Καταγράφοντας την έρευνά του στη γλυπτική έκφραση και τη μεταφορά στον τρισδιάστατο χώρο βασικών επιτευγμάτων της ζωγραφικής του, ο εικαστικός Κωστής Γεωργίου παρουσιάζει την ατομική του έκθεση γλυπτικής «Hortus clausus», η οποία εγκαινιάζεται από τον υπουργό Πολιτισμού, κ. Πάνο Παναγιωτόπουλο, στο Μουσείο Μπενάκη, σήμερα, Τρίτη 4 Φεβρουαρίου, στις 8 το βράδυ.
Σε επιμέλεια του Μάνου Στεφανίδη, η έκθεση «Hortus clausus» (Κλειστός κήπος), που θα διαρκέσει έως τις 2 Μαρτίου, περιλαμβάνει 25 περίπου έργα γλυπτικής, μνημειακών διαστάσεων, σύγχρονα και παλιότερα, της τελευταίας εικοσαετίας του καλλιτέχνη, τοποθετημένα με τέτοιο θεατρικό τρόπο στο αίθριο του Μουσείου, ώστε να λειτουργούν ως μια κλειστή Εδέμ, ως ένας χώρος μαγείας για τον θεατή. Πρόκειται για ένα έργο πρωτότυπο, στο οποίο ζώα και παράδοξα ανθρωποειδή ορίζουν την ύπαρξή τους μέσα από το επιθετικό χρώμα, τη δυναμική των όγκων, αλλά και ένα μινιμαλιστικό στιλιζάρισμα, που συχνά παραπέμπει στο σύγχρονο design.
Με ιδιότυπη λιτότητα και στοχασμό
Ο Κωστής Γεωργίου είναι από τους πιο καταξιωμένους διεθνώς έλληνες εικαστικούς της σύγχρονης γενιάς, με περισσότερες από ενενήντα ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής και γλυπτικής στα μεγαλύτερα Μουσεία και τις σπουδαιότερες γκαλερί του κόσμου και με πλέον των τριακοσίων ομαδικών σε παγκόσμια κλίμακα. Αποτελεί το χαρακτηριστικό πρότυπο του ανήσυχου και ανένταχτου δημιουργού, ο οποίος κινείται με άνεση και ιδιότυπη λιτότητα και στοχασμό ανάμεσα στη ζωγραφική, τη γλυπτική, την ποίηση ή τη μουσική, καταρρίπτοντας τα όρια μεταξύ τους.
Γυμνός στο ναρκοπέδιο των νέων συγκινήσεων
Όπως ο ίδιος αναφέρει, σε μια αυτοκριτική προσέγγιση σχετικά με τις μουσικές του αναζητήσεις παράλληλα με τη ζωγραφική και τη γλυπτική: «Ο δημιουργός, που σέβεται τον εαυτό του, οφείλει να διαρρηγνύει τον πυρήνα των δεδομένων και να ακυρώνει τις διαχωριστικές γραμμές και τις υφιστάμενες συμβάσεις. Πρέπει να λειτουργεί “παραβατικά” αν επιθυμεί, έστω κατά τι, να συναντήσει την τόσο ακριβοθώρητη και σπανιότατη πλέον έννοια της ελευθερίας.
Σε αυτό το μουσικό μου τόλμημα, δε λειτουργώ ως “ιμπεριαλιστής” η ως κάποιος ξιπασμένος αλαζόνας, που ως σκοπό έχει να δημιουργήσει απλώς και μόνο εντυπώσεις. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου μουσικό, τουλάχιστον με την κλασσική έννοια, όμως αναγνωρίζω και κοινωνώ σε βάθος τις σπουδαίες μουσικές αξίες. Σέβομαι τον συμπαντικό ρόλο της μουσικής και, συγχρόνως, αντιλαμβάνομαι το απόλυτο μέγεθός της. Κινούμαι στις παρυφές του μουσικού CORPUS, αναζητώντας τα φαντάσματά μου, σκαλίζοντας μύχιες και μυστικές πτυχές που με παρασύρουν στη συναρπαστική δίνη τους.
Ανέκαθεν τολμούσα τις άγνωστες και “επικίνδυνες” διαδρομές, μολονότι γνωρίζω πόσο εύκολα μπορώ να τσακιστώ. Αλλά αν δε λειτουργήσει ο δημιουργός ως “παραβάτης”, τότε ποιος άλλος διαθέτει αυτό το ζωογόνο προτέρημα; Νοιώθω τον ίλιγγο του κινδύνου να με συναρπάζει. Αισθάνομαι γυμνός και ελεύθερος, όταν πηδάω από το πεδίο της έκπληξης, στο ναρκοπέδιο των νέων συγκινήσεων. Νοιώθω ζωντανός και δικαιωμένος, όταν η έξαρση της πράξης με μεταφέρει από τη σκηνή των χρωμάτων του μουσαμά στο χρώμα των ήχων της μουσικής και από τη δραματική αδιαλλαξία του πηλού, που αναμένει τη μετάλλαξή του σε γλυπτό, στον χείμαρρο των ήχων που γλιστρά αγχωτικά στα πλήκτρα του συνθεσάιζέρ μου. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει σοβαρότερος λόγος, για να επιχειρείς τις πιο επικίνδυνες καταδύσεις».
Πληροφορίες
Μουσείο Μπενάκη (κτήριο οδού Πειραιώς): Πειραιώς 138 και Ανδρονίκου - Αθήνα, τηλ. 210 3453111. Ώρες επίσκεψης: Πέμπτη και Κυριακή: 10:00 - 18:00, Παρασκευή και Σάββατο: 10:00 - 22:00, Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη: κλειστά. naftemporiki.gr