Η εταιρεία Kantar Worldpanel έδωσε στη δημοσιότητα την τελευταία της αναφορά για την παγκόσμια αγορά smartphones, που αφορά στο τρίμηνο που έληξε τον περασμένο Μάρτιο.
Οι αναφορές της Kantar περιγράφουν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στις κύριες αγορές κινητών τηλεφώνων, δηλαδή στην Ευρώπη (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία), στις ΗΠΑ, στην Κίνα, στην Αυστραλία και στην Ιαπωνία.
Συνολικά, στις ευρωπαϊκές αγορές το iOS κερδίζει μικρή άνοδο και ανέρχεται πλέον στο 19,2%, ενώ το Android καταγράφει μερίδιο 70,7 αυξημένο κατά 1,5% σε σχέση με πέρυσι. Το Windows Phone της Microsoft κινείται στο 8,1%, έναντι 6,5% πέρυσι.
Στις επιμέρους ευρωπαϊκές αγορές η Ιταλία εμφανίζεται από τις πλέον ισχυρές αγορές για τη Microsoft, όπου έχει μερίδιο 13,9%, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 3%. Την πρώτη θέση στην ιταλική χερσόνησο διατηρεί το Android με μερίδιο 70,7%, έναντι 62,5% πέρυσι.
Η μικρότερη αύξηση για το Windows Phone εμφανίζεται στη Γερμανία (0,5%), ενώ κυριαρχεί το Android που από το 73,6% πέρυσι, ανεβαίνει στο 77%. Στην Ισπανία το Android κινήθηκε πτωτικά από το 93,7% στο 88,6%, ενώ το Windows Phone κατέγραψε μερίδιο 3% και το iOS 7,6%, καταγράφοντας άνοδο κατά 4,5%, σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Kantar συσκευές όπως το Lumia 520, επέτρεψαν στη Nokia να διεισδύσει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά συσκευών χαμηλού κόστους, αλλά και να αποτελέσει την πρώτη επιλογή χρηστών που μεταπηδούσαν από προγενέστερες συσκευές Symbian.
Αυτή η τάση ενδέχεται να αλλάξει αφού πλέον υπάρχει έντονος ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη κατηγορία με την εμφάνιση του Moto G της Motorola, αλλά και την έντονη εκπτωτική πολιτική της Samsung για ορισμένα μοντέλα της (όπως το S3 ή οι εκδόσεις mini ορισμένων συσκευών).
Στην αμερικανική αγορά το Android διατηρεί την πρωτοκαθεδρία (57,6%), με έντονη αυξητική τάση, ενώ το iOS διατηρεί ένα μερίδιο 35,9% μειωμένο κατά 7,8% σε σχέση με πέρυσι. Τα Windows Phone και BlackBerry συμπληρώνουν τη σχετική λίστα με μερίδια 5,3% και 0,7%, αντίστοιχα.
Στην κινεζική αγορά, παρά την προσθήκη του iPhone στο portfolio της China Mobile, το iOS γνώρισε μείωση των ποσοστών του κατά 5,4%, περιοριζόμενο στο 17,9%. Το Android διατηρεί στην Κίνα ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 80%, καταγράφοντας άνοδο 8,1%.
Τέλος, η Ιαπωνία παραμένει το αδιαφιλονίκητο προπύργιο της Apple με το iOS να διατηρεί μερίδιο αγοράς 57,6%, έναντι 41,5% του Android της Google.