Η Αϊσέ Νανά, η τουρκάλα χορεύτρια της κοιλιάς και καλλιτέχνιδα του στριπτίζ η ιστορία της οποίας ενέπνευσε τον ιταλό σκηνοθέτη Φεντερίκο Φελίνι για να δημιουργήσει την κλασική, πολυβραβευμένη ταινία του «Λα Ντόλτσε Βίτα», απεβίωσε σε ηλικία 78 ετών.
Η Νανά, το πραγματικό όνομα της οποίας ήταν Κιάς Νανά, που απεβίωσε το βράδυ της Τετάρτης σε νοσοκομείο της Ρώμης, έγινε διάσημη έπειτα από ένα στριπτίζ της, το 1958, σε εστιατόριο της Ρώμης.
Η σκηνή απαθανατίσθηκε από τον Τάτσιο Σεκιαρόλι, τον θρυλικό φωτογράφο του δρόμου που αποτέλεσε το πρότυπο για τον χαρακτήρα «Παπαράτσο» στην ταινία του 1960, με πρωταγωνιστές την Ανίτα Έκμπεργκ και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Η αστυνομία πραγματοποίησε επιδρομή στο εστιατόριο Ρουγκαντίνο ενώ το πάρτι συνεχιζόταν, και το έκλεισε για προσβολή της δημοσίας αιδούς, αλλά ο Σεκιαρόλι κατάφερε να διαφύγει με το φιλμ των φωτογραφιών της Νανά, η οποία είχε μείνει μόνο με το εσώρουχό της.
Οι φωτογραφίες προκάλεσαν σκάνδαλο όταν δημοσιεύθηκαν αρκετές ημέρες αργότερα, αλλά το επεισόδιο έδωσε στον Φελίνι την έμπνευση για μια ταινία που ήθελε να κάνει γύρω από την αργόσχολη, εύπορη κοινωνία των καφέ της Ρώμης.
Στην υπόθεση της ταινίας, ο Μαρτσέλο είναι δημοσιογράφος στη Ρώμη της δεκαετίας του 1950. Με τα ρεπορτάζ του καλύπτει τις κοινωνικές ειδήσεις: σταρ του κινηματογράφου, θαύματα και σκάνδαλα της αριστοκρατίας. Η ταινία καλύπτει επτά ημέρες της ζωής του Μαρτσέλο, ο οποίος παρόλη την επαγγελματική και κοινωνική του επιτυχία ζητάει ένα βαθύτερο νόημα στην ζωή και νομίζει ότι το μυστικό της βρίσκεται στον πλούτο, ο οποίος κατά την γνώμη του απελευθερώνει τον άνθρωπο από την συμβατότητα. Όταν όμως χάνει τον καλύτερό του φίλο, καταλαβαίνει ότι αλλού είναι το νόημα της ζωής. Εκτός του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και την Ανίτα Έκμπεργκ, στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Ανούκ Αϊμέ, Υβόν Φουρνό, και Αλαίν Κούνυ. naftemporiki.gr