Η απεργιακή κινητοποίηση των μηχανοδηγών η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από το μεσημέρι στη Γερμανία προκαλεί σοβαρά προβλήματα στις τοπικές, περιφερειακές και υπεραστικές σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
Έως και 5.000 μέλη του συνδικάτου των Γερμανών μηχανοδηγών (GDL) συμμετέχουν σε αυτήν την 14ωρη στάση εργασίας, η οποία προκηρύχθηκε με βασικά αιτήματα την αύξηση κατά 5% των μισθών και τη μείωση κατά 2 ώρες της εβδομαδιαίας εργασίας τους, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος του GDL Κλάους Βεσέλσκι.
Η απεργία έχει οριστεί να διαρκέσει μέχρι και τις 04:00 της Πέμπτης και ενδεχομένως θα υπάρξουν επιπτώσεις στις σιδηροδρομικές μεταφορές και υπηρεσίες αύριο Πέμπτη.
Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn, DB) χαρακτήρισαν την απεργιακή κινητοποίηση - την δεύτερη σε παγγερμανικό επίπεδο που προκήρυξε το συνδικάτο των μηχανοδηγών εντός οκτώ ημερών - «εντελώς παράλογη», αναφέροντας ότι η ένωση των μηχανοδηγών προτάσσει ως προτεραιότητα την αύξηση της ισχύος της, αντί να επικεντρώνεται στη διεξαγωγή διαπραγματεύσεων με εύλογα αιτήματα.
Ο Ούλριχ Βέμπερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου των DB, αρμόδιος για τον τομέα ανθρώπινου δυναμικού των γερμανικών σιδηροδρόμων, ανέφερε ότι η εταιρεία σχεδίαζε να ξεκινήσει συζητήσεις την Τετάρτη και την Πέμπτη για την εξεύρεση λύσης όσον αφορά την οικονομική διαφορά με την ένωση των μηχανοδηγών.
«Και τώρα, λίγες ώρες πριν ξεκινήσουν αυτές οι συνομιλίες η GDL καλεί σε απεργία; Αυτό είναι θρασύ και ξεδιάντροπο», είπε.
Ο εκπρόσωπος του GDL Κλάους Βεσέλσκι αντέταξε ότι η κριτική κατά της ένωσης των μηχανοδηγών είναι εντελώς αδικαιολόγητη, σημειώνοντας ότι το συνδικάτο τους είχε προαναγγείλει από το απόγευμα της Τρίτης ότι θα κατέβει στην ολιγόωρη απεργιακή κινητοποίηση.
Πρόσθεσε πως η απεργία είναι «θεμελιώδες δικαίωμα».
Ο κ. Βεσέλσκι απέφυγε να δηλώσει εάν θα προκηρυχθούν νέες απεργίες της ένωσης των Γερμανών μηχανοδηγών στο εγγύς μέλλον.