Λόγω παρέλευσης της προθεσμίας έκδοσης του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το Συμβούλιο της Επικρατείας επέστρεψε στο υπουργείο Παιδείας το εν λόγω σχέδιο ΠΔ ως μη νόμιμο.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία το επίμαχο σχέδιο θα έπρεπε να είχε εκδοθεί μέχρι τη 10η Μαρτίου 2013, μετά και την επτάμηνη προθεσμία που είχε δοθεί, προκειμένου να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα καθόριζε τα όργανα, τη διαδικασία, καθώς και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Η μη κατάθεσή του στο ΣτΕ και η μη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέχρι την επίμαχη ημερομηνία έχει ως συνέπεια η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να γίνει πλέον με τους κανόνες που ισχύουν για όλους τους πολιτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου και των άλλων φορέων που προβλέπονται στο άρθρο 4 Ν. 4024/2011.
Το επίμαχο σχέδιο διατάγματος κατατέθηκε αρχικά στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο στις 29.3.2013, αλλά τον περασμένο Ιούνιο λόγω της παραίτησης του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντ. Μανιτάκη, που συνυπέγραφε το σχέδιο διατάγματος, στις 16.7.2013 διαβιβάστηκε στο ΣτΕ έγγραφο του υπουργείου Παιδείας που διαβεβαίωνε ότι το περιεχόμενο του εν λόγω διατάγματος υπεγράφη από τον νέο υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυρ. Μητσοτάκη.
Όμως, οι σύμβουλοι Επικρατείας με γνωμοδότησή τους υπογραμμίζουν ότι ήδη κατά το χρόνο της αρχικής αποστολής (29.3.2013) του υπό επεξεργασία σχεδίου στο ΣτΕ είχε παρέλθει η αποκλειστική προθεσμία που ορίσθηκε με τους νόμους 4072/2012 και 4115/2013 (η 10η Μαρτίου 2013), «μετά την πάροδο της οποίας», ισχύουν για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών οι κανόνες «του άρθρου 7 του Ν. 4024/2011 που αφορούν όλους τους πολιτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου και των λοιπών φορέων του άρθρου 4 του Ν. 4024/2011, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ρητώς και οι εκπαιδευτικοί».
Οι Σύμβουλοι της Επικρατείας δεν προχώρησαν στην αξιολόγηση του περιεχομένου του επίμαχου διατάγματος, καθώς το έκριναν στο σύνολό του μη νόμιμο και το επέστρεψαν στο υπουργείο Παιδείας.