Το μήκος του είναι μεγαλύτερο από αυτό του Empire State Building στη Νέα Υόρκη, και, στους 600.000 τόννους (με πλήρες φορτίο), όταν ολοκληρωθεί, θα αποτελεί το μεγαλύτερο «πλοίο» που έχει κατασκευαστεί ποτέ.
SHELL
Το Prelude της Shell (για την ακρίβεια, το γιγαντιαίων διαστάσεων κύτος του) βρέθηκε για πρώτη φορά στο νερό στα ναυπηγεία όπου κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα και το αντικείμενό του θα είναι ο τομέας της παραγωγής φυσικού αερίου, από το 2017 και μετά. Για την ακρίβεια, το Prelude δεν αποτελεί ακριβώς «πλοίο», αλλά πλωτή εγκατάσταση FLNG (πλωτή πλατφόρμα υγροποιημένου φυσικού αερίου).
SHELL
Το βάρος του, στους 600.000 τόννους (εκ των οποίων οι 260.000 ατσάλι), είναι περίπου εξαπλάσιο ενός αεροπλανοφόρου, το μήκος του είναι 488 μέτρα και το πλάτος του 74.
Το σκάφος προορίζεται να λειτουργεί για 25 χρόνια στα ανοικτά της βορειοδυτικής ακτής της Αυστραλίας, και εκτιμάται ότι θα είναι σε θέση να παράξει αρκετό αέριο για να τροφοδοτήσει μία πόλη του μεγέθους του Χονγκ Κονγκ.
SHELL
Παρά τη χρήση του όρου «πλοίο», η οποία προκύπτει σε μεγάλο βαθμό λόγω της εμφάνισής του, το Prelude – που είναι σχεδιασμένο για να αντέχει σε εξαιρετικά ακραίες καιρικές συνθήκες – δεν είναι σε θέση να κινηθεί μόνο του προς τον προορισμό του, αλλά χρειάζεται να ρυμουλκηθεί. Θα παραμένει στη θέση του χάρη σε τέσσερις ομάδες από τεράστιες άγκυρες, οι οποίες θα παραμένουν «δεμένες» στον πυθμένα σε βάθος 250 μέτρων.
Το Prelude είναι πλήρως εξοπλισμένο για τη συλλογή, επεξεργασία και αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου, ικανό για παραγωγή τουλάχιστον 3,6 εκατ. τόννων ετησίως, που θα μεταφέρονται στους προορισμούς τους από μικρότερα σκάφη.
Η Shell δεν έχει αποκαλύψει το ακριβές κόστος του, το οποίο, σύμφωνα με δηλώσεις αναλυτών στο Reuters, αναμένεται να βρίσκεται μεταξύ 10,8 και 12,6 δισ. δολαρίων. Ωστόσο, σύμφωνα με το BBC, η εταιρεία δεν προτίθεται να μείνει στάσιμη, παρά το ρεκόρ μεγέθους του Prelude, και έχει αρχίσει ήδη τις εργασίες πάνω σε μία ακόμα μεγαλύτερη εγκατάσταση.