Κατά πλειοψηφία (με τις ψήφους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ) έγινε δεκτό από τη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το νομοσχέδιο έχει εισαχθεί ως επείγον από την κυβέρνηση, οπότε το πρωί της Τρίτης θα γίνει ακρόαση φορέων, ενώ το απόγευμα θα ξεκινήσει η επί των άρθρων συζήτηση.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παρέστη στη συνεδρίαση, αλλά δεν πήρε το λόγο.
Ενστάσεις τόσο για την καθυστέρηση στην κατάθεση του νομοσχεδίου όσο και για την κατεύθυνση που έχει, κατατέθηκαν από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, με τον ΣΥΡΙΖΑ να καταψηφίζει το νομοσχέδιο.
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
«Οι φροντιστές τρίβουν τα χέρια τους γιατί όλοι θα τρέχουν σε αυτά, καθώς θα λαμβάνεται υπόψη ακόμη και ο βαθμός της Α' Λυκείου», είπε ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Τ. Κουράκης, επισημαίνοντας ότι «η διαδικασία οδηγεί ώστε ένας πολύ μικρός αριθμός να τελειώνει το Λύκειο και ακόμη λιγότεροι να μπαίνουν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ». «Ο σκοπός στου σχολείου είναι να πιστοποιούμε παιδιά που τα βγάζουν δύσκολα και έχουν μαθησιακές δυσκολίες και να τα βγάζουμε από την τάξη;», αναρωτήθηκε, επισημαίνοντας ότι καταργούνται τα ΕΠΑΣ χωρίς να υπάρχει κάποια μελέτη.
Αντίθετα ο εισηγητής της ΝΔ Γ. Πασχαλίδης τόνισε ότι γίνεται αποφασιστικό βήμα για τη μεταρρύθμιση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Καθυστέρηση στην κατάθεση του νομοσχεδίου διαπίστωσε και ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ Γ. Κουτσούκος, επισημαίνοντας ότι πολλά από τα θέματα που έχουν ενταχθεί δεν είχαν καν τεθεί στη διαβούλευση.
«Βάζουμε το κάρο μπροστά από το άλογο», πρόσθεσε τονίζοντας ότι το νομοσχέδιο έπρεπε να είχε έρθει στη Βουλή πριν ξεκινήσει η κινητικότητα των εκπαιδευτικών.
Διαφώνησε ακόμη με τη δημιουργία καινούργιων οργανισμών, όπως οι Περιφερειακές Διευθύνσεις της Διά Βίου Μάθησης, την ώρα που απολύονται καθηγητές και συρρικνώνονται δομές.
Υπογράμμισε ακόμη ο Γ. Κουτσούκος ότι το νομοσχέδιο διορθώνει διαπιστωμένες παθογένειες όπως τη μεγάλη προσβασιμότητα στα ΑΕΙ που δεν έχουν διέξοδο στην αγορά εργασίας και το ότι τα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ έχουν σταδιακή απαξίωση τα τελευταία χρόνια.
Αντί για τα «σχολεία χτίστε» του Παλαμά καταντάμε στα «ολόλευκα μα πένθιμα σχολεία των Δυτικών» του Καββαδία, σχολίασε ο ειδικός αγορητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Κ. Γιοβανόπουλος, ρωτώντας πώς φτάνει κανείς στο επίπεδο να λέει ότι κάνει εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ενώ στην πραγματικότητα ιδρύει έναν τριετή εκπαιδευτικό μαραθώνιο για τα παιδιά και βάζει στη μέγγενη τους εκπαιδευτικούς.
Για ταξικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου έκανε λόγο ο ειδικός αγορητής της Χρυσής Αυγής Π. Ηλιόπουλος, ενώ η ειδική εισηγήτρια της ΔΗΜΑΡ Μ. Ρεπούση τόνισε ότι το νομοσχέδιο συμβάλει στην απεξάρτηση του Λυκείου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ, κάνοντας κάποια δειλά βήματα, αλλά δεν κόβει τον ομφάλιο λώρο.
Στις αρνητικές επιπτώσεις που, όπως είπε, θα έχει στους μαθητές των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων η κατάργηση των ΕΠΑΣ αναφέρθηκε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γ. Λαμπρούλης.