Με υπογραφή γυναικείας σκηνοθεσίας ανοίγει το 68o Φεστιβάλ Καννών

Πέμπτη, 16 Απριλίου 2015 07:30

Εμανουέλ Μπερκό.

A- A A+

Η ταινία «La Tête Ηaute», της Εμανουέλ Μπερκό, θα ανοίξει το 68ο Φεστιβάλ Καννών, κάνοντας την 48χρονη Γαλλίδα ηθοποιό και σκηνοθέτη τη δεύτερη γυναίκα που απολαμβάνει τη συγκεκριμένη τιμή.

«Πρόκειται για  μια καθαρή αντανάκλαση της επιθυμίας μας να δούμε το Φεστιβάλ να ξεκινάει με ένα διαφορετικό έργο, ταυτόχρονα θαρραλέο και συγκινητικό. Η δημιουργία της Εμανουέλ Μπερκό κάνει σημαντικές δηλώσεις για τη σύγχρονη κοινωνία, πατώντας πάνω στα βήματα του μοντέρνου σινεμά. Επικεντρώνεται σε παγκόσμια κοινωνικά θέματα, κάνοντάς το τέλεια επιλογή για το παγκόσμιο κοινό των Καννών», ανέφερε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Καννών, Τιερί Φρεμό.

Η επιλογή του συγκεκριμένου φιλμ για να ανοίξει το Φεστιβάλ, αποτελεί και μια απάντηση  στα χρόνια κατηγοριών για την υποαντιπροσώπευση γυναικών δημιουργών στο μεγαλύτερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ του κόσμου.Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Κατρίν Ντενέβ, Μπενουά Μαζιμέλ, Σάρα Φορεστιέ και Ροντ Παραντό. Ο τελευταίος κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο ενός ανήλικου εγκληματία, τον οποίο παρακολουθούμε να μεγαλώνει, ενώ μια δικαστής και κοινωνική λειτουργός (Ντενέβ) προσπαθεί να τον βγάλει από το αδιέξοδο και να τον προστατεύσει από τον ίδιο του τον εαυτό.

Σκηνή από την ταινία «La Tête Ηaute».

Το «La Tête Ηaute» αποτελεί την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία που δημιουργεί η Εμανουέλ Μπερκό.  Είχαν προηγηθεί το 2001, το ρομαντικό δράμα «Clément» - με το οποίο η Μπερκό απέσπασε το βραβείο «Award of the Youth» στις Κάννες - το 2005  η ταινία «Backstage», με πρωταγωνίστρια τη μούσα του Ρομάν Πολάνσκι, Εμανουέλ Σενιέ, ενώ το 2013 προβλήθηκε στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Βερολίνου, η ταινία της «On My Way» (Elle s'en va), με πρωταγωνίστρια την Κατρίν Ντενέβ.

Θυμίζουμε πως η πρώτη φορά που γυναίκα σκηνοθέτης άνοιξε το Φεστιβάλ, ήταν το 1987, όταν η πρεμιέρα έλαβε χώρα με την προβολή του φιλμ «Un Ηomme Αmoureux» (A Man in Love), της Νταϊάν Κιουρί.

naftemporiki.gr

Προτεινόμενα για εσάς