Στην εποχή της ανόδου των κοινωνικών δικτύων και της ψηφιακής τεχνολογίας τα κατοικίδια εξακολουθούν να μην έχουν τη…δυνατότητα να συμμετέχουν.
Ωστόσο, είναι πολλοί οι άνθρωποι- ιδιοκτήτες που δεν πτοούνται αυτό, αναπτύσσοντας «pet» θεματολογίας εφαρμογές και δίκτυα, τα οποία αρκετές φορές αποδεικνύονται αρκετά δημοφιλή.
Το κινεζικό SmellMe είναι μία από τις πλέον πρόσφατες προσπάθειες και, σύμφωνα με δημοσίευμα του Tech in Asia, μία από τις πιο επιτυχημένες, καθώς αν και είναι ακόμα στα αρχικά του στάδια, φαίνεται να τα πάει πάρα πολύ καλά.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης (αξίζει να σημειωθεί ότι θεωρείται πως στην Κίνα 33 εκατ. νοικοκυριά διαθέτουν σκύλο ή γάτα, και ότι η σχετική αγορά εκτιμάται ότι έχει αξία ύψους 1,2 δισ. δολαρίων) έχει 500.000 καταγεγραμμένους χρήστες και έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 1,6 εκατ (pre-series A) από το China Venture Group για να προσελκύσει περισσότερους.
Ο χρήστης δημιουργεί ένα προφίλ για το κατοικίδιό του και μπορεί να εισάγει φωτογραφίες, βίντεο και άλλο παρόμοιο υλικό. Παράλληλα, έχει τη δυνατότητα αναζήτησης άλλων χρηστών μέσω κριτηρίων όπως τα ενδιαφέροντα, τα είδη κατοικιδίων ή και η γεωγραφική τους εγγύτητα, κάτι που μπορεί να φανεί χρήσιμο σε περιπτώσεις που κάποιος θέλει να βρει ταίρι για να ζευγαρώσει το κατοικίδιό του.
Επίσης, υπάρχουν και άλλα κλασικά στοιχεία κοινωνικής δικτύωσης όπως φόρουμ με ερωτήσεις και απαντήσεις, ομάδες χρηστών- φίλων συγκεκριμένων ρατσών και οδηγός για καταστήματα και επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον χώρο των κατοικιδίων – κάτι που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του SmellMe από επιχειρηματικής πλευράς.
SUPERFISH/PETMATCH
Εφαρμογή βρίσκει κατοικίδιο παρόμοιο με το χαμένο
Στο πλαίσιο των κατοικιδίων κινείται και η «έξυπνη» εφαρμογή PetMatch , η οποία χρησιμοποιεί αλγορίθμους machine vision για να βρει κατοικίδια προς «υιοθεσία» που μοιάζουν εμφανισιακά με αυτό το οποίο έχασε ο χρήστης- αυτό που χρειάζεται είναι απλά να ανεβάσει μία φωτογραφία του χαμένου ζώου, και η εφαρμογή αναλαμβάνει να του βρει καινούριο.
Σύμφωνα με το Tech Crunch πρόκειται για την πρώτη καταναλωτική εφαρμογή της Superfish, μίας startup που έχει χρηματοδοτηθεί με 20 εκατ. δολάρια και επικεντρώνεται στον τομέα της «εκπαίδευσης» υπολογιστών στο να σκέφτονται σαν άνθρωποι.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, ο χρήστης μπορεί μέσω του PetMatch να βρει απλά και ένα κατοικίδιο που θα του αρέσει, ανεβάζοντας μία φωτογραφία κάποιου που βρήκε στο Ίντερνετ ή αναζητώντας μία στη βάση δεδομένων της εφαρμογής.
Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας γίνεται γεωμετρική ανάλυση της εικόνας (απόσταση μεταξύ ματιών, γωνία στόματος, σχήμα προσώπου κλπ) και στη συνέχεια τα αποτελέσματα συγκρίνονται με αντίστοιχα αποτελέσματα από φωτογραφίες από την υπηρεσία PetFinder, που κανονίζει «υιοθεσίες» ζώων.