), σε περίπτωση ατυχήματος, και, teleservice που ενημερώνει το εξουσιοδοτημένο συνεργείο για τις ανάγκες συντήρησης, ώστε να γίνει ακολούθως η απαραίτητη επικοινωνία με τον κάτοχο του οχήματος. Προαιρετικά, με χρέωση, δίδεται κωδικός για την πρόσβαση σε διαδικτυακή πύλη με υπηρεσίες internet για συγκεκριμένες εφαρμογές. Τέλος, για την νέα BMW Σειρά 1, η BMW Financial Services αναβάθμισε το πρόγραμμα 3asyDRIVE, προσφέροντας ένα πακέτο χρηματοδότησης, ασφάλισης και εγγύησης- το 3asyDRIVE Plus. Συνδυάζει σε μία μηνιαία δόση όλες τις παρακάτω προνομιακές υπηρεσίες: Προνομιακό σταθερό επιτόκιο 4,9%, από 20% προκαταβολή, διάρκεια 12, 24, 36 ή 48 μήνες, προστασία δανείου/δόσεων, τελευταία μεγάλη δόση με 3 εναλλακτικές, ήτοι, Ανταλλαγή, Απόκτηση, Επιστροφή, εγγυημένη αξία επαναγοράς οχήματος στη λήξη του δανείου, ασφάλιση οχήματος για όλη τη διάρκεια του προγράμματος σε συνεργασία με την Allianz, σταθερό και προκαθορισμένο ποσό ασφάλισης, εγγυημένη αξία οχήματος και ένα χρόνο δωρεάν επέκταση εργοστασιακής εγγύησης BMW.