Μέτρα για τη διευκόλυνση του επιβατικού κοινού της Αθήνας

Ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Λιάπης
Δευτέρα, 01 Νοεμβρίου 2004 13:51
UPD:14:06

Ο υπ. Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης με τον υφυπουργό Αναστάσιο Νεράντζη παρουσιάζουν τα μέτρα για τον οδικό χάρτη της πρωτεύουσας στη σημερινή συνέντευξη Τύπου

A- A A+

ΠΑΚΕΤΟ μέτρων για τη διευκόλυνση του επιβατικού κοινού της Αθήνας, αλλά και την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει το υπουργείο του να κάνει τα μέσα μαζικής μεταφοράς πιο ελκυστικά στο ευρύ κοινό.

Μεταξύ των μέτρων, τα οποία περιλαμβάνονται στο νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, είναι η θέσπιση ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, για ορισμένη χρονική διάρκεια, μείωση της τιμής του εισιτηρίου για προαστιακό και Μετρό, στις διαδρομές προς το αεροδρόμιο, δημιουργία γραμμών Εξπρές στα λεωφορεία, επέκταση των λεωφορειολωρίδων, αλλά και των γραμμών του Τραμ, επαναφορά του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας και δημιουργία ενιαίου φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, που θα έχει τη συνολική ευθύνη σχεδιασμού και συντονισμού όλων των συγκοινωνιακών φορέων.

Πιο αναλυτικά το πακέτο των μέτρων έχει ως εξής:

* Θεσπίζεται ενιαίο εισιτήριο στην τιμή του ενός ευρώ, με το οποίο ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει όσα ΜΜΜ θέλει στο χρόνο της μιάμισης ώρας. Δεν ισχύει για τις διαδρομές του πραστιακού και Μετρό προς αεροδρόμιο. Επίσης υπάρχει εισιτήριο στην τιμή των 0,70 ευρώ αλλά δεν περιλαμβάνει το Μετρό.

* Μειώνεται από 8 σε 6 ευρώ η τιμή του εισιτηρίου Προαστιακού και Μετρό προς αεροδρόμιο, ενώ το τμήμα του προαστιακού από Σταθμό Λαρίσης μέχρι Δουκίσης Πλακεντίας εντάσσεται στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών με εισιτήριο 0,70 ευρώ.

* Δημιουργούνται γραμμές ΕΞΠΡΕΣ, με περιορισμένο αριθμό στάσεων σε κομβικά σημεία της διαδρομής, που θα συνδέουν σημαντικές περιοχές, ενώ παράλληλα δημιουργούνται νέες τροφοδοτικές γραμμές για τη διευκόλυνση της μετεπιβίβασης προς τα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, προαστιακός, Τράμ).

* Καθιερώνεται η λειτουργία 8 λεωφορειακών γραμμών σε 24ωρη βάση και επεκτείνεται το ωράριο λειτουργίας ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ. Συγκεκριμένα, το Μετρό θα λειτουργεί καθημερινά από τις 5 το πρωί έως τη μία μετά τα μεσάνυχτα, ενώ το Σάββατο θα σταματά μισή ώρα αργότερα. Ο ΗΣΑΠ θα λειτουργεί από 05:00 έως 01:00 και το Σάββατο στη μιάμιση.

* Επεκτείνεται το δίκτυο των λεωφορειoλωρίδων από 38 χιλιόμετρα που είναι σήμερα σε 47, ενώ στους σχεδιασμούς του υπουργείου είναι να ξεπεράσουν κατά πολύ τα 50 χιλιόμετρα. Στο σημείο αυτό ο υπουργός κ. Λιάπης ξεκαθάρισε οριστικά ότι δεν πρόκειται να επιτραπεί η κυκλοφορία των ΤΑΧΙ στις Λεωφορειολωρίδες. Μάλιστα, η τροχαία έχει διαθέσει 25 μοτοσικλετιστές για την αστυνόμευση του δικτύου, ενώ αυξήθηκαν και οι κάμερες που παρακολουθούν την κίνηση.

* Δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη του Τραμ και για το λόγο αυτό προωθείται η διαδικασία για την την παροχή προτεραιότητας στο συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς. Ο υπουργός παραδέχτηκε ότι υπάρχει γραφειοκρατικό πρόβλημα για να προχωρήσει άμεσα η διαδικασία αυτή και ανακοίνωσε ότι σε πρώτη φάση οι επεκτάσεις του Τραμ θα είναι προς τον Πειραιά και τη Βούλα και θα ακολουθήσουν επεκτάσεις προς το Γουδί και το Βύρωνα. Το Τράμ θα λειτουργεί καθημερινά 05:00 με 01:00, ενώ την Παρασκευή και το Σάββατο σε 24ωρη βάση.

* Επανέρχεται το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, με τα γνωστά παρκόμετρα. Σε συνεργασία με το δήμο της Αθήνας θα δημιουργηθούν μέχρι το Μάϊο περίπου 4.000 τέτοιες θέσεις, θα απομακρυνθούν περίπου 20.000 εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα, θα δημιουργηθούν ειδικοί χώροι στάθμευσης για δίκυκλα, θα ενταθεί η αστυνόμευση και θα αυξηθούν τα προστιμα για τους παραβάτες.

* Θα υπάρξει περιορισμός της τροφοδοσίας των καταστημάτων κατά τις ώρες αιχμής. Ετσι τα μεγάλα καταστήματα θα τροφοδοτούνται κυρίως τις βραδυνές ώρες.

* Θα γίνουν θεσμικές αλλαγές στη δημοτική συγκοινωνία, η οποία θα ανασχεδιαστεί από μηδενική βάση και με νέα αρχιτεκτονική που θα βασίζεται στη νέα κατάσταση που δημιουργήθηκε στο σύστημα των ΜΜΜ, στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.

* Τέλος, δημιουργείται Ενιαίος Φορέας Αστικών Συγκοινωνιών, που θα έχει συνολική ευθύνη σχεδιασμού και συντονισμού όλων των συγκοινωνιακών φορέων. Παράλληλα προχωράει και το έργο της Τηλεματικής, μέσα από το οποίο ο επιβάτης θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει στη στάση ποιο λεωφορείο πλησιάζει.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, ορισμένα από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν θα εφαρμοστούν άμεσα, όπως η αστυνόμευση, το ωράριο λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς, η μείωση του εισιτηρίου σε Μετρό και Προαστιακό και άλλα αργότερα, όπως η επέκταση των λεωφορειολωρίδων και το ενιαίο εισιτήριο γιατί απαιτείται μια ορισμένη διαδικασία.

Ο κ. Λιάπης επανέλαβε ότι στόχος είναι να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των πολιτών που θα χρησιμοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες και από ένα προς τρία που είναι η αναλογία σήμερα να γίνει ένα προς δύο. Ανέφερε επίσης χαρακτηριστικά ότι στις Σκανδιναβικές χώρες 3 στους 4 πολίτες χρησιμοποιούν τις Δημόσιες Συγκοινωνίες.

Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή