Η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής παραμένει βασικός στόχος της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, δήλωσε από την Τεργέστη ο αρμόδιος υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο κ. Παπαδόπουλος μιλώντας στο συνέδριο ATTAC με θέμα «Βιώσιμες δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης» που πραγματοποιήθηκε στην Τεργέστη αναφέρθηκε στις δράσεις του υπουργείου για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Μάλιστα αναφερόμενος για την εισαγωγή του συστήματος συλλογής και ελέγχου καρτών (εισιτηρίων) ανακοίνωσε ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός.
Επίσης είπε ότι άλλα μέτρα περιλαμβάνουν τη συνεργασία με ιδιωτικές εταιρείες ασφάλειας για μείωση πλαστών εισιτηρίων, τη χρήση ανεξίτηλης μελάνης στον εξοπλισμό ακύρωσης των εισιτηρίων, τη βελτιστοποίηση του συστήματος ελέγχου, την εφαρμογή σεμιναρίων εκπαίδευσης στους ελεγκτές και τη αύξηση του αριθμού των ελεγκτών.
Επίσης είπε ότι υπάρχει συνεργασία με τον Οργανισμό Εργατικής Απασχόλησης για να προσληφθούν άνεργοι ως επιθεωρητές των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Επιπλέον στην ομιλία του ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε πως στόχος του υπουργείου «είναι να διατυπώσει και να υλοποιήσει μια εθνική πολιτική, και να δημιουργήσει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο σε ευρωπαϊκό και σε διεθνές επίπεδο για την ανάπτυξη υψηλού επιπέδου μέσων μαζικής μεταφοράς μέσα από την εφαρμογή του ΕΚ 1370/2007 περί ανάθεσης των αστικών συγκοινωνιών με διαδικασίες ελεύθερου ανταγωνισμού, καθώς και των τηλεπικοινωνιών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών υπό τους όρους του υγιούς ανταγωνισμού». Και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «Δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, βιώσιμες, ανταγωνιστικές, πιο αξιόπιστες και πιο κοντά στους πολίτες, είναι μεταξύ άλλων οι προτεραιότητες μας».
Παράλληλα, στις σχεδιαζόμενες δράσεις του υπουργείου Μεταφορών είναι:
-ανάπτυξη και επέκταση των υποδομών των δημόσιων αστικών μεταφορών με ιδιαίτερη εστίαση στη σύνδεση τους με άλλα μεταφορικά μέσα (τρένο, μετρό & τραμ),
-προώθηση φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων και τεχνολογιών (π.χ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρήση κυψελών καυσίμων),
-προώθηση των μέσων σταθερής τροχιάς και των θαλάσσιων μεταφορών, και
-ενίσχυση της διαχείρισης της ροής της κίνησης με την εισαγωγή περισσότερων λεωφορειολωρίδων, μονόδρομων και χρήση της τηλεματικής, καθώς και την εισαγωγή μέτρων για τη μακροπρόθεσμη αλλαγή της συμπεριφοράς και των συνηθειών των οδηγών.
Τέλος, στους σχεδιασμούς του υπουργείου είναι και η προώθηση του τουριστικού εισιτηρίου, καθώς και η αναζήτηση τρόπων ενίσχυσης ειδικών κατηγοριών επιβατών, όπως οι άνεργοι, οι ηλικιωμένοι κ.λπ.
Πηγή: ΑΜΠΕ