Όταν είχε πρωτοεμφανιστεί το πρωτότυπο, το 2012, η ιπτάμενη μοτοσικλέτα της Aerofex είχε προκαλέσει ιδιαίτερη εντύπωση στα ΜΜΕ, καθώς η όλη ιδέα παρέπεμπε άμεσα σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας όπως η «Επιστροφή των Τζεντάι». Έκτοτε δεν είχε γίνει γνωστό κάτι καινούριο- ωστόσο, αυτό άλλαξε πρόσφατα, καθώς η εταιρεία δέχεται πλέον προπαραγγελίες για το φουτουριστικό της όχημα, Aero-X (κόστους που υπολογίζεται στα 85.000 δολάρια), η παράδοση του οποίου εκτιμάται να αρχίσει το 2017.
«Εκεί που πηγαίνετε, δεν υπάρχουν δρόμοι. Γι' αυτό χρειάζεστε το Aero-X, ένα όχημα που κάνει την πτήση χαμηλού ύψους ρεαλιστική και οικονομική. Πετώντας τρία μέτρα πάνω από το έδαφος, σε ταχύτητα 72 χιλιομέτρων την ώρα, το Aero-X δεν μοιάζει με κανένα άλλο όχημα που έχετε δει. Είναι ένα χόβερκραφτ που λειτουργεί σαν μοτοσικλέτα- ένα όχημα εκτός δρόμου που σας απομακρύνει από το έδαφος.
AEROFEX
Το Aero-X μπορεί να προσαρμοστεί για απεριόριστες εξωτερικές χρήσεις: τοπογράφηση, έρευνα και διάσωση, περιπολίες, αντιμετώπιση καταστροφών, αγροτικές εφαρμογές αέρος, ράντσα και πολλά άλλα. Ή μπορεί απλά να θέλετε να πάτε στην έρημο και να πετάξετε» αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας.
Όπως υποστηρίζεται, ο χειρισμός του οχήματος είναι πολύ εύκολος, στην ουσία ενστικτώδης, και χρειάζεται μόλις ένα σαββατοκύριακο εκπαίδευσης για να μάθει να το χειρίζεται κανείς με ασφάλεια, καθώς ανταποκρίνεται στις κινήσεις του χειριστή όπως μία μοτοσικλέτα, ενώ παράλληλα είναι φθηνότερο από ένα αεροπλάνο ή ελικόπτερο. «Η συντήρησή του είναι απλή και φθηνή, καθώς είναι φτιαγμένο από πολύ λίγα κινητά σημεία και κινείται χάρη σε έναν αξιόπιστο κινητήρα στροφείου» σημειώνεται.
Η προκαταβολή είναι ύψους 5.000 δολαρίων ανά όχημα, και η εταιρεία παρέχει εγγύηση επιστροφής. Όπως επισημαίνεται, έξι μήνες πριν την παράδοση η Aerofex θα έρθει σε επαφή με τον πελάτη για να κάνει κάποιες επιλογές και να επιβεβαιώσει την ημερομηνία παράδοσης.
AEROFEX
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του ΙΕΕΕ Spectrum, το διθέσιο Aero-X θα μπορεί να μεταφέρει φορτίο μέχρι 140 κιλών, και θα έχει δυνατότητα συνεχόμενης λειτουργίας για μία ώρα και 15 λεπτά με γεμάτο ρεζερβουάρ. Οι δοκιμαστικές πτήσεις του τελικού σχεδίου αναμένεται να ξεκινήσουν το 2016.
Το Aero-X βασίζεται σε σχέδια ενός οχήματος της εποχής του Ψυχρού Πολέμου (δεκαετίες 1950-1960) του μηχανικού Φρανκ Πιασέκι, ο οποίος είχε αναπτύξει ένα παρόμοιο «ιπτάμενο τζιπ» για τον αμερικανικό στρατό – ωστόσο η ιδέα εγκαταλείφθηκε λόγω θεμάτων σταθερότητας και ελέγχου, τα οποία η Aerofex επιχειρεί να επιλύσει, ενσωματώνοντας παράλληλα συστήματα αυξημένης ασφάλειας.