Oταν ο Rolls συνάντησε τον Royce... γεννήθηκε η Rolls-Royce, το αυτοκίνητο - σύμβολο της πολυτέλειας και της δύναμης.
Το Μάιο του 1904 ο Charles Rolls (αριστερά), γιος του λόρδου Llangattock, λάτρης των αγώνων αυτοκινήτου, και ο Henry Royce (δεξιά), γιος μυλωνά, και σχεδόν αυτοδίδακτος μηχανικός, αποφάσισαν, παρακάμπτοντας τις διαφορές τους στην κοινωνική τάξη και τη μόρφωση, να εργαστούν από κοινού για τη δημιουργία μιας «αριστοκράτισσας» στην άσφαλτο.
Ο γεννηθείς το 1863 Royce, σε ηλικία εννέα ετών έχασε τον πατέρα του και στα 17 βρήκε δουλειά σε ένα εργοστάσιο στο Λίντς. Εκεί ανακάλυψε ότι τον ενδιέφερε η ηλεκτρολογία. Προσελήφθη στην ηλεκτρική εταιρεία του Λονδίνου, και φοιτούσε παράλληλα σε τεχνική σχολή.
Οταν η εταιρεία χρεοκόπησε, ο Royce με 20 στερλίνες και 50 του φίλου του Α. Ε. Κλέαρμοντ ίδρυσε την F. Η. Royce & Company στο Μάντσεστερ και άρχισε να κατασκευάζει ηλεκτρικούς γερανούς το 1884. Σε 15 χρόνια το κεφάλαιο της εταιρείας του έφθασε τις 30.000 στερλίνες. Αλλά ο ανταγωνισμός -οι εισαγωγές φθηνότερων γερανών από τη Γερμανία και τις ΗΠΑ- τόν έκαναν να στραφεί στα αυτοκίνητα.
Το 1903 αγόρασε ένα Decauville, γαλλικό μοντέλο δέκα ίππων, από την επίδοση του οποίου δεν έμεινε ικανοποιημένος, γι' αυτό και κατασκεύασε το δικό του όχημα. Η πρώτη Royce είχε δύο κυλίνδρους και τρεις ταχύτητες και έφθανε τα 48 χιλιόμετρα την ώρα. Ηταν μάλιστα τόσο αθόρυβη που οι πεζοί διαμαρτύρονταν ότι κινδύνευαν να τους πατήσει «αυτό το βουβό αυτοκίνητο».
Από τα τρία πρώτα αυτοκίνητα που κατασκεύασε ο Royce σήμερα δεν διασώζεται κανένα, αλλά το τρίτο αγοράσθηκε από τον Χένρι Εντμουντς, φίλο του Charles Rolls, που είχε σπουδάσει μηχανικός στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, που ήταν και ο πρώτος φοιτητής που οδήγησε αυτοκίνητο.
Στο Λονδίνο διατηρούσε ένα σαλόνι αυτοκινήτων με την επωνυμία C. S. Rolls & Company. Ο Εντμουντς το 1904 τού ζήτησε να δοκιμάσει ένα νέο μοντέλο, το Royce.
Είχε βρει αυτό που ζητούσε. Ετσι γεννήθηκε η θρυλική εταιρεία Rolls-Royce. Ο Royce σχεδίαζε και ο Rolls πουλούσε, μεταχειριζόμενος τις υψηλές γνωριμίες του.
Το μοντέλο που τους έκανε διάσημους ήταν το Silver Ghost, που κέρδισε τον τίτλο του καλύτερου στον κόσμο και περνούσε χωρίς δυσκολία από τα τέσσερα στα 96 χιλιόμετρα την ώρα.
Tο 1914, η βρετανική κυβέρνηση ανέθεσε στη Rolls-Royce να κατασκευάσει κινητήρες αεροπλάνων. Η νίκη της RAF επί της Λουφτάβε στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο οφειλόταν εν μέρει στους κινητήρες του Royce (Τον Ιούλιο του 1911, το αεροπλάνο που πιλοτάριζε ο Rolls συνετρίβη στο Μπόρνμουθ).