Συνυπαίτιος κατά 30% σε περίπτωση τροχαίου είναι ο συνοδηγός μεθυσμενου οδηγού, κρίνει ο Αρειος Πάγος.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οδηγός θεωρείται ότι βρίσκεται υπό την επίδραση οινοπνεύματος όταν το ποσοστό του οινοπνεύματος στον οργανισμό του είναι από 0,50 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος και άνω (0,50 gr/1) μετρούμενο με τη μέθοδο της αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα και άνω, στις περιπτώσεις που η μέτρηση γίνεται με συσκευή αλκοολομέτρου.
Η μη ασφαλιστική κάλυψη του οδηγού λόγω μέθης δεν απαλλάσσει ωστόσο την ασφαλιστική εταιρεία από την υποχρέωση να αποζημιώσει τους ζημιωθέντες τρίτους και να αξιώσει στην συνέχεια το ποσό που θα καταβάλει από τον οδηγό.
Τον Αρειο Πάγο απασχόλησε υπόθεση οδηγού που είχε καταναλώσει αλκοόλ, στο αυτοκίνητο του οποίου επέβαιναν άλλα τρία άτομα.
Στο 16ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αγίου Νικολάου – Σητείας Κρήτης λίγο πριν την γέφυρα Φρουζή, ο οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και εισήλθε στο αυλάκι των ομβρίων υδάτων στα δεξιά του ρεύματος της πορείας του.
Αποτέλεσμα πλέον των υλικών ζημιών, ήταν και ο τραυματισμός του συνοδηγού ο οποίος υπέστη κακώσεις στο θώρακα και την κοιλιά. Οι κακώσεις αυτές προκάλεσαν εσωτερική αιμορραγία από την οποία επήλθε ο θάνατος του.
Σύμφωνα με τον Άρειο Πάγο «ο θανών, γνώριζε ότι ο οδηγός είχε καταναλώσει οινόπνευμα, ενώ επίσης μπορούσε να γνωρίζει ότι εξ αυτού του λόγου είχε πλέον μειωμένη ικανότητα για οδήγηση. Το ότι ο συνοδηγός δέχθηκε να επιβιβαστεί στο αυτοκίνητο και να μεταφερθεί από τον οδηγό, «θεμελιώνει συντρέχον πταίσμα».
Οι συγγενείς του συνοδηγού διεκδίκησαν την καταβολή αποζημίωσης για την ψυχική οδύνη που υπέστησαν και τα έξοδα κηδείας του άτυχου συνοδηγού, αλλά κρίθηκε ότι η αποζημίωση πρέπει να είναι μειωμένη κατά 30%.