Η Δανία επιδιώκει να εφαρμόσει την πιο φιλόδοξη πολιτική κόντρα στην κλιματική αλλαγή, σκοπεύοντας να σταματήσει παντελώς τη χρήση ορυκτών καυσίμων, όχι μόνο στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όπως ευελπιστούν άλλες χώρες, αλλά και στον τομέα των μεταφορών.
Η σκανδιναβική χώρα αποτελεί πρωτοπόρο της αιολικής ενέργειας και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχουν ήδη μερίδιο 40 τοις εκατό στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο το 50 τοις εκατό ως το 2020. Η εντατικοποίηση της εφαρμογής αυτής της φιλόδοξης πολιτικής τυγχάνει σχεδόν ολικής αποδοχής, όπως και στη γειτονική Γερμανία, στην οποία οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναμένεται να φτάσουν μερίδιο 30 τοις εκατό φέτος.
Η επικράτηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εκτιμάται πως θα ρίξει δραματικά την τιμή πώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας, όμως θα αυξήσει ιδιαίτερα το κόστος λειτουργίας των παραδοσιακών σταθμών παραγωγής. Οι σταθμοί αυτοί λειτουργούν με άνθρακα, φυσικό αέριο ή και ουράνιο, και θα χρειάζονται ως εναλλακτική πηγή ενέργειας σε περίπτωση ανάγκης.
Για αυτό το λόγο οι κύριες εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σκοπεύουν να κλείσουν τους παραδοσιακούς σταθμούς το συντομότερο δυνατό, αλλά η κυβέρνηση της Δανίας δεν επιθυμεί να πάρει αυτό το ρίσκο και επιδοτεί προς το παρόν τις εταιρείες να τους κρατήσουν ανοικτούς χωρίς να αρχίσουν να έχουν ζημιές.
Οι αρχές της Δανίας ανησυχούν και για τη μελλοντική διαθεσιμότητα ενέργειας από τα γειτονικά τους κράτη, καθώς η Σουηδία σκοπεύει να κλείσει όλα τα πυρηνικά της εργοστάσια και η πλούσια σε υδροηλεκτρική ενέργεια Νορβηγία βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο για παροχή πλεονάζουσας ενέργειας.
Η Δανία ως πρωτοπόρος στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας βρίσκεται πρώτη αντιμέτωπη με το πρόβλημα ανασχεδιασμού της κολοσσιαίας αγοράς ηλεκτρισμού, ένα ερώτημα που αργά ή γρήγορα θα κληθούν να απαντήσουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο ακόμα και αν τα καταφέρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, η Δανία θα έχει να αντιμετωπίσει και την πρόκληση της ανεξαρτητοποίησης των μεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα έως το 2050. Οι υπεύθυνοι πιστεύουν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να αποτελέσουν τη λύση, όμως απαιτούν βελτίωση της τεχνολογίας και μείωση του κόστους, σύμφωνα με τον Ράσμους Χέλβεγκ Πέτερσεν, τον Υπουργό Κλίματος της Δανίας.