Αισθηματικό δράμα, εγχώριο ντοκιμαντέρ, δύο σπουδαίες ταινίες «από τα παλιά» και η ολοκλήρωση του κινηματογραφικού κύκλου της επιτυχημένης κωμωδίας «The Hangover» θα επιχειρήσουν να «φωτίσουν» τις βραδιές της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας.
«Ιδιαίτερες αδυναμίες»
Η πολυβραβευμένη γαλλίδα σκηνοθέτις Αν Φοντέν κάνει το ντεμπούτο της στον αγγλόφωνο κινηματογράφο, μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη το ομώνυμο μυθιστόρημα της - βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας - Ντόρις Λέσινγκ, η οποία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο σημαντικές συγγραφείς της γενιάς της, και έχει αναγνωριστεί για τη μοναδική συνεισφορά της στη λογοτεχνική αποτύπωση της γυναικείας ψυχοσύνθεσης.
Οι Ναόμι Γουότς, Ρόμπιν Ράιτ, Ξαβιέ Σάμιουελ και Τζέιμς Φρέσβιλ πρωταγωνιστούν στο αισθηματικό και αισθησιακό αυτό δράμα, που περιγράφει την ιστορία δύο αδελφικών φιλενάδων, οι οποίες ερωτεύονται η μία τον έφηβο γιο της άλλης.
«Αν και μιλάμε για μια αισθησιακή, εκ των πραγμάτων, ιστορία, ωστόσο είναι κάποιοι επιπλέον παράγοντες, όπως η απέραντη γοητεία της θάλασσας, οι φανταστικές παραλίες, το σερφ και η άγρια φύση, που κάνουν τα πάντα να φαντάζουν πιθανά και, συνάμα, ερεθιστικά ατίθασα. Θα ήταν πρακτικά αδύνατο να στήσεις την ίδια ιστορία μέσα σε μια πόλη, στην οποία τα βλέμματα χάνονται σε καταιγιστικούς ρυθμούς», σημειώνει η δημιουργός της ταινίας.
«The hangover, part III»
Ολοκληρώνοντας τον κινηματογραφικό της κύκλο, η γνωστή πλέον παρέα των Ζακ Γαλιφιανάκη, Μπράντλεϊ Κούπερ, Εντ Χελμς, Κεν Τζέονγκ, Χέδερ Γκράχαμ, Τζάστιν Μπάρθα και Τζον Γκούντμαν επιστρέφει για τρίτη και τελευταία φορά, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Τοντ Φίλιπς, μόνο που τώρα δεν υπάρχει ούτε γάμος, ούτε μπάτσελορ πάρτι. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι όλα θα πάνε καλά…
«Spitfire: Back to zero»
Το ντοκιμαντέρ του Βαγγέλη Ρήγα καταγράφει - μέσα από τη συνάντηση ανθρώπων, που είχαν να βρεθούν 15 χρόνια - την ιστορία των Spitfire, ενός από τα καλύτερα ελληνικά χέβι μέταλ συγκροτήματα, που σημαδεύτηκε από τον σοβαρό τραυματισμό του τραγουδιστή Ντίνου Κωστάκη. Στην ταινία, ακούγονται ακυκλοφόρητα τραγούδια και, καθώς ξυπνούν οι μνήμες, αναδύονται διαφωνίες και συγκρούσεις, που ζητούν απαντήσεις.
«100 χρόνια Μαξ Λίντερ»
Η ασπρόμαυρη βωβή ταινία του 1920, που προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και είναι μία αναδρομική καταγραφή των πρώτων βημάτων της 7ης τέχνης, αποτελεί συλλογή από ταινίες μικρού μήκους του γάλλου κωμικού Μαξ Λίντερ, ο οποίος ήταν ο βασιλιάς της κωμωδίας πολύ πριν από τους Τσάρλι Τσάπλιν, Μπάστερ Κίτον και Χάρολντ Λόιντ.
Ο κοντός ηθοποιός, που φορούσε πρόσθετες σόλες στα παπούτσια του, δημιούργησε τον πρώτο κινηματογραφικό ήρωα, αυτόν του γάλλου δανδή με τα κορακίσια μαλλιά, τα λαμπερά μάτια και τα κάτασπρα δόντια κάτω από το λεπτό μουστάκι του. Ήταν η μεγάλη κωμική προσωπικότητα της εποχής πριν το 1914. Κατά το διάστημα 1905 – 1925, εμφανίστηκε σε περισσότερες από 400 ταινίες, σκηνοθέτησε 102 από αυτές, έγραψε 99 σενάρια και ήταν ο πρώτος διεθνής σταρ του σινεμά και ο πιο ακριβοπληρωμένος καλλιτέχνης της εποχής του.
Υπήρξε ο προσωπικός σεναριογράφος και, μερικές φορές, σκηνοθέτης του Τσάρλι Τσάπλιν, ο οποίος τον αναγνώριζε σαν δάσκαλο του. Μάλιστα, έκλεισε το στούντιό του για μία ημέρα, για να δείξει τη βαθιά του εκτίμηση, όταν ο Λίντερ αυτοκτόνησε, το 1925, αφού ο Σαρλό τον εκθρόνισε από τις οθόνες και οι ταινίες του δεν είχαν πια ζήτηση. Η φτώχεια και η μελαγχολία τον οδήγησαν στην αυτοκτονία μαζί με τη γυναίκα του, σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή.
«Μια νύχτα στην όπερα»
Η ασπρόμαυρη κωμωδία του 1935 είναι μια ντελιριακή φάρσα, που έρχεται από τη χρυσή εποχή της πιο ανεξέλεγκτης και αναρχικής ομάδας κωμικών, που γνώρισε ποτέ ο κινηματογράφος και το θέατρο: των αδελφών Μαρξ.
Η ταινία βρίσκεται μέσα στην πρώτη δωδεκάδα των 100 καλύτερων κωμωδιών όλων των εποχών, αλλά και στις 100 σημαντικότερες ταινίες, όπως τις αξιολόγησε το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου. Αυτήν τη φορά, ο Γκρούτσο, ο Τσίκο και ο Χάρπο Μαρξ αποφασίζουν να «ανατινάξουν» τον σνομπ κόσμο της όπερας, βοηθώντας ένα ερωτευμένο ζευγάρι τραγουδιστών να υπερνικήσει τα εμπόδια των «εχθρών» του και να θριαμβεύσει σε αυτήν.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]