Ο αριθμός των 77 πιτ στoπ σε έναν αγώνα είναι σίγουρα υπερβολικός, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια όχι μόνο των ομάδων αλλά και των θεατών της F1. Μετά το GP της Ισπανίας οι φωνές διαμαρτυρίας αυξήθηκαν και η Pirelli αποφάσισε να προχωρήσει στην αλλαγή των ελαστικών της.
Ετσι, όπως ανακοινώθηκε επισήμως από τον Πολ Χέμπερι, αγωνιστικό διευθυντή του ιταλού κατασκευαστή, τα νέα ελαστικά θα κάνουν την παρθενική τους εμφάνιση μετά το GP του Καναδά, έβδομο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος που διεξάγεται στα μέσα Ιουνίου.
Η μικρή διάρκεια ζωής των δύο πιο σκληρών γομών (σκληρή και μεσαία) της Pirelli στην Ισπανία και τα μεγάλα επίπεδα φθοράς τους, εξανάγκασαν τους πιλότους να μπουν και να βγουν πολλές φορές από τα πιτς. Ελάχιστοι ήταν εκείνοι που έμειναν στα τρία πιτ στoπ με τους περισσότερους να επιχειρούν τέσσερα.
Το αποτέλεσμα αυτό δεν ήταν το επιθυμητό για τον αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών του αθλήματος που στην αρχή της χρονιάς υποστήριζε ότι οι φετινές γόμες θα είναι πιο επιθετικές και θα εξασφαλίσουν λιγότερες επισκέψεις στα πιτς κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η Pirelli μετά από αξιολόγηση των ελαστικών και των στοιχείων από την πίστα της Καταλούνια, ανακοίνωσε ότι θα προβεί σε αλλαγή των ελαστικών της. Η νέα γκάμα θα συνδυάζει στοιχεία από τα φετινά και τα περυσινά ελαστικά έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη αντοχή και απόδοση. Οπως δήλωσε και ο Πολ Χέμπερι, στόχος είναι να μειωθεί ο αριθμός των πιτ στoπ σε δύο με τρία ανά αγώνα.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι μετά το τέλος του αγώνα στην Ισπανία αυξήθηκαν οι αντιδράσεις των ομάδων που έκαναν λόγο για υπερβολική και γρήγορη φθορά των ελαστικών, η οποία δεν τους επιτρέπει να πιέσουν τα μονοθέσιά τους στο όριο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ιδιοκτήτη της Red Bull Ντίτριχ Μάτεσιτς, ο οποίος ήταν φανερά εκνευρισμένος και είχε κατ’ιδίαν συζήτηση διάρκειας 45 λεπτών με τον Μπέρνι Εκλεστοουν για το θέμα αυτό.