Κ. Μουσουρούλης: Προετοιμάζουμε το περιβάλλον για την ανάπτυξη

Ενστάσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης επί του ν/σχ του υπ. Ναυτιλίας
Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2013 17:52
UPD:18:48
Eurokinissi/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Με αιχμή τις επισημάνσεις της αντιπολίτευσης περί αναγκαιότητας στήριξης της δημόσιας χρηματοδότησης των λιμενικών υποδομών, ο κ. Μουσουρούλης ανέφερε ότι αν η χώρα αρνηθεί να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα και επιμείνει στους δημόσιους όρους, σε λίγο δεν θα είναι σε θέση ούτε να συντηρήσει τις υπάρχουσες υποδομές.

A- A A+

Των διατάξεων του νομοσχεδίου για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας υπεραμύνθηκε ο αρμόδιος υπουργός, Κ. Μουσουρούλης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, επισημαίνοντας ότι με το νομοθέτημα προετοιμάζεται το περιβάλλον για την ανάπτυξη.

Με αιχμή τις επισημάνσεις της αντιπολίτευσης περί αναγκαιότητας στήριξης της δημόσιας χρηματοδότησης των λιμενικών υποδομών, ο κ. Μουσουρούλης -αφού κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις να κατανοήσουν ότι το διεθνές περιβάλλον έχει αλλάξει- ανέφερε ότι αν η χώρα αρνηθεί να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα και επιμείνει στους δημόσιους όρους, σε λίγο δεν θα είναι σε θέση ούτε να συντηρήσει τις υπάρχουσες (παραπάνω από 850) υποδομές.

«Τα καινούργια λιμάνια στη Λιβύη, την Κύπρο και το Ισραήλ αποσπούν έργο από τα ελληνικά, κάθε μέρα που περνάει» είπε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι το υπουργείο στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με βάση τις διεθνείς πρακτικές.

Αναφερόμενος στην ακτοπλοΐα, ο κ. Μουσουρούλης εισήμανε ότι κεντρικός πυρήνας των ρυθμίσεων που προωθούνται είναι να προσαρμοστεί η κατάσταση των δρομολογίων στη διαμορφούμενη ζήτηση, ειδικά τη χειμερινή περίοδο.

Απαντώντας σε ερωτήσεις των βουλευτών, διευκρίνισε ότι δεν καταργείται η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση πλοίων. Υπογράμμισε ακόμη ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα επιλογής πλοίου, όπως επίσης και ότι σε εποχές αύξησης της ζήτησης θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα ενός επιπλέον πλοίου.

Για «εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εφοπλιστών» έκανε λόγο από την πλευρά του ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νικόλαος Συρμαλένιος, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι το νομοσχέδιο «ανοίγει τον δρόμο προς την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, στοχεύοντας στην ικανοποίηση ιδιωτικών συμφερόντων». Εξειδικεύοντας σε ρυθμίσεις του, ανέφερε πως καταφέρεται πλήγμα στο ναυτικό επάγγελμα με το μητρώο ενεργών ναυτικών, ενώ πλήττεται και το ΝΑΤ.

Οι εισηγητές του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ τάχθηκαν υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου, επισημαίνοντας πως είναι στη σωστή κατεύθυνση. Ο μεν Κώστας Τριαντάφυλλος (ΠΑΣΟΚ) ζήτησε πάντως από τον υπουργό να γίνει ό,τι πρέπει ώστε να μην επιβαρυνθεί το ΝΑΤ, ενώ η Μαρία Ρεπούση (ΔΗΜΑΡ) εξέφρασε επιφυλάξεις στην ομαδοποίηση των λιμένων, επισημαίνοντας ότι «θα έπρεπε να περιφρουρήσουμε την αξιοποίηση των λιμανιών».

Από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, η Τσαμπίκα Ιατρίδη είπε «όχι» επί της αρχής, υποστηρίζοντας ότι είναι υπαρκτός ο κίνδυνος ο νομοθέτης να γκρεμίσει τελικώς αυτά που θέλει να διορθώσει.

Την «άμεση ανάκληση» του νομοσχεδίου, ζήτησε εκ μέρους της Χρυσής Αυγής ο Νικόλας Κούζηλος, τασσόμενος -όπως είπε- υπέρ της άποψης της ΠΝΟ και αναφέροντας ότι «θα πρέπει να αναδείξουμε και πάλι τον Πειραιά σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο, ανάλογο της ναυτιλίας μας».

Για «αντιδραστικό αντιλαϊκό, κατασταλτικό νομοσχέδιο κι επικίνδυνο για την άμυνα της χώρας και την ασφάλεια στη θάλασσα», έκανε λόγο η Διαμάντω Μανωλάκου (ΚΚΕ) ζητώντας την απόσυρσή του.

Κληθείς να απαντήσει σε επιμέρους ζητήματα που έθεσαν οι βουλευτές, αναφορικά με τον ισχυρισμό περί φορολογικών απαλλαγών σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις ο κ. Μουσουρούλης διευκρίνισε ότι «αυτό που κάνει το νομοθέτημα είναι η επιτάχυνση και απλούστευση των διαδικασιών, τίποτε άλλο». Για τις συνθέσεις των πληρωμάτων ανέφερε ότι λόγω τεχνολογικών εξελίξεων ακυρώθηκαν ορισμένες ειδικότητες, ενώ δεν γίνεται να ακολουθείται ακόμη η νομοθεσία του 1974.

Τέλος, αποσαφήνισε ότι δεν επιβαρύνεται το ΝΑΤ, καθώς το υφιστάμενο καθεστώς παραμένει αναλλοίωτο.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή