Ανορθόδοξη ανάσταση, τρομακτικό βιβλίο και αγωνιώδης υπόσχεση

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας
Σάββατο, 11 Απριλίου 2015 08:15
UPD:12/04/2015 13:10
A- A A+

Μια ιατρική υπέρβαση με ανεξέλεγκτα αποτελέσματα, ένα βιβλίο που σκορπίζει τον τρόμο, μια ανελέητη καταδίωξη με προθεσμία μιας νύχτας, ένα κυριολεκτικά ποιητικό ταξίδι, οι δύο εκδοχές μιας εξαφάνισης και οι νέες περιπέτειες των πιο ισχυρών νεράιδων ξετυλίγονται στις ταινίες αυτής της κινηματογραφικής εβδομάδας, οι οποίες θα προβάλλονται από την Κυριακή του Πάσχα, 12 Απριλίου.

SUZANNE HANOVER
«Η περίπτωση Λαζάρου»

Η εξέλιξη της επιστήμης και η ανάσταση, που επιτυγχάνεται μέσα από αυτήν, είναι το πεδίο δράσης του θρίλερ τρόμου του Ντέιβιντ Γκελμπ. Με τους Μαρκ Ντιπλάς, Ολίβια Γουάιλντ, Σάρα Μπόλγκερ, Ίβαν Πίτερς και Ντόναλντ Γκλόβερ, μια ομάδα φοιτητών ιατρικής βρίσκει έναν τρόπο, για να φέρνει πίσω ξανά στη ζωή τούς νεκρούς ασθενείς. Όμως, μετά την επιστροφή, είναι αυτοί οι ίδιοι οι νεκροί, που γυρίζουν πίσω ή κάτι άλλο καταλαμβάνει το σώμα τους;

IFC FILMS/COURTESY
«Babadook: Το βιβλίο του τρόμου»

Η Αυστραλή σκηνοθέτις Τζένιφερ Κεντ εμπνέεται από τα κλασικά φιλμ τρόμου του Ρομάν Πολάνσκι, για να δημιουργήσει την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, η οποία βασίζεται στη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία της, με τίτλο «Monster». Το ψυχολογικό αυτό θρίλερ έκανε μεγάλη εντύπωση σε διεθνή κινηματογραφικά Φεστιβάλ ταινιών τρόμου και όχι μόνο, με αποκορύφωμα τη συμμετοχή του στο Φεστιβάλ Σάντανς. Με τους Έσι Ντέιβις, Νόα Γουάσιμαν, Ντάνιελ Χένσολ, Χέιλι Μακελίνι, Μπάρμπαρα Γουέστ, Μπέντζαμιν Γουίνσπιρ και Τιμ Πέρσελ, μια γυναίκα, που έχει χάσει τον άνδρα της, αδυνατεί να πειθαρχήσει τον εξάχρονο γιο της, ο οποίος βλέπει συνέχεια στα όνειρά του ένα τέρας και ισχυρίζεται ότι θα έρθει να τους σκοτώσει. Εκείνη δεν τον πιστεύει, μέχρι τη στιγμή που ένα περίεργο βιβλίο εμφανίζεται μυστηριωδώς στο σπίτι τους, και αρχίζουν να συμβαίνουν παράξενα πράγματα.

«Με ενδιαφέρει πάρα πολύ το τι συμβαίνει, όταν οι άνθρωποι δεν αντιμετωπίζουν κάποια θέματα άμεσα, αλλά είναι συνεχώς αναβλητικοί. Αυτό μπορεί να έχει δραματικές συνέπειες στον ψυχισμό τους. Τι γίνεται, όταν κάποιος βίωσε ένα τραγικό γεγονός και δεν έχει καμία πρόθεση να το αντιμετωπίσει; Πιστεύω ότι η ταινία ερευνά τέτοιου είδους καταστάσεις» σημειώνει η σκηνοθέτις.

«Νυχτερινή καταδίωξη»

Οι - υποψήφιοι για Όσκαρ - Λίαμ Νίσον και Εντ Χάρις και οι Τζένεσις Ροντρίγκεζ, Τζόελ Κίναμαν, Βίνσεντ Ντ’ Ονόφριο και Μπόιντ Χόλμπρουκ πρωταγωνιστούν στην ταινία δράσης του Ζομ Κολέ Σερά, στην οποία ένας εκτελεστής, που έχει ζήσει μια ζωή γεμάτη τύψεις για το παρελθόν του, έχει στη διάθεσή του μόνο μία νύχτα, για να σώσει τον γιο του από το πρώην αφεντικό του. 

«Υπόσχεση»

Βασισμένη στη - βραβευμένη με Πούλιτζερ - ομώνυμη ποιητική συλλογή του CK Williams, η δραματική ταινία, που γράφτηκε και σκηνοθετήθηκε από έντεκα σκηνοθέτες, συνδυάζει προσαρμογές έντεκα ποιημάτων, συνθέτοντας ένα παζλ  μέσα από τη ζωή του ποιητή. Οι - υποψήφιοι για Όσκαρ - Τζέιμς Φράνκο και Τζέσικα Τσάστεϊν και οι Μίλα Κούνις, Ζακ Μπραφ, Χένρι Χόπερ και Μπρους Κάμπελ μάς ταξιδεύουν σε αρκετές δεκαετίες της αμερικανικής ζωής, από την παιδική ηλικία του ποιητή και την εφηβεία του στο Ντιτρόιτ, τη δεκαετία του ’40 και του ’50, έως τις αρχές της δεκαετίας του ’80.

«Η εξαφάνιση της Eleanor Rigby: Εκείνη»

Υπάρχουν δύο εκδοχές σε κάθε ερωτική ιστορία, και ο μόνος τρόπος να μάθει κάποιος την αλήθεια είναι να τις ζήσει και τις δύο. Αυτό επιχειρεί ο Νεντ Μπένσον μέσα από τις δύο αισθηματικές ταινίες «Εκείνος» και «Εκείνη», οι οποίες προβλήθηκαν για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ του Τορόντο, ενώ στο Φεστιβάλ Καννών προβλήθηκε ένα μοντάζ και των δύο, με τίτλο «Εκείνοι». Στη χώρα μας, θα προβληθούν ξεχωριστά τα δύο μέρη. Στο μέρος «Εκείνη», με τον - βραβευμένο με Όσκαρ - Γουίλιαμ Χαρτ, τις - υποψήφιες για Όσκαρ - Βαϊόλα Ντέιβις και Τζέσικα Τσαστέιν και τους Τζέιμς Μακαβόι, Ράιαν Έγκολντ, Μπιλ Χάντερ και Ιζαμπέλ Ιπέρ, παρακολουθούμε, από την πλευρά της γυναίκας, την ιστορία ενός κάποτε ευτυχισμένου ζευγαριού, που είναι πια δυο ξένοι, οι οποίοι προσπαθούν να καταλάβουν ο ένας τον άλλο. Η ταινία διερευνά την υποκειμενικότητα στις σχέσεις, παρακολουθώντας και τις δύο πλευρές στην ιστορία τους, καθώς προσπαθούν να επανακτήσουν τη ζωή και την αγάπη, που είχαν κάποτε.

Όπως εξηγεί ο σκηνοθέτης: «Είναι μια ταινία για την αγάπη και για το πώς η ζωή είναι μια υποκειμενική εμπειρία. Όλοι μας ζούμε μια ιστορία, άλλα όλοι οι άνθρωποι στη ζωή μας έχουν άλλη οπτική γι’ αυτήν. Επέλεξα να το δω μέσα από μια ερωτική ιστορία, οπότε είναι και μια ταινία για τη διάρκεια και την αντοχή της αγάπης, την κατανόηση και την οπτική. Θα ήθελα οι θεατές να έχουν τη δική τους υποκειμενική εμπειρία, παρακολουθώντας την ταινία, και να δουν όσα θέλουν εκείνοι να δουν. Νομίζω ότι αυτή είναι η ομορφιά του κινηματογράφου: ο καθένας μας έχει τη δική του προσωπική εμπειρία και παίρνει μαζί του πράγματα, που αναγνωρίζει στον ίδιο του τον εαυτό».

«Winx Club: Το μυστήριο του ωκεανού»

Γιορτάζοντας τα δέκα τους χρόνια, οι δημοφιλείς φτερωτές υπάρξεις, οι πιο ισχυρές νεράιδες, καλούνται να βρεθούν σε απίστευτους τόπους, να αντιμετωπίσουν υποχθόνιους εχθρούς και μοχθηρές συμμαχίες και να επιστρατεύσουν καινούρια μαγικά κόλπα, για να λύσουν ένα τρομερό μυστήριο, στην τρίτη ταινία κινουμένων σχεδίων της σειράς, σε σκηνοθεσία του Ιγκίνιο Στράφι.

Όπως εξηγεί ο σκηνοθέτης: «Μέτα από δύο ταινίες μεγάλου μήκους, έξι τηλεοπτικές σειρές και την επιτυχία των παιχνιδιών και των θεματικών πάρκων, αυτή η τρίτη ταινία είναι μία μοναδική ευκαιρία να γιορτάσουμε την αγάπη του κοινού σε όλο τον κόσμο. Η ταινία προέρχεται από την επιθυμία να διηγηθώ μία υπέρ - περιπέτεια των Winx, ένα μοντέρνο παραμύθι που επιτρέπει στις νεράιδες να δείξουν τις καταπληκτικές ικανότητες που τις χαρακτηρίζουν, όπως το θάρρος, ο αλτρουισμός και η γλυκύτητα. Για αυτό, επιλέγω τον απέραντο ωκεανό ως σκηνικό για τη νέα μας ιστορία. Είναι ένα χρωματιστό και όμορφο μέρος, συναρπαστικό και εύθραυστο μαζί. Ο απέραντος ωκεανός είναι, προφανώς, μια αλληγορία για τους ωκεανούς, που απειλούνται συνεχώς από την αδιαφορία των ανθρώπων, οι οποίοι τους μολύνουν και τους καταστρέφουν, χωρίς να αντιλαμβάνονται τη ζημιά που προκαλούν».

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]


 

Προτεινόμενα για εσάς