Ο αριθμός των χρηστών του Ίντερνετ στην Ινδία αναμένεται να έχει τριπλασιαστεί μεταξύ του 2011 και του 2016, σύμφωνα με αναφορά του Boston Consulting Group, που υπολογίζει τους αντίστοιχους αριθμούς σε 125 εκατομμύρια (2011) και 330 (2016).
Το εν λόγω φαινόμενο θεωρείται πως θα επηρεάσει δραστικά την καταναλωτική συμπεριφορά, λόγω της «ψηφιακής» επιρροής που ασκεί το Ίντερνετ. Στην αναφορά, που τιτλοφορείται «From Buzz to Bucks: Capitalizing on Indiaʼs ʽDigitally Influencedʼ Consumers», επισημαίνεται πως το 40% των 90.000.000 Ινδών χρηστών του Ίντερνετ που βρίσκονται σε πόλεις αναφέρει πως η σχετική online δραστηριότητα (έρευνα αγοράς, συγκρίσεις τιμών) επηρεάζει το τι αγοράζει. Αυτού του είδους η «ψηφιακή» επιρροή αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Στο πλαίσιο της μελέτης εξετάστηκαν 25.000 καταναλωτές σε 101 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων. Αυτό που βρέθηκε είναι ότι η εν λόγω επιρροή είναι ιδιαίτερα αυξημένη σε κατηγορίες όπως οι ηλεκτρικές συσκευές και οι καταναλωτικές ηλεκτρονικές συσκευές. Όσον αφορά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του ινδικού Ίντερνετ, οι άνδρες είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, και ως εκ τούτου τρεις φορές πιθανότερο να επηρεαστούν.
Αξιοσημείωτο είναι πως, πέρα από τους πιο υψηλόμισθους πολίτες, που είναι λογικό να χρησιμοποιούν περισσότερο το Ίντερνετ, υπάρχει ένα 18% των πολιτών χαμηλότερου εισοδήματος που συναντάται online, και μάλιστα ένα 6% επιδίδεται σε αγοραπωλησίες. Ωστόσο, από όσους προβαίνουν σε online αγορές, μόνο ένα 30% καταφεύγουν σε αυτές για εκπτώσεις, ενώ περισσότεροι (37%) το κάνουν λόγω ευκολίας, και 29% λόγω της μεγάλης ποικιλίας προϊόντων. Ωστόσο, οι περισσότεροι απευθύνονται άμεσα σε εταιρικές ιστοσελίδες αντί για «τρίτα» sites για έρευνες και online αγορές.
Συνολικά, το Ίντερνετ έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση σε ηλικίες μεταξύ 18-24, και τη μικρότερη σε ηλικίες άνω των 54. Επίσης, εκτιμάται πως θα φτάσει σε μικρές πόλεις και χωριά γρηγορότερα από ό,τι οι μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου.