Επτά ημέρες μετά την έναρξη της αγωνιστικής χρονιάς στην Αυστραλία, σε έναν αγώνα που αποζημίωσε όσους τον παρακολούθησαν, η Formula 1 ταξιδεύει στη νοτιοανατολική Ασία και πιο συγκεκριμένα στη Μαλαισία. Στην πίστα της Σεπάνγκ αναμένεται να διεξαχθεί ο δεύτερος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Η συγκεκριμένη πίστα βρίσκεται κοντά στο αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ και περίπου 60 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας. Φέτος θα φιλοξενήσει την «οικογένεια» της Formula 1 για 15ο συναπτό έτος αφού από το 1999 και έπειτα συμπεριλαμβάνεται στο καλεντάρι της FIA.
Η Σεπάνγκ φέρει την υπογραφή του γνωστού γερμανού αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε όπως και οι υπόλοιπες επτά από τις 19 συνολικά που υπάρχουν στο φετινό πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ο σχεδιασμός της Σεπάνγκ είναι λίγο περίεργος. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι οι δύο μεγάλες ευθείες σε συνδυασμό με τις πολύ κλειστές και σφιχτές στροφές. Στροφές που διακρίνονται σε μεσαίας και υψηλής ταχύτητας αν και μεταξύ τους υπάρχουν και κάποια ιδιαίτερα αργά κομμάτια.
Το πιο γρήγορο κομμάτι της πίστας είναι το δεύτερο και αποτελεί πρόκληση για την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων ενώ η πρόσφυση και το σωστό φρενάρισμα είναι τα δύο σημεία που έχουν ζωτική σημασία στα πιο αργά σημεία της πίστας.
EPA
Οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στο κόκπιτ κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι υπερβολικές και ταλαιπωρούν τους πιλότους λόγω της αυξημένης ζέστης και υγρασίας.
Το μήκος της Σεπάνγκ φτάνει τα 5.543 χλμ. με τη συνολική απόσταση που διανύουν τα μονοθέσια να καλύπτει τα 310,408 χλμ. Οι γύροι που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του αγώνα είναι 56. Η υψηλότερη ταχύτητα ξεπερνά τα 300 χ.α.ώ. και όπως είναι φυσικό αυτά τα χιλιόμετρα έρχονται στις δύο μεγάλες ευθείες της πίστας.
Δύσκολες συνθήκες
Ο αγώνας στη Μαλαισία κατατάσσεται στους πιο απαιτητικούς. Μονοθέσια και πιλότοι ταλαιπωρούνται από τις υψηλές θερμοκρασίες και την υγρασία. Oι κινητήρες και τα φρένα καταπονούνται ιδιαίτερα όλο το τριήμερο για αυτό απαιτείται η σωστή λειτουργία τους.
Οι συνθήκες είναι δύσκολες και για πιλότους, οι οποίοι χάνουν κατά τη διάρκεια του αγώνα περίπου τρία κιλά λόγω εφίδρωσης με αποτέλεσμα το σώμα τους να καταπονείται και να φτάνουν στο όριο της αφυδάτωσης. Για αυτό χρειάζεται να έχουν πολύ καλή φυσική κατάσταση.
Λόγω του σχεδιασμού της πίστας και των καιρικών συνθηκών, τα ελαστικά θα περάσουν για μια ακόμη φορά δύσκολες στιγμές. Για αυτό τον λόγο, όπως πέρυσι, η Pirelli επέλεξε τις πιο σκληρές της γόμες. Κατά συνέπεια, κάθε πιλότος θα έχει στη διάθεσή του τη σκληρή γόμα και τη μεσαία. Βέβαια, μαζί της η ιταλική εταιρεία θα έχει την ενδιάμεση και τη βρόχινη. Δύο γόμες που μπορεί να αποβούν σωτήριες σε περίπτωση βροχής.
H τρισδιάστατη παρουσίαση της πίστας της Σεπάνγκ από την Pirelli.
Ναι, ο καιρός αποτελεί το μεγαλύτερο ερωτηματικό όλο το τριήμερο καθώς η βροχή μπορεί να καταστρέψει την όποια στρατηγική των ομάδων. Πρόσφατο παράδειγμα το περυσινό με τον Φερνάντο Αλόνσο να ξεκινάει έβδομος και τελικά να κερδίζει τον αγώνα υπό βροχή. Το 2009 το GP είχε διακοπεί λόγω καταρρακτώδους βροχής ενώ είχαν συμπληρωθεί μόλις 31 από τους 56 γύρους. Ηταν μόλις ο πέμπτος αγώνας στην ιστορία της F1 που διεκόπη χωρίς να έχουν διεξαχθεί τα 2/3 του. Eπομένως η βροχή μπορεί να αναδειχθεί στο μεγάλο πρωταγωνιστή, τη στιγμή μάλιστα που οι προβλέψεις για όλο τριήμερο αναφέρουν ότι θα κάνει σίγουρα την εμφάνισή της.
Για πρώτη φορά στη Μαλαισία θεσπίζεται διπλή ζώνη DRS με τις δύο ευθείες της πίστας να είναι τα σημεία όπου θα επιτρέπεται η χρήση του. Πέραν της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας και στην πίσω ευθεία της πίστας μεταξύ των στροφών 14 και 15.
Πιλότοι και ομάδες
REUTERS/SCOTT WENSLEY
Τη δεύτερη νίκη του σε ισάριθμους αγώνες θα ψάξει στη Μαλαισία ο Κίμι Ραϊκόνεν.
Αγωνιστικά τώρα, στο επίκεντρο όλο το τριήμερο θα βρίσκεται η Lotus και ο Κίμι Ραϊκόνεν. Μετά την εύκολη επικράτησή του στην Αυστραλία ο Φινλανδός θα θέλει να κατακτήσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στη Μαλαισία. Μία πίστα όπου το 2003 ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Αν η βροχή δεν κάνει την εμφάνισή της, τότε ο Ραϊκόνεν έχει πολλές πιθανότητες αφού το νέο μονοθέσιο της Lotus τα πάει εξαιρετικά σε ό,τι αφορά στη διαχείριση των ελαστικών. Μην ξεχνάμε ότι ο Φινλανδός στην Αυστραλία αρκέστηκε στα δύο πιτστόπ, τη στιγμή που όλοι οι πιλότοι επέλεξαν τη στρατηγική των τριών. Αν καταφέρει κάτι τέτοιο και στην απαιτητική Σεπάνγκ, τότε θα ξέρουμε από νωρίς τον νικητή.
EPA/DIEGO AZUBEL
Η βροχή έφερε τα πάνω-κάτω πέρυσι στη Μαλαισία και χάρισε την πρώτη θέση στο Φερνάντο Αλόνσο.
Στο στρατόπεδο της Ferrari τα συναισθήματα είναι ανάμικτα μετά τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Την αισιοδοξία για την καλή παρουσία στην έναρξη του πρωταθλήματος, διαδέχθηκε η απογοήτευση λόγω αδυναμίας κατάκτησης της πρώτης θέσης από τον Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός αναμένεται μαχητικός στη Μαλαισία, θέλοντας να επαναλάβει τον περυσινό του θρίαμβο. Ιδίως φέτος που συμπληρώνει τα 200 GP στην καριέρα του.
Μην ξεχνάμε ότι μαζί με τον Σουμάχερ είναι οι δύο πιο επιτυχημένοι πιλότοι στη Μαλαισία καθώς μοιράζονται τρεις νίκες, μία δεύτερη θέση και μία τρίτη έκαστος, στα 14 χρόνια διεξαγωγής του αγώνα. Επιπλέον, η Ferrari έχει τις περισσότερες παρουσίες στο βάθρο από το σύνολο των ομάδων καθώς έχει ανέβει έξι φορές στο υψηλότερο σκαλί και άλλες έξι στις δύο άλλες θέσεις.
Ο Αλόνσο στην προσπάθειά του αναμένεται να έχει τη συμπαράσταση του αναγεννημένου φέτος Φελίπε Μάσα. Ο Βραζιλιάνος έχει ξεχάσει τον περυσινό κακό εαυτό του στην αρχή της χρονιάς. Στην ουσία μοιάζει να συνεχίζει τις εξαιρετικές του εμφανίσεις όπως μας είχε συνηθίσει στους τελευταίους περυσινούς αγώνες.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ προσπάθησε μετά τον αγώνα στην Αυστραλία να ρίξει τους τόνους αλλά ο προβληματισμός στη Red Bull είναι έντονος. Προβληματισμός που αφορά στη φθορά των ελαστικών καθώς η αυστριακή ομάδα διαθέτει ομολογουμένως το ταχύτερο μονοθέσιο. Η τρίτη θέση του Φέτελ στην Αυστραλία μπορεί να καταχωρηθεί ως το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αν αναλογιστεί κανείς τη μεγάλη διαφορά του Γερμανού από τον πρωτοπόρο Ραϊκόνεν.
Μία ομάδα που αποτελεί ερωτηματικό είναι η Mercedes. Μπορεί ο Χάμιλτον να εντυπωσίασε στις κατατακτήριες της Αυστραλίας αλλά στον αγώνα η πορεία του δεν ήταν η αναμενόμενη. Δέχθηκε πολλές προσπεράσεις, ιδίως στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Εδειχνε αδυναμία να υπερασπιστεί τη θέση του με αποτέλεσμα να μείνει πίσω από τις τρεις θέσεις του βάθρου. Επιπλέον, τα προβλήματα αξιοπιστίας εξακολουθούν να «πονοκεφαλιάζουν» τη γερμανική ομάδα μιας και έκαναν την εμφάνισή τους νωρίς-νωρίς στην Αυστραλία, προκαλώντας την εγκατάλειψη του Ρόζμπεργκ.
REUTERS/SCOTT WENSLEY
Ο Σέρζιο Πέρεθ θέλει στη Μαλαισία να ανέβει για πρώτη φορά με τη McLaren στο βάθρο και να επαναλάβει την περυσινή πολύ καλή του επίδοση.
Προβλήματα αντιμετωπίζει και η McLaren. Η ομάδα του Γουόκινγκ ξεκίνησε με το… αριστερό τη χρονιά καθώς η MP4-28 δείχνει αδύναμη σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Οι όποιες φήμες πάντως περί επιστροφής του περυσινού μονοθεσίου, διαψεύστηκαν κατηγορηματικά από τα στελέχη της ομάδας.
Η Force India δείχνει να έχει το σωστό συνδυασμό φέτος, καλό μονοθέσιο και ανταγωνιστικό δίδυμο. Η επιλογή του Αντριαν Σούτιλ ήταν τελικά επιτυχημένη και αυτό φάνηκε στην Αυστραλία με τον Γερμανό να ηγείται κάποια στιγμή του αγώνα.
«Μουδιασμένα» ξεκίνησαν το πρωτάθλημα Williams, Sauber και Toro Rosso που σίγουρα θέλουν να καταφέρουν κάτι καλύτερο στη Μαλαισία.
Στη μάχη των «αδύναμων» ομάδων (Marussia και Caterham) ξεχωρίζει το άστρο του Ζιλς Μπιανκί. Ο νεαρός Γάλλος έκανε τη διαφορά όλο το τριήμερο στο Αλμπερτ Παρκ και έδειξε ένα δείγμα από το ταλέντο του με τη Marussia.
Η αγωνιστική δράση θα ξεκινήσει τη Μαλαισία την Παρασκευή 22/3 στις 4 τα ξημερώματα (ώρα Ελλάδος) με την πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών και στις 8 με τη δεύτερη. Το Σάββατο στις 7 το πρωί (ώρα Ελλάδος) θα διεξαχθεί η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών και τρεις ώρες μετά οι κατατακτήριες. Το πρωί της Κυριακής 24/3 (10:00) αναμένεται να δοθεί η εκκίνηση του αγώνα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]