Την απομάκρυνση του Ιω. Κωτούλα από τη θέση του συμβούλου για ζητήματα ιθαγένειας του αναπληρωτή υπουργού κ. Χ. Αθανασίου ζητούν εκ νέου βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Εσωτερικών.
«Αποτελεί ηχηρή αντίφαση, από τη μια ο Πρωθυπουργός να δηλώνει σε υψηλούς τόνους την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να εμποδίσει την αναβίωση του νεοναζισμού, και, από την άλλη ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών κ. Χαράλαμπος Αθανασίου να διατηρεί στη θέση του τον σύμβουλό του για ζητήματα ιθαγένειας κ. Ιωάννη Κωτούλα, παρά τις σοβαρές αντιδράσεις που ήγειραν οι δημόσια εκπεφρασμένες φιλοναζιστικές του απόψεις», αναφέρουν μεταξύ άλλων στην ερώτησή τους οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Οι ερωτώντες βουλευτές επικαλούνται συγκεκριμένα βιβλίο με τίτλο «Η άνοδος του Γ' Ράιχ» που φέρει την υπογραφή του κ. Κωτούλα, και που, όπως τονίζουν «επιχειρεί απροκάλυπτα τον εξωραϊσμό του ναζισμού».
Στο ίδιο βιβλίο, προσθέτουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, «παρατίθενται κατά κόρον και άνευ σχολιασμού μόνο θετικές και ουδέτερες κρίσεις για τον ναζισμό, δεν γίνεται αναφορά στα εγκλήματά του ή στο Ολοκαύτωμα (η αναφορά στα στρατόπεδα συγκέντρωσης περιορίζεται σε λίγες γραμμές), ενώ το εντελώς θολό και ‘ήπιο’ κεφάλαιο για τον ‘αντιεβραϊσμό’ διανθίζεται από πληροφορίες όπως η ‘συνεργασία εθνικοσοσιαλιστικών αρχών’ και ‘σιωνιστικών κύκλων’ για την εξώθηση Εβραίων να μεταναστεύσουν, ιδίως στην Παλαιστίνη).
Χ. Αθανασίου: Ουδέποτε υπήρξε σύμβουλος στο ΥΠΕΣ ο Ιω. Κωτούλας
Νωρίτερα σήμερα πάντως, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Χαράλαμπος Αθανασίου διευκρίνισε ότι ο εκπαιδευτικός Ιωάννης Κωτούλας έχει απασχοληθεί στο τμήμα γραμματειακής υποστήριξης του υπουργείου Εσωτερικών και ότι ουδέποτε υπήρξε σύμβουλος.
Κατά τη συνέντευξη Τύπου της ηγεσίας του ΥΠΕΣ για το Οικονομικό Παρατηρητήριο των ΟΤΑ, ο κ. Αθανασίου υποστήριξε ότι η συζήτηση για τα βιβλία του κ. Κωτούλα γίνεται στο πλαίσιο της αντιπολιτευτικής τακτικής απέναντι στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για την ιθαγένεια.
Είπε ακόμη ότι τα βιβλία είναι γνωστά εδώ και χρόνια και πως τώρα σημειώνονται δριμείες αντιδράσεις. Διερωτήθηκε μάλιστα σχετικά με τα γραπτά του εκπαιδευτικού: «Εάν δεν ενοχλεί στο σχολείο, γιατί ενοχλεί εδώ;».