Η ανακοίνωση της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. θέτει ερωτήματα τόσο για την σκοπιμότητα όσο και για τους όρους υπό τους οποίες διεξάγεται ο εν λόγω διαγωνισμός, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Σταθάκης.
Όπως σημειώνει, η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση προωθείται σε προκλητικά χαμηλή τιμή με αποτέλεσμα να έχει αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου της κυβέρνησης, την αποπληρωμή τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων.
Αναφερόμενους στους όρους του διαγωνισμού, κάνει λόγο για «σκανδαλώδεις όρους που ευθέως τραυματίζουν το ελληνικό δημόσιο» καθώς, όπως υποστηρίζει, χαρίζονται στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου αξίας ύψους κοντά στο μισό της συνολικής τιμής πώλησης.
Σύμφωνα με τον βουλευτή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σήμερα πλέον μια κερδοφόρα επιχείρηση και η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία.
Η εξαγγελθέντα ιδιωτικοποίηση, συνεχίζει, τραυματίζει οποιαδήποτε μελλοντική προσπάθεια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στον κλάδο των μεταφορών και ένταξης της χώρας στα δίκτυα του διεθνούς εμπορίου.
«Δυστυχώς αποκαλύπτεται ότι στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων», καταλήγει.