Ερευνητές του MIT ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο ο οποίος είναι σε θέση να «προβλέπει» κατά πόσο μία φωτογραφία που πρόκειται να ανέβει στο Instagram θα είναι δημοφιλής.
Πιο συγκεκριμένα, η ανάπτυξη του αλγορίθμου έγινε από τον Aditya Khosla, ο οποίος κάνει το διδακτορικό του στο Εργαστήριο Υπολογιστών και Τεχνητής Νοημοσύνης του MIT.
Σύμφωνα με τον εν λόγω ερευνητή, ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε επιτρέπει την πρόβλεψη των προβολών που θα έχει μία φωτογραφία, πριν ακόμη αυτή γίνει upload στο Instagram.
MIT.EDU
O Aditya Khosla, ο οποίος κάνει το διδακτορικό του στο Εργαστήριο Υπολογιστών και Τεχνητής Νοημοσύνης του MIT.
Για τον υπολογισμό ο αλγόριθμος λαμβάνει υπόψη του κοινωνικούς παράγοντες, όπως ο αριθμός των ακολούθων που έχει ένας χρήστης, τον αριθμό των tags στην φωτογραφία αλλά και το μήκος του τίτλου της.
Επίσης, υπολογίζει και παράγοντες που σχετίζονται με το περιεχόμενο της φωτογραφίας, όπως η υφή, το χρώμα, η ύπαρξη ή όχι κεκλιμένων επιφανειών και η παρουσία αντικειμένων ή προσώπων.
Για παράδειγμα άνθρωποι και φωτεινά χρώματα δίνουν περισσότερους «πόντους» σε μία φωτογραφία, σε αντίθεση με την ύπαρξη μόνο αντικειμένων.
Ο ερευνητής έχει δημιουργήσει ένα στοιχειώδες εργαλείο όπου οι φωτογραφίες «αξιολογούνται» δοκιμαστικά πριν ανέβουν στο Instagram, το οποίο βαθμολογεί το πόσο δημοφιλής θα είναι μια εικόνα, σε μία κλίμακα από το ένα έως το δέκα.
Ο δημιουργός του αλγόριθμου δήλωσε στο Verge ότι ο αλγόριθμος αντιπροσωπεύει τον αριθμό των αναμενόμενων προβολών (views) που θα λάβει μια φωτογραφία, μέσα σε μία ημέρα.
Εάν μια φωτογραφία βαθμολογηθεί με 5 αυτό θα σημαίνει ότι ενδέχεται να έχει έως 32 προβολές σε μία ημέρα, ενώ αν βαθμολογηθεί με 6, οι προβολές θα φτάσουν τις 64.
Ωστόσο, όπως τονίζει και ο ίδιος, το σύστημα μέτρησης δεν είναι απόλυτα ακριβές και σε πολλές περιπτώσεις οι βαθμολογίες είναι σχετικές, ενώ υπολογίζει ότι στο μέλλον θα βελτιωθεί περαιτέρω σε ότι αφορά την ακρίβειά του. Παράλληλα, σχεδιάζει τη δημιουργία ενός πρόσθετου εργαλείου που θα μπορεί να επιμελείται αυτόματα μία φωτογραφία, ώστε αυτή να γίνεται πιο δημοφιλής.